MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

Τουρκοσειρές: Καταρρέουν και τα «έσοδα»!

OI ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΩΝ 6 – 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020 

Τα κανάλια ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ τα οποία συνέχισαν ολόκληρη την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020 να μεταδίδουν την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» σε πανελλαδική εμβέλεια με τουρκικές σειρές, είδαν εκτός από την τηλεθέαση, να καταρρέουν και τα έσοδα τους από διαφημιστικά μηνύματα. Παρά το «τσουνάμι» διαφημιστικών μηνυμάτων που πρόσφερε στις τουρκοσειρές η πολυεθνική Unilever την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020, τα διαφημιστικά «έσοδα» της εβδομάδος των δύο καναλιών από τις τουρκοσειρές, μειώθηκαν κατά 30% περίπου, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα τηλεθέασης και διαφημιστικών μηνυμάτων των δύο τελευταίων εβδομάδων:


Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με όσα κατέγραψε το Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική Τηλεόραση, ότι τις τρεις πρώτες ημέρες της εβδομάδος από 6 μέχρι 10 Ιουλίου, η γιγαντιαία πολυεθνική Procter & Gamble απουσίασε από τις τουρκοσειρές με μόλις πέντε διαφημιστικές παρουσίες σε έξη διαφορετικές εκπομπές. 

Η διαφαινόμενη παταγώδης διαφημιστική κατάρρευση όμως συγκρατήθηκε όταν η Procter & Gamble έσπευσε τις δύο τελευταίες ημέρες της εβδομάδος να προσφέρει στον ΣΚΑΙ την μεν Πέμπτη 9 Ιουλίου πέντε διαφημιστικά μηνύματα που αντιστοιχούν στο 20% του συνόλου των διαφημίσεων της τουρκοσειράς που μεταδόθηκε με τηλεθέαση μόλις 4,2 (η πρώτη σε τηλεθέαση εκπομπή της απογευματινής ζώνης την ίδια ημέρα είχε τηλεθέαση πέντε περίπου φορές μεγαλύτερη), την δε Παρασκευή 10 Ιουλίου άλλα έξη διαφημιστικά μηνύματα ή το 20% περίπου των συνολικών διαφημίσεων της τουρκικής σειράς με τηλεθέαση της συγκεκριμένης ημέρας στο 5,8

Συνολικά, την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020, 78 εταιρίες μετέδωσαν 260 περίπου διαφημιστικά μηνύματα σε δέκα εκπομπές, έναντι 95 εταιριών και 312 περίπου διαφημιστικών μηνυμάτων σε εννέα εκπομπές της αμέσως προηγούμενης εβδομάδος. 

31 εταιρίες μετέδωσαν ένα μοναδικό διαφημιστικό μήνυμα ολόκληρη την εβδομάδα σε δέκα εκπομπές τουρκοσειρών και άλλες 12 μετέδωσαν από δύο διαφημιστικά μηνύματα σε τουρκικές σειρές ολόκληρη την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020

Χρυσοί Χορηγοί της εβδομάδος 6-10 Ιουλίου 2020 αναδείχθηκαν η Unilever με 29 διαφημιστικά μηνύματα και η Procter & Gamble με 18 διαφημιστικά μηνύματα. 

Ποια είναι όμως η Unilever η πολυεθνική εταιρία που αποτελεί μόνιμο σχεδόν διαφημιστικό «αιμοδότη» των τουρκοσειρών και μάλιστα ανεξάρτητα τηλεθέασης, από την έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική Τηλεόραση

Η Unilever είναι μια βρετανική-ολλανδική εταιρεία διανομών καταναλωτικών αγαθών που εδρεύει στο Λονδίνο και στο Ρότερνταμ. Τα προϊόντα της περιλαμβάνουν τρόφιμα και ποτά, προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας τα οποία διατίθενται σε 190 περίπου χώρες του κόσμου. Μεταξύ τους, σήματα που βρίσκονται μέσα σε πάρα πολλά ελληνικά νοικοκυριά τα οποία πληρώνουν από την τσέπη τους, μέσα στην τελική τιμή του προϊόντος που αγοράζουν, την επιμονή της Unilever να διαφημίζεται σε τουρκοσειρές: Skip, Dove, Klinex, Knor, Lipton, Aim, Axe, Rexona, Hellmans, Tresemme, Magic κ.α. 

Στην Ελλάδα κατέφθασε το 1962 όταν εξαγόρασε το 20% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΑΪΣ και οκτώ χρόνια αργότερα (1970) η συμμετοχή της έφτασε στο 45% για να αποκτήσει την πλειοψηφία της ελληνικής εταιρίας το 1982. Το 1998 απέκτησε τα σήματα Pumaro και Πελαργός καθώς και το εργοστάσιο παραγωγής τους στην Γαστούνη, ενώ λίγο αργότερα εξαγόρασε και τα προϊόντα ντομάτας της βιομηχανίας ζυμαρικών Στέλλα. 

H Unilever καταδικάστηκε το 2011 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού σε πρόστιμο 104.000.000 Ευρώ για «πρακτικές χειραγώγησης των τιμών σε απορρυπαντικά προϊόντα, που ακολουθούσε μαζί με άλλες εταιρίες σε 8 χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα». 

Το 2019 η Unilever ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 51,980 δισεκατομμύρια Ευρώ (2,9% περισσότερα από το 2018), μικτά κέρδη 12,639 δις Ευρώ, καθαρά κέρδη 6,026 δις Ευρώ, 153.000 εργαζόμενους (29 χιλιάδες στην Ευρώπη, 40 χιλ. στην Αμερική και 84 χιλιάδες στον υπόλοιπο κόσμο) καθώς και συνολικές υποχρεώσεις 33,978 δισεκατομμυρίων Ευρώ. 

Αυτή λοιπόν η πολυεθνική εταιρία, μετέδωσε την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020, 29 διαφημιστικά μηνύματα στις δύο τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης και αναδείχθηκε σε έναν από τους δύο «Χρυσούς Χορηγούς» της εβδομάδος 6-10 Ιουλίου 2020. Ο δεύτερος «Χρυσός Χορηγός» της εβδομάδος είναι η γιγαντιαία πολυεθνική Procter & Gamble (Σχετικό: Ιστορία μου, αμαρτία μου: Η Procter & Gamble (Ελλάς) διαφημίζεται σε τουρκοσειρές) με 18 διαφημιστικά μηνύματα, το 72% των οποίων «συγκεντρώθηκαν» μέσα σε δύο μόνο μέρες:



Το International Hellenic Association, ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός και μη κομματικός οργανισμός, κάνει και πάλι έκκληση σε όσες εταιρείες διαφημίζουν ακόμα τα προϊόντα τους μέσα από τις τουρκικές σειρές των καναλιών STAR και ΣΚΑΙ να δώσουν οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ώστε να εξαιρούν από την προβολή των διαφημιστικών τους μηνυμάτων τις δύο τουρκικές σειρές που μεταδίδονται από την ελληνική τηλεόραση. 

Ήδη, η μια από τις δύο τουρκικές σειρές ολοκληρώνεται την επόμενη Τρίτη 14 Ιουλίου 2020 και θα απομείνει πλέον η μετάδοση, σε πανελλαδική εμβέλεια, μιας μόνο σειράς τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος»: Η τουρκοσειρά-σιδηρόδρομος των χιλίων περίπου επεισοδίων που μεταδίδεται εδώ και δύο χρόνια από το ΣΤΑΡ, χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Τα εκατοντάδες επεισόδια που μεταδίδονται συνεχώς δεν διαφέρουν και πολύ από τα προηγούμενα, αφού εστιάζουν στον ίδιο κύκλο θεμάτων της αρχικής «συνταγής»: Απαγωγή, αμνησία, αυτοκινητιστικό δυστύχημα, απόπειρα δολοφονίας, δολοπλοκία κ.ο.κ. 

Σε μια εποχή που οι ακραίοι ιερόσυλοι, τούρκοι ισλαμιστές μετατρέπουν (προσωρινά βέβαια–πρώτα ο Θεός) τον Ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας, ένα μοναδικό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς σε τζαμί, κάποια κανάλια με κίνητρο το κέρδος προσφέρουν σε πανελλαδική εμβέλεια τουρκική προπαγάνδα, την οποία πληρώνουν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές των προϊόντων που διαφημίζονται! 

Θα πρέπει πλέον να σκεφτούμε σοβαρά αν θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τα παρακάτω προϊόντα που σίγουρα έχουμε όλοι μέσα στα σπίτια μας, πληρώνοντας από την τσέπη μας την διαφήμιση που κάνουν δύο γιγαντιαίες πολυεθνικές στις τουρκικές, προπαγανδιστικές σειρές που προβάλλονται από την ελληνική τηλεόραση: 
Pampers – Always – Fairy – Lenor – Ariel – Oral-B – Pantene – Herbal Essences Pure – Head & Shoulders – Swiffer – Viakal – Old Spice – Knor – Lipton – Dove – Skip – Aim – Klinex – Hellmans – Axe – Magic – Tresemme – Rexona 
Το ευαισθητοποιημένο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό εφαρμόζει στην πράξη ολοένα και περισσότερο το σύνθημα «Παίζουνε Τούρκικα; Αλλάζουμε κανάλι!». Οι γιγαντιαίες πολυεθνικές όμως Unilever και Procter & Gamble συνεχίζουν να αγνοούν επιδεικτικά, για ολόκληρους μήνες, τις δικαιολογημένες ευαισθησίες των καταναλωτών των προϊόντων τους, που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε ελληνικό σπίτι. 

Η αίσθηση όμως της δύναμης ενός Γολιάθ που φαίνεται πως διαθέτουν, θα μπορούσε να συντριβεί από την αποφασιστικότητα μιας μικρής σφεντόνας που έχει κάθε ένας καταναλωτής των προϊόντων τους

Ακολουθεί ο πλήρης κατάλογος όλων των καταγεγραμμένων διαφημιστικών μηνυμάτων σε τουρκικές σειρές-βιτρίνα της ελληνικής τηλεόρασης, για την εβδομάδα 6-10 Ιουλίου 2020:



Συνεχίζεται…



Επιτροπή «Τουρκοσειρών 2020» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020
International Hellenic Association
Delaware U.S.A



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου