MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

H κυβέρνηση Μητσοτάκη ψάχνει ναυαγούς στον αέρα του Αιγαίου…

Της Κύρας Αδάμ
 
Καθώς οι παράνομες τουρκικές επιθετικές δραστηριότητες συνεχίζονται αδιάκοπα και απρόσκοπτα στο Αιγαίο και την Αν Μεσόγειο , η έκδοση ελληνικών και τουρκικών NAVTEX αποτελούν πλέον τη «νέα καθημερινότητα» και χρησιμοποιούνται εμφανώς από την ελληνική κυβέρνηση ως μέσο «αποκλιμάκωσης της έντασης» τουλάχιστον μέσω των φιλικών της ΜΜΕ.

Η Τουρκία εξακολουθεί με ρυθμούς ραπτομηχανής να εκδίδει NAVTEX για το Ορους Ρέις στην περιοχή Ρόδου Καστελόριζου, ολοένα κοντύτερα στο Καστελόριζο και σε ολοένα μεγαλύτερη περιοχή ερευνών.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν αντιδρά πλέον.

Απλώς μέσω των διαφόρων φερέφωνων της «καθησυχάζει» την κοινή γνώμη ότι θα αντιδράσει αν το τουρκικό πλοίο..πατήσει τα 6νμ των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Παραλλήλως όμως η ελληνική κυβέρνηση …ανακάλυψε προσφάτως την ήπια, ασαφή, αλλά άκρως επικίνδυνη για τα εθνικά συμφέροντα βιομηχανία έκδοσης ελληνικών NΑVTEX, για τις ελληνικές αεροναυτικές ασκήσεις στο Αιγαίο. Με την κρυφή ελπίδα- που διαψεύστηκε όμως αμέσως- ότι η Τουρκία θα σταματήσει να βγάζει καταγγελτικές απαντητικές ΝΑVΤΕΧ όπως έκανε μέχρι τώρα.

Τις αγγελίες των ελληνικών ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ έχει αναλάβει πλέον η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού από τους σταθμούς στο Ηράκλειο και τη Λήμνο.

Έτσι σύμφωνα με την νέα ελληνική «πρακτική» Η NΑVTEX του Ηρακλείου 616/21.10. 2020 αναγγέλλει: « Νότιο Αιγαίο Πέλαγος-Νότια νήσου Ικαρίας ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ από 22.Οκτωβρίου 05. 00 έως 09.00» και παραθέτει τις συντεταγμένες της περιοχής
Επίσης η NAVTEX 225/21.10.2020 του σταθμού Λήμνου αναγγέλλει: « Κεντρικό Αιγαίο Πέλαγος ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ από 23 Οκτωβρίου 2020 05.00 έως 09.00» και παραθέτει τις συντεταγμένες της περιοχής.

Η Τουρκία όμως δεν «τσίμπησε» και άρχισε και αυτή να χρησιμοποιεί NAVTEX για να «απαιτήσει» από την Ελλάδα την αποστρατιωτικοποίηση της Σαμοθράκης, Λήμνου Αη Στράτη Ψαρά κλπ. καθόσον , όπως ισχυρίζεται η Άγκυρα, με τις ναυτικές ασκήσεις της στα νησιά η Ελλάδα παραβιάζει τη Συνθήκη της Λωζάννης (σ.σ. επισημαίνεται ότι ο Αη Στράτης δεν περιλαμβάνεται σε καμμία Συνθήκη…)

Με τις ελληνικές NAVTEX αντί των νόμιμων ΝΟΤΑΜ, το ΠΝ στέλνει την κυβέρνηση στο Αιγαίο να ψάχνει να βρει…ναυαγούς στον αέρα που αποτελεί διασυρμό της χώρας, η οποία έτσι παραβιάζει τη διεθνή νομιμότητα και θέτει σε κίνδυνο ξανά την ασφάλεια των αεροναυτιλομένων.

Και τούτο διότι:

Οι NAVTEX είναι αρμοδιότητα του ΙΜΟ και αφορούν σε δραστηριότητες από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι και το βυθό, ενώ αντιθέτως οι αεροναυτικές ασκήσεις είναι αρμοδιότητας του ICAO και αφορούν σε δραστηριότητες από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι συγκεκριμένο ύψος.

Για τις αεροναυτικές ασκήσεις αποκλειστικά υπεύθυνη και αρμόδια είναι η ΥΠΑ, η οποία υποχρεούται βάση του ICAO πρέπει να εκδίδει διεθνείς αγγελίες ( ΝΟΤΑΜ) και όχι το ΠΝ να εκδίδει NAVTEX, εκτός πλέον και η ελληνική κυβέρνηση ψάχνει να βρει…ναυαγούς στον αέρα, παραβιάζοντας από προχειρότητα ή μπουρδούκλωμα τη διεθνή νομιμότητα του ICAO και ΙΜΟ.

Οι NAVTEX για αεροναυτικές ασκήσεις εκτός του ότι είναι παράνομες αποτελούν καρμανιόλα για την αεροπλοΐα. Σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια υπάρχει το αρμόδιο γραφείο ΝΟΤΑΜ της ΥΠΑ από το οποίο ενημερώνονται οι πιλότοι για τις περιοχές αεροναυτικών ασκήσεων, προκειμένου να τις αποφύγουν για τον κίνδυνο σύγκρουσης.
 
Αντίστοιχο γραφείο NAVTEX δεν υπάρχει στα αεροδρόμια. Έτσι σε περίπτωση πολιτικού αεροπορικού ατυχήματος λόγω NAVTEX το τίμημα για τη χώρα θα είναι τραγικό και προφανώς η Τουρκία θα επωφεληθεί τα μέγιστα
 
Και τούτο διότι η ελληνική κυβέρνηση διαγράφει την ΥΠΑ, αλλά και τις αρμοδιότητες που έχουν παραχωρηθεί σ αυτήν από τον ICAO από το 1950, όταν καθορίστηκαν τα όρια των FIR Αθηνών/Κων-λης. Αυτό και μόνον επιτρέπει στην Άγκυρα να απαιτήσει αναδιάταξη του FIR Αθηνών/Κων-λης – λόγω επικίνδυνης ανικανότητας της Αθήνας- με αποτέλεσμα τον κίνδυνο ICAO και ΙΜΟ να εκχωρήσουν στην Τουρκία τον έλεγχο του μισού Αιγαίου, που αποτελεί πάγια τουρκική διεκδίκηση.
 

 
Κύρα Αδάμ
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου