MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

Τι µαθαίνουν στην Ιστορία οι µαθητές στα Σκόπια – Τα βιβλία γράφουν για χαμένη πατρίδα που φτάνει µέχρι τη Δ. Ελλάδα

Το «Έθνος» παρουσιάζει αποσπάσµατα από βιβλία, στα οποία κυριαρχούν ιστορικές ανακρίβειες και µια «χαµένη πατρίδα» που φτάνει µέχρι τη ∆υτική Ελλάδα 

H χώρα μας έχει απαιτήσει από την ΠΓ∆Μ να αφαιρέσει από τη διδακτέα ύλη της επόµενης σχολικής χρονιάς όλες τις αναφορές που εµπεριέχουν αλυτρωτισµό ή αναθεωρητισµό, τους αµφιλεγόµενους χάρτες και σύµβολα που παραπέµπουν στην Ελληνική Ιστορία – ειδικά στην αρχαία Μακεδονία. Στη Μεικτή ∆ιεπιστηµονική Επιτροπή Εµπειρογνωµόνων Ελλάδας – ΠΓ∆Μ που συνεδρίασε στις 2 Νοεµβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη και οι δύο πλευρές δεσµεύτηκαν ότι θα εφαρµόσουν τη Συµφωνία των Πρεσπών κατά γράµµα και το διεθνές δίκαιο µε σεβασµό. 

Η Επιτροπή συγκροτήθηκε σύµφωνα µε το άρθρο 8 (5) της Συµφωνίας των Πρεσπών και συµµετέχουν σε αυτήν δεκατέσσερα µέλη από τις δύο χώρες, µε τον υφυπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Μπόλαρη, να έχει αναλάβει επικεφαλής του ελληνικού τµήµατος. Στη δεύτερη συνάντηση, που θα γίνει στα µέσα Φεβρουαρίου επί εδάφους της ΠΓ∆Μ, θα τεθούν σταδιακά θέµατα ουσίας, αρχής γενοµένης από τα εγχειρίδια του δηµοτικού που η ελληνική πλευρά έχει ήδη παραλάβει, όπως και άλλα εγχειρίδια.


Τα εγχειρίδια του δηµοτικού της γειτονικής χώρας, αποσπάσµατα των οποίων παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα το «Έθνος της Κυριακής», είναι γραµµένα σε συνθήκες πολιορκίας και «θερµοκηπίου» για τις νέες γενιές, εργαλειοποίησης της Ιστορίας ως µέσου αυτοάµυνας, ψύχωσης στη διελκυστίνδα του ονοµατολογικού και, το πιο σηµαντικό, έχουν πάρα πολλές ανακρίβειες και παραποιήσεις της Ιστορίας. 

Οι µαθητές των σχολείων της ΠΓ∆Μ εκπαιδεύονται να έχουν αλυτρωτικές τάσεις για τη «χαµένη πατρίδα», που εµφανίζεται σε χάρτες των σχολικών βιβλίων τους να έχει έκταση µέχρι και τη ∆υτική Ελλάδα και φυσικά να βρέχεται από το Αιγαίο. Αποτέλεσµα αυτού είναι γενιές µαθητών τα τελευταία 25 χρόνια να έχουν σχηµατίσει την εσφαλµένη αντίληψη για τη µη ελληνικότητα της Μακεδονίας και να θεωρούν ότι έχουν το προνόµιο στη χρήση του ονόµατος, της Ιστορίας και των συµβόλων που απορρέουν από αυτήν. 

Χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η οικειοποίηση αρχαιολογικών ευρηµάτων, µνηµείων (Πέλλα, ∆ίον), όπως η εικόνα του Φιλίππου Β’, η απεικόνιση της Μακεδονικής Φάλαγγας, ο Ηλιος της Βεργίνας (!), που βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο και ανακαλύφθηκαν από σπουδαίους Ελληνες αρχαιολόγους. Το µικρό δείγµα από το οπτικό υλικό που χρησιµοποιείται στα εν λόγω εγχειρίδια αποτελεί µόνο ένα µέρος του χονδροειδούς σφετερισµού της αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας που λαµβάνει χώρα στη γείτονα τα τελευταία χρόνια. 


Μαρίνα Ζιώζιου

Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου