MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2018

Αρθρο-«χαστούκι»: «Κανείς δεν έσωσε τους Έλληνες» – «Οι δανειστές έσωσαν τους εαυτούς τους» – Για ποια «έξοδο» μιλάμε; – Επιθεώρηση κάθε τρίμηνο θα έχουμε!

«Τα προγράμματα δανείων για την Ελλάδα λήγουν, δισεκατομμύρια έχουν δοθεί, αλλά ποιον ή τι ακριβώς έσωσαν οι δανειστές της», αναρωτιέται σε σχετικό άρθρο της η γερμανική εφημερίδα «Frankfurter Rundschau».

«Αυτές τις μέρες ακουγόταν σποραδικά κάποια πράγματα για την Ελλάδα. Αφενός επειδή ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών έχει συμφωνήσει κάτι με την Αθήνα, το οποίο μπορεί να το πουλήσει ως επιτυχία (αντιμετώπιση του προσφυγικού) και αφετέρου επειδή η 20ή Αυγούστου σηματοδοτεί το τέλος των ευρωπαϊκών πιστωτικών προγραμμάτων και ο τυχερός παραλήπτης του τελευταίου πακέτου στέκεται και πάλι στα πόδια του», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο άρθρο.

Reuters: Απαγορευτικά ακριβή προς το παρόν η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές

Επιφυλακτικοί ως προς τις δυνατότητες άμεσης εξόδου της Ελλάδας στις αγορές εμφανίζονται τραπεζικοί διαμεσολαβητές που έχουν αναλάβει την προετοιμασία για την έκδοση του ελληνικού ομολόγου καθώς και τη διατήρηση της ρευστότητας στη δευτερογενή αγορά.

Σύμφωνα με δηλώσεις τους στο Reuters η νομισματική κρίση στην Τουρκία καθώς και η κατάσταση στην Ιταλία ίσως καθιστούν «απαγορευτικά ακριβή» την έκδοση του ομολόγου με το οποίο η Ελλάδα σχεδιάζει να επιστρέψει στις αγορές τον Σεπτέμβριο

Το καρτέλ των διοδίων

Δεν πρέπει να απορεί κανείς με την υπερχρέωση των κρατών, ούτε με την επιβολή υπερβολικών φόρων – με κερδισμένη πάντοτε μία μειοψηφική ελίτ που όμως, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία, λειτουργεί ως συνεκτική ομάδα, αυξάνοντας έτσι γεωμετρικά την ισχύ, την πολιτική επιρροή και τον πλούτο της.

Άποψη 

Στην Ελλάδα αυξάνονται συνεχώς τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους, χωρίς κανένας να δίνει ιδιαίτερη σημασία – παρά το ότι πρόκειται για μία ακόμη φορολόγηση των Ελλήνων, από την οποία δεν κερδίζει μόνο το δημόσιο για να εξυπηρετούνται οι διεθνείς πιστωτές του αλλά, επίσης, οι εταιρείες διαχείρισης τους. Για να καταλάβει κανείς τι ακριβώς συμβαίνει ή/και για να προβλέψει τι θα συμβεί στο μέλλον, είναι σκόπιμο να αναφερθεί μία έρευνα που αφορά το γερμανικό καρτέλ των διοδίων – ειδικά όσον αφορά την επιβάρυνση των φορτηγών που τοποθετείται στα 4,5 δις € ετήσια, καθώς επίσης τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται το δημόσιο, χρεώνοντας πολύ περισσότερα με τη γνωστή μέθοδο του χρηματισμού για να μη γίνονται αντιληπτές.