MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Έρχεται πείνα: Ανατιμήσεις «φωτιά» σε 800 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

Τα τρικ με την ποσότητα
 
Οι Έλληνες πολίτες, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, θα έρθουν αντιμέτωποι με νέο κύμα ανατιμήσεων, καθώς αναμένεται να αυξηθούν 800 κωδικοί προϊόντων στα σούπερ μάρκετ κατά τουλάχιστον 10-15%.
 
Για παράδειγμα, τα τυροκομικά θα «δουν» αύξηση έως και 30% σε σχέση με σήμερα, ενώ αναμένεται να εκτοξευθούν αναψυκτικά και ροφήματα κατά 35%.
 
Μεγάλες θα είναι και οι αυξήσεις στις τιμές των απορρυπαντικών που η τιμή τους θα ανέβει 20% και κατά 21% θα αυξηθούν και οι βρεφικές πάνες.
 
Αυξήσεις που ζαλίζουν σε βασικά προϊόντα – Τα τρικ με την ποσότητα
 
Και ενώ οι ανατιμήσεις βασικών αγαθών συνεχίζονται με αμείωτη ένταση επιφέροντας ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οι καταναλωτές καλούνται να βρίσκονται σε εγρήγορση καθώς στα ράφια πωλούνται προϊόντα στην ίδια τιμή αλλά με μικρότερη συσκευασία.
 
Πολλές επιχειρήσεις για να αποφύγουν νέες ή μεγαλύτερες αναπροσαρμογές τιμών που θα έστρεφαν τους καταναλωτές σε ανταγωνιστές τους προχώρησαν σε κάποια τρικ, αφήνοντας την ίδια συσκευασία στο προϊόν αλλά μειώνοντας την ποσότητα.
 
Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης μίλησε για «το νέο φαινόμενο εξαπάτησης του καταναλωτή με βάση τα τελευταία στοιχεία του Ινστιτούτου Καταναλωτή».
 
Και συνέχισε κάνοντας λόγο για «στημένο παιχνίδι» καθώς οι βιομηχανίες «ξεκίνησαν το καθεστώς της μείωσης της ποσότητας» ώστε να κρατιέται ίδια η τιμή των προϊόντων, αλλά σε μικρότερη ποσότητα και με την ίδια ακριβώς συσκευασία, για να μη φαίνεται η αύξηση της τιμής τους.
 
«Τερτίπια των εταιριών ώστε να εξαπατήσουν τους καταναλωτές», τονίζει φανερά εκνευρισμένος ο κ. Λεχουρίτης, δίνοντας παράλληλα παραδείγματα όπου συσκευασίες προϊόντων από 100ml έγιναν 80ml ή από 1 κιλό έγιναν 800 γραμμάρια.
  • Γιαούρτι από 250 γρ. σε 200 γρ. – 220 γρ.
  • Κρουασάν από 90 γρ. σε 70 γρ.
  • Πατατάκια από 120 γρ. σε 90 γρ.
  • Ψωμί από 1 κιλό σε 870 γρ.
  • Χαρτί υγείας από 1 κιλό σε 800 γρ.
  • Γατοτροφές / σκυλοτροφές από 2 κιλά σε 1.800 γρ.
  • Μακαρόνια από 500 γρ. σε 450 γρ.
«Έχουμε οριζόντια μείωση σε ποσότητες συσκευασμένων τροφίμων, αλλά και σε συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά».
 
Οι «εκτοξεύσεις» των τιμών ανά κατηγορία:
Τρόφιμα
  • Τυροκομικά έως 30%
  • Αλλαντικά έως 8,5%
  • Γαλακτοκομικά έως 7%
  • Κρέατα 7%
  • Αρτοσκευάσματα έως 19%
  • Κονσέρβες, ελαιόλαδο, κρασιά έως 10%
  • Σάλτσες για ζυμαρικά έως 21%
Ποτά, καφές, σνακ
  • Αναψυκτικά και ροφήματα έως 35%
  • Αλκοολούχα ποτά έως 13%
  • Ελληνικός καφές έως 12%
  • Σοκολατοειδή έως 12%
  • Σνακ έως 12%
Πηγή : pronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου