MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023

Χρήστος Μαντζιάρης : Γιατί το ευρώ δεν είναι χρήμα. Αποδείξεις!

Γράφει ο Χρήστος Μαντζιάρης
 
Το ευρώ δεν είναι χρήμα. Δεν είναι χρήμα διότι δεν έχει αντίκρισμα. Τυπώθηκε από κάποια εκτυπωτικά μηχανήματα κατόπιν πολιτικής αποφάσεως, κρυφών διαπραγματεύσεων και των συνηθισμένων ραδιουργιών. Το ευρώ, το τυπώνει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) η οποία είναι ανεξάρτητη εταιρεία. Ποιοί την ελέγχουν και πως διορίζονται οι υπάλληλοί της; Ποιος ειν’ αυτός που της έδωσε το δικαίωμα να τυπώνει όταν θέλει, όσο χρήμα θέλει; Πως κατόπιν καθορίζεται η ισοτιμία ενός νομίσματος χωρίς αντίκρισμα με ένα άλλο νόμισμα που κι αυτό είναι χωρίς αντίκρισμα; Και γιατί οι ευρωπαϊκές χώρες, οι πολιτικοί τους δηλαδή, παρέδωσαν πραγματικό πλούτο για να πάρουν χρωματιστά χαρτάκια; Αλλοίμονο στους λαούς όταν θ’ αποφασίσουν οι παγκόσμιοι εξουσιαστές να τα καταργήσουν και να τυπώσουν νέα με νέες ισοτιμίες. (Δεν αναγράφεται ο οικονομικός όρος).
 

Γιατί ενώ πέφτει το πετρέλαιο δεν πέφτουν οι τιμές των καυσίμων;

Το ερώτημα του τίτλου αιωρείται, αλλά είναι λάθος, ή τουλάχιστον δεν τίθεται σωστά. Οι τιμές του αργού δεν πέφτουν. Για την ακρίβεια παραμένουν ακόμα πολύ υψηλά, με όποια περίοδο κι αν τις συγκρίνουμε ιστορικά. Όταν κάποιος θεωρεί, τα 85-90 $ το βαρέλι χαμηλή τιμή, κάνει λάθος, έστω κι αν είναι χαμηλή συγκρινόμενη με τα 125 $
που είχα ορθά προβλέψει μήνες πριν το ράλι ότι θα φτάσει. Η ορθή ερώτηση είναι: γιατί οι τιμές των καυσίμων στην αντλία, δεν ακολουθούν την πτώση του αργού;
 
Την δυσλειτουργία αυτή την είχα προβλέψει με δύο διαδοχικά άρθρα μου πέρυσι στο SLpress.gr, όταν έγραφα ότι η τιμή στα καύσιμα έχει αποσυνδεθεί από την τιμή του αργού, εξαιτίας του  λανθασμένου μείγματος κυρώσεων που επιβάλλονται στην Ρωσία. Υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα στην Ευρώπη η τιμή στην αντλία έπρεπε να είναι μεσοσταθμικά 20% χαμηλότερα από ό,τι είναι.