MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024

Εξωφρενική ακρίβεια στα χρόνια της διακυβέρνησης από ΝΔ: 63% πιο ακριβή η διατροφή από το 2021! – «Κυβέρνηση των σούπερ μάρκετ»!

Ασύλληπτες είναι οι ανατιμήσεις στο ελαιόλαδο καθώς ξεπερνούν το 90% σε σύγκριση με το 2021
 
«Καλπάζει» η ακρίβεια στα χρόνια της διακυβέρνησης από τη ΝΔ καθώς η έρευνα της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, αποκαλύπτει τις εξωφρενικές ανατιμήσεις σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης από το 2021 ως σήμερα.
 
Η έρευνα δείχνει ότι ένα καλάθι με μόλις έξι καθημερινά αγαθά που αποτελούν μέρος της καθημερινής διατροφής μιας μέσης οικογένειας  (λάδι, κρέας, ρύζι, αβγά, καφές και τυρί φέτα) που το 2021 κόστιζε περίπου 37 ευρώ, σήμερα πλησιάζει τα 61 ευρώ διότι έχουν μεσολαβήσει αθροιστικές ανατιμήσεις της τάξης του 63%.
 

Μάλιστα τον τελευταίο χρόνο, πέντε είδη για το πρωϊνό του μαθητή (ψωμί, βούτυρο, μέλι, δημητριακά και γάλα) ακρίβυναν σχεδόν 10% –  σε μια περίοδο που υποτίθεται ότι η ακρίβεια έχει υποχωρήσει.
 
Σύμφωνα πάντα με τη συγκριτική δειγματοληψία της ΕΕΚΕ σε όμοια προϊόντα, η τσάντα του μαθητή ακρίβυνε φέτος πάνω από 18% σε σύγκριση με πέρυσι.
 

Πρόκειται αν μη τι άλλο για ένα εύρημα που καταρρίπτει τους ισχυρισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης για μεσοσταθμικές μειώσεις στα σχολικά είδη.
 

 
Ασύλληπτες είναι οι ανατιμήσεις και στο ελαιόλαδο, που ξεπερνάνε το 90% σε σύγκριση με το 2021, ενώ σε τρόφιμα όπως το κρέας, το τυρί, και το κοτόπουλο, οι ανατιμήσεις κυμαίνονται από 20% ως και πάνω από 60%
 

Καμπάνια ενάντια στην ακρίβεια
 
Η ΕΕΚΕ ενημερώνει τους καταναλωτές για την καμπάνια που διεξάγει ενάντια στην ακρίβεια, δημοσιεύοντας σε καθημερινή βάση συγκριτικούς πίνακες με τιμές, στην ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο και στoυς λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
 
«Η κοινωνία, οι καταναλωτές, ο κόσμος της εργασίας παρακολουθούν άναυδοι την αύξηση του πληθωρισμού και του δείκτη τιμών καταναλωτή στη χώρα μας, συμπαρασύροντας τις τιμές στην πλειονότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών. Από την άλλη μεριά, βασικές καταναλωτικές ανάγκες καλύπτονται πλέον με τεράστια δυσκολία από το μέσο νοικοκυριό, αφού, οι μεταβολές τιμών είναι τεράστιες», σημειώνει η ανακοίνωση της ΕΕΚΕ.
 
Όπως σημειώνει «η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ κατακλύζεται από μηνύματα καταναλωτών που διαμαρτύρονται για την ακρίβεια, την κερδοσκοπία και την αισχροκέρδεια. Η αδυναμία περιορισμού των υπέρογκων ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες εκ μέρους της Πολιτείας αλλά και η απουσία οιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση φαινομένων αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης και παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού, επιτείνει το πρόβλημα και την απόγνωση».
 
Απαιτούνται μέτρα
 
Στη συνέχεια η ΕΕΚΕ προβάλλει μια σειρά από αιτήματα και ζητά να ληφθούν δραστικά μέτρα για να καταπολεμηθεί η ακρίβεια. Όπως δηλώνει, απαιτούνται:
  • Ουσιαστικοί έλεγχοι στην αγορά
  • Μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια
  • Μείωση του ΦΠΑ στα είδη διατροφής και βασικών αναγκών του νοικοκυριού
  • Αύξηση του μισθού και ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων-καταναλωτών
  • Ουσιαστική στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών
Δράσεις για την ακρίβεια
 
Τέλος, η ΕΕΚΕ  παραθέτει τις δράσεις στις οποίες έχει προβεί, για την αντιμετώπιση «της ακρίβειας, της κερδοσκοπίας και του συνεπαγόμενου κοινωνικού αποκλεισμού».
Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
  • Καταγραφή, ανάδειξη και έλεγχο των τιμών σε είδη διατροφής και είδη βασικών αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού
  • Έλεγχο για την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα του Καλαθιού του Νοικοκυριού, του Ν 4986/2022 και της μόνιμης έκπτωσης 5% που αφορά την πρόσβαση των ευάλωτων νοικοκυριών σε είδη διατροφής και είδη βασικών αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση Καταναλωτών μέσω ραδιο-τηλεοπτικών συνεντεύξεων, χρήσιμες συμβουλές και διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την υγιεινή διατροφή στα κανάλια ενημέρωσης της ΕΕΚΕ
  • Συλλογή και διανομή ειδών διατροφής σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
  • Έρευνα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας (Ιανουάριος 2023)
  • Έρευνα για τη συμπεριφορά του καταναλωτή την περίοδο της ακρίβειας 2021-2022 (Μάρτιος 2023)
  • Κατάθεση θέσεων και προτάσεων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας στους Αρχηγούς των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων στην Ελλάδα και στα αρμόδια Υπουργεία και Αρχές
  • Εξώδικη πρόσκληση στην ΔΙΜΕΑ και τον Υπουργό Ανάπτυξης για δημοσίευση των προϊόντων των πολυεθνικών που κερδοσκοπούν στην Ελλάδα
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου