Ο πλέον εύκολος τρόπος της μείωσης του εμπορικού ελλείμματος, οπότε της ανόδου του ΑΕΠ, είναι η αγορά ελληνικών προϊόντων – τόσο από τα νοικοκυριά, όσο και από τις επιχειρήσεις, ιδίως από τις τουριστικές, έστω με την παροχή κινήτρων από την κυβέρνηση. Γενικότερα η αποφυγή αγορών προϊόντων που δεν μπορούν να παραχθούν στην Ελλάδα – ενώ με δεδομένη τη μείωση της αξίας των εξαγωγών των πετρελαϊκών προϊόντων, λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου εξαιτίας του ενεργειακού πολέμου που διεξάγεται, αλλά και της μείωσης της κατανάλωσης παγκοσμίως από την πανδημία, η ανάγκη αυτή είναι μεγαλύτερη από ποτέ, αφού οι εν λόγω εξαγωγές θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό. Λίγη υπευθυνότητα λοιπόν εάν έχει η κυβέρνηση, θα πάψει να σπαταλάει τα χρήματα μας στα επικοινωνιακά της παιχνίδια με στόχο να διατηρηθεί στην εξουσία – δαπανώντας τα αφενός μεν για να διαφημίζει το «αγοράζουμε ελληνικά» αντί «μένουμε σπίτι», αφετέρου προσφέροντας κίνητρα για την αγορά ελληνικών προϊόντων από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Παράλληλα οφείλει να τοποθετήσει εμπόδια στις εισαγωγές, για να στηριχθεί η ελληνική μεταποίηση και η βιομηχανία – όχι φυσικά δασμούς αφού δεν επιτρέπονται από την ΕΕ, αλλά υιοθετώντας αυστηρές προδιαγραφές, όπως συνηθίζει η Γερμανία για να πετυχαίνει τα τεράστια πλεονάσματα στο εμπορικό της ισοζύγιο, η Ιαπωνία κοκ.