Γιάννης Κιμπουρόπουλος
Ενώ ο Συνήγορος του Καταναλωτή καταλογίζει «αθέμιτες και επιθετικές πρακτικές» σε εταιρεία που επιβαρύνει με υπέρογκες χρεώσεις πελάτη της μέσω της «ρήτρας αναπροσαρμογής», η εταιρεία απειλεί με διακοπή ρεύματος και η ΡΑΕ... απλώς διεκπεραιώνει παράπονα και τυπικές απαντήσεις ● Η περιπέτεια ενός από τους 5 εκατ. καταναλωτές που ανακαλύπτουν τι σημαίνουν οι ρήτρες που κρύβουν τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων.
Ο κ. Α.Π. είναι ένας από τους 6,7 εκατ. καταναλωτές ρεύματος στη χώρα. Eχει μία από τις 5 εκατ. παροχές ρεύματος νοικοκυριών. Η πλειονότητα, περί το 73%, είναι πελάτες της «δημόσιας» ΔΕΗ, αλλά περίπου 1 εκατ. έχουν στραφεί στους 25 ιδιώτες παρόχους, με δέλεαρ τις διαφημιζόμενες χαμηλές χρεώσεις. Αυτές που στις αρχές του 2020 έγιναν πράγματι δελεαστικές, όταν η κυβέρνηση επέβαλε στη ΔΕΗ να αυξήσει σχεδόν κατά 20% τα τιμολόγιά της, στο όνομα της υποτιθέμενης χρεοκοπίας της. Αυτά, βέβαια, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, οπότε τινάχτηκε το καπάκι της χύτρας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής «απέδρασαν» από τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων, προκαλώντας ηλεκτροσόκ στα νοικοκυριά και... αφασία στην κυβέρνηση.