Ποιος είναι επιτέλους ο μεγιστάνας που υποτίθεται πως αιωρείται πάνω από κάθε κυβέρνηση;
Επιχειρούμε να βγάλουμε άκρη
Εδώ και αρκετό καιρό, κάτι με τις τηλεοπτικές άδειες, κάτι με τα ορυχεία, ένα σκοτεινό, υποβλητικό όνομα παραμένει διαρκώς στο…
προσκήνιο: Μπόμπολας.
Σήμερα, εκατοντάδες μεταλλωρύχοι, εργαζόμενοι στα ορυχεία των Σκουριών Χαλκιδικής, πραγματοποίησαν πορεία έξω από τα γραφεία του Mega στη Μεσογείων – Μπόμπολας στο τετράγωνο.
Τα σκαλάκια είναι κυριολεκτικά η είσοδος του Mega!
Και ο Νίκος Κατέλης έδωσε το παρών
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο δαίμονας, τον οποίο κάθε κυβέρνηση από το 2004 και μετά, έχει ορκιστεί να τσακίσει, άλλα τελικά καταλήγει να χαριεντίζεται μαζί του;
Ποιος είναι ο άνθρωπος που υποτίθεται πως ελέγχει κάθε τομέα της οικονομικής ζωής του τόπου όπου παίζουν γερά φράγκα – και που, η αναφορά του ονόματός του και είναι το ταμπού της σύγχρονης πολιτικής ζωής;
Ποιος είναι ο άνθρωπος που υποτίθεται πως ελέγχει κάθε τομέα της οικονομικής ζωής του τόπου όπου παίζουν γερά φράγκα – και που, η αναφορά του ονόματός του και είναι το ταμπού της σύγχρονης πολιτικής ζωής;
Αυτή είναι η η ιστορία του.
Ο Γιώργος Μπόμπολας, γεννήθηκε το 1928 στον Πειραιά και έχει καταγωγή από τη Μεσσηνία και τη Λακωνία. Ο πατέρας του πολέμησε με τον ΕΛΑΣ και ο ίδιος συνελήφθη από τους Γερμανούς σε ηλικία 14 ετών επειδή έγραφε σε τοίχους συνθήματα υπέρ της αντίστασης.
Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Μετσόβιο και αναζήτησε δουλειά στο υπουργείο Δημοσίων Έργων, όμως καθώς ήταν φακελωμένος σαν «κομμουνιστής», έφαγε άκυρο, αν και αυτό δεν ήταν σε καμία περίπτωση το τέλος στις σχέσεις του με το δημόσιο. Το 1977 ίδρυσε την κατασκευαστική εταιρεία «Άκτωρ» και σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Stern, κατάφερε να πάρει την πρώτη κρατική ανάθεση έργου ενώ η εταιρεία του δεν είχε ακόμα ούτε μπουλντόζα.
Την ίδια περίπου περίοδο, εκδίδει στη χώρα μας (μαζί με τον Γιάννη Γιαννίκο) τη Μεγάλη Σοβιετική Εγκυκλοπαίδεια.
Το 1981 με την έκδοση του πρωτοποριακού τότε «Έθνους» σε σχήμα πολύχρωμου ταμπλόιντ, ο Μπόμπολας αλλάζει τη πορεία του ελληνικού Τύπου. Χάρη στις τέλειες εγκαταστάσεις, την άψογη μηχανοργάνωση, τη μοντέρνα σελιδοποίηση, τους εξαιρετικούς συνεργάτες και τη σύνδεση της ελκυστικής θεματολογίας της με το επερχόμενο ρεύμα της Αλλαγής, η εφημερίδα κερδίζει την πρώτη θέση της κυκλοφορίας. Η εφημερίδα αναγνωρίζεται ως αποφασιστικός επικοινωνιακά μοχλός για την άνοδο του Ανδρέα Παπανδρέου στην εξουσία. (πηγή)
Οι αγαστές σχέσεις Μπομπολισμού-Σοσιαλισμού, θα στραβώσουν ανεπανόρθωτα με την εμφάνιση του Κοσκωτά στο προσκήνιο του ελληνικού τύπου – και το ότι δημιουργήθηκε ένας εκδότης-αγαπάκι του ΠΑΣΟΚ ακόμα πιο εξελιγμένο μοντέλο.
Στις εκλογές του 1989, καθώς ο άρρωστος και κατηγορούμενος σε δίκες Παπανδρέου καταρρέει, το Έθνος θα κυκλοφορήσει με το παρακάτω ιστορικό εξώφυλλο:
Μόλις 15 μέρες μετά απο αυτό το πρωτοσέλιδο, η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-Συνασπισμού που προέκυψε στις εκλογές δίνει«προσωρινή άδεια δοκιμής τοπικού ραδιοτηλεοπτικού σταθμού» στοMega Channel. Η ιδιοκτησία του καναλιού μοιράστηκε (από 20% έκαστος) αποκλειστικά και συνειδητά σε εκδότες ΜΜΕ: τους Χρήστο Τεγόπουλο (ιδιοκτήτη της Ελευθεροτυπίας), Βαρδή Βαρδινογιάννη(Μεσημβρινή), Αριστείδη Αλαφούζο (Καθημερινή), Χρήστο Λαμπράκη (Βημα, Νέα) και Γιώργο Μπόμπολα.
Η δημιουργία του Mega είναι το σημείο μηδέν αυτού που τα επόμενα χρόνια επρόκειτο να γίνει πάρα πολύ γνωστό ως «Διαπλοκή»: με απλά λόγια, οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ άρχισαν να παίρνουν δουλειές από την κυβέρνηση, με αντάλλαγμα την μιντιακή προστασία της κυβέρνησης.
Μα τότε δεν φαινόταν και τίποτα φοβερό. Εξάλλου, τι σόι δουλειές μπορεί να πάρει από το κράτος ένας ιδιοκτήτης εφημερίδας; ΟΚ, το κράτος είχε μια άδεια τηλεόρασης και του την έδωσε: ιδιοκτήτης μέσων επικοινωνίας απέκτησε ακόμα ένα, αυτό είναι το αντικείμενο του, δεν έχει να πάει παραπέρα η μπίζνα.
Διαπλοκή σε φουλ ξεδίπλωμα θα ήταν αν βρισκόταν ένας Πρωθυπουργός που να άρχιζε πχ έργα σε όλη την Ελλάδα, για να έχει να τα δώσει σε κάποιον ιδιοκτήτη ΜΜΕ που έχει και μπουλντόζες…
Μιεχ μιεχ μιεχ
Η εκτόξευση του Μπομπ(ολα) του Μάστορα θα έρθει τη δεκαετία του 1990, επί των κυβερνήσεων Σημίτη. Με τεράστια «αναπτυξιακά» πακέτα στα χέρια της κυβέρνησης από την Ευρώπη και ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, οι κρατικές αναθέσεις έργων στην εταιρία «Άκτωρ» πέφτουν βροχή και το Mega στηρίζει με κέφι και πάθος τον «εκσυγχρονισμό».
Ο ερχομός της κυβέρνησης Καραμανλή το 2004, συνοδεύεται από υποσχέσεις του τότε αρχηγού της ΝΔ σε σουβλατζίδικο, οτι «θα τσακίσει τους νταβατζήδες». Τελικά το μόνο που τσάκισε ο Καραμανλής ήταν εντυπωσιακές ποσότητες κοψιδιών, ενώ από τον Μπόμπολα ούτως ή άλλως δεν έλειψαν ποτέ οι πανίσχυροι φίλοι και εντός της ΝΔ:
Η κυβέρνηση Παπανδρέου (2009-2011) θα πέσει όταν αποσύρει την εμπιστοσύνη του σε αυτή το Mega, ενώ οι κυβερνήσεις Παπαδήμου και Σαμαρά θα στηριχτούν με ιερή μανία από τον μέγα Δον.
Ας μπούμε για λίγο νοερά στη καρδιά του σκότους:
Το ευρύχωρο γραφείο του «κυρίου Γιώργου», όπως τον αποκαλούν υπάλληλοι και συνεργάτες στη Μεταμόρφωση Χαλανδρίου είναι αρμονικά διακοσμημένο με μοντέρνα έπιπλα και πρωτοποριακά έργα τέχνης. Τους καλεσμένους του τους υποδέχεται πάντα καθιστός πίσω από το γραφείο του, απέναντι από το οποίο δεσπόζειμια τηλεόραση σταθερά συντονισμένη στο MEGA, κανάλι για το οποίο επαίρεται ότι αυτός ίδρυσε και κυρίως έστησε λειτουργικά. Στο πλάι της τηλεοπτικής οθόνης ένα παράθυρο προσφέρει άπλετη θέα προς την Αττική οδό, την οποία αποδεδειγμένα ο ίδιος κατασκεύασε.
Ποιο είναι όμως το πεδίο δράσης της αυτοκρατορίας Μπόμπολα;
Έχουμε και λέμε:
- H ΕΛΛΑΚΤΩΡ διαχειρίζεται το μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου εθνικών οδών της χώρας. Δικά της έργα είναι μεταξύ πολλών άλλων η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Αττική Οδός, η Εγνατία, όλος ο δρόμο ςαπό την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το Μετρό, ο Προαστιακός– πρακτικά, όπου πληρώνεις διόδια ή εισιτήριο.
- Η ΗΛΕΚΤΩΡ κυριαρχεί στον αναδυόμενο τομέα της διαχείρισης απορριμάτων (βλέπε Κερατέα, Γραμματικό κλπ), ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει για την Εταιρία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ), τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και γενικά για κρατικά ακίνητα σε τιμή ευκαιρίας.
- Παράλληλα διάφορες άλλες εταιρίες του ομίλου που ελέγχει ο Γιώργος Μπόμπολας (χωρίς αμφιβολία όλες με κατάληξη «-ΚΤΩΡ») ενώ έχουν πάρει ήδη προτεραιότητα για μια ακόμα μεγάλη μπίζνα για το στήσιμο και την εκμετάλλευση της οποίας σφάζονται αυτή τη στιγμή οι διάφοροι μπομπολοκοκκαλολάτσηδες: το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» που πρόκειται να εφαρμοστεί στο άμεσο μέλλον στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Στο τομέα των ΜΜΕ, ναυαρχίδες του Μπομπολισμού ήταν και παραμένουν το Mega και το Έθνος, ενώ επίσης υπό τον άμεσο ή έμμεσο έλεγχο του πάδρε, είναι επίσης μεγάλα ηλεκτρονικά µέσα, εφηµερίδες, περιοδικά, τυπογραφεία και πρακτορεία διανοµής. Για να γίνει κατανοητό το πόσα πολλά και διαφορετικά πράγματα ανήκουν στον Μπομπολίτο, αρκεί να πούμε οτι μέχρι και το «Ρόδον», που πηγαίναμε βλέπαμε Ramones και νιώθαμε αντισυστημικοί, ήταν δικό του.
Φυσικά, όλα αυτά δεν είναι παρά μόνο η κορυφή του παγόβουνου, ή μάλλον, το κομμάτι της κορυφής του παγόβουνου, που ο Μπόμπολας μας επιτρέπει να δούμε. Το πραγματικό εύρος των δραστηριοτήτων του καθώς και το αληθινό μέγεθος της δύναμης και επιρροής του, τα γνωρίζει μόνο ο ίδιος και σιγά μην τα μοιραστεί μετους εριστικούς φτωχομπινέδες.
Πιθανότατα ποτέ δεν θα μάθουμε αν όντως αγόρασε ένα βουνό γεμάτο χρυσάφι αξίας πάρα πολλών δις στη Χαλκιδική για 10 εκατομμύρια ευρώ, αν το Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη είναι το δεύτερο δημιούργημα του για το οποίο είναι περήφανος (το πρώτο είναι σίγουρα το Mega), ή αν όντως τα βράδια ο Άδωνις Γεωργιάδης κοιμάται κουλουριασμένος στο χαλάκι μπροστά στη τεθωρακισμένη εξώπορτα του σπιτιού του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια φτωχή πόρνη της οποίας ο νταβατζής είναι ζάμπλουτος και πανίσχυρος, είναι ή πολύ καλή, ή πανηλιθία, ή και τα δυο μαζί.
Πηγή : http://sfairika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου