MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

«Ερντογάν, ο δεύτερος κατακτητής της Πόλης» – Τα διεθνή ΜΜΕ για την Αγία Σοφία

( John.k - Οι τούρκοι δείχνουν για άλλη μια φορά στην παγκόσμια κοινότητα, την βαθύτερη πολιτισμική ¨κουλτούρα¨ τους, που προέρχεται από τις λέξεις «αρπάζω» και «καταστρέφω»)

ΜΜΕ από όλο τον κόσμο σχολιάζουν την απόφαση του τουρκικού ΣτΕ να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε τζαμί.

Παγκόσμια είδηση έχει γίνει η απόφαση της τουρκικής Δικαιοσύνης να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε τζαμί. Διεθνή μέσα ενημέρωσης φιλοξενούν την είδηση στρέφοντας τα «πυρά» τους στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναλύοντας τους λόγους που φαίνεται πως οδήγησαν τον Τουρκο πρόεδρο στην απόφαση να υπογράψει το σχετικό διάταγμα. 

Πολλά από αυτά κάνουν αναφορά και στην παρέμβαση της UNESCO, κατά την οποία ζητείται η Αγία Σοφία να παραμείνει μουσείο. 

Τα περισσότερα ΜΜΕ επισημαίνουν τις πολιτικές σκοπιμότητες του Ερντογάν εν μέσω οικονομικής κρίσης που επιδεινώθηκε από τον κορωνοϊό και υποχώρησης του κόμματός του στις δημοσκοπήσεις. 

Φιλοσοφία και πολιτική ορθότητα από την αρχαιότητα ως σήμερα

Γράφει ο δρ Δημήτρης Γκίκας 

Στους Πλατωνικούς διαλόγους αναπτύσσεται μια φιλοσοφική στάση ζωής που σήμερα ξενίζει. Ο λόγος; Στη Σωκρατική και πλατωνική φιλοσοφία δεν ακολουθείται καμία πολιτική ορθότητα. Η ίδια η δημοκρατία εγκαλείται, διότι θεωρείται πως πολλές φορές καταντά οχλοκρατία. Τα πλούτη θεωρούνται άχρηστα, όταν δεν παίζουν κανένα ρόλο στην πνευματική ανάπτυξη. Ακόμα και η πιο εντυπωσιακή τέχνη, όταν καταντά επίδειξη πολιτικής δύναμης ή δεν υπηρετεί την ηθική, αποκαλείται ανούσια (ο Πλάτων τα έβαλε ακόμα και με τον Όμηρο). Ο δάσκαλός του, ο Σωκράτης, εναντιώθηκε στους πολιτικούς «μαϊντανούς» της εποχής του που νόμιζαν τους εαυτούς τους για σπουδαίους, τα’ βαλε με τους «διανοούμενους» Σοφιστές που δεν δίδασκαν παρά την απόλυτη αμφισβήτηση και μάλιστα με το αζημίωτο. Ο Πλάτων ταξίδεψε ακόμα και στη Σικελία για να διδάξει στον αμαθή τύραννο των Συρακουσών Διονύσιο πώς να αντιμετωπίσει τους Καρχηδόνιους, τον εθνικό κίνδυνο της εποχής εκείνης.

Χρ. Γιανναράς : Είναι αυτονόητη η εθελοδουλεία ;

Ο ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας, Χρήστος Γιανναράς, εκτίμησε ότι ακόμη και μέσα στο Φθινόπωρο, είναι πολύ πιθανό η χώρα να υποστεί εθνικό ακρωτηριασμό, με μια Αθηνοκεντρική ελίτ , να έχει ήδη προετοιμάσει το έδαφος και πνευματική και κοινωνικά και πολιτιστικά.

Όπως είπε, οι Νεοέλληνες, μόνοι εμείς («αεί παίδες») ασκούμε τις διεθνείς σχέσεις μας «καθ’ υπαγόρευσιν: Υποταγμένοι, «χωρίς αιδώ ή λύπην», στο καραμανλικό θέσφατο (φράση-σύμβολο της εκούσιας ιστορικής παρακμής μας) ότι «ανήκομεν εις την Δύσιν», πιστέψαμε «ανεπαισθήτως» για χρέος μας «να γίνουμε επιτέλους Ευρωπαίοι, για να γίνουμε κάποτε άνθρωποι»!