MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

DW: «Ο κόσμος αυτοκτονούσε και οι Σαμαροβενιζέλοι-Τρόικα έδιναν δανεια €100εκ.στο #MEGA «

Ξεχωρίζει μία αναφορά της S.Z. στην υπόθεση του πολύκροτου δανείου που έλαβε η εταιρία Τηλέτυπος. Σφοδρές επικρίσεις συνοδεύουν την τέταρτη αναβολή του ανοίγματος του νέου αεροδρομίου στο Βερολίνο. 

Στην πολύκροτη υπόθεση του δανείου που χορηγήθηκε στην εταιρία Τηλέτυπος αναφέρεται ανταπόκριση της δημοσιογράφου Κριστιάνε Σλότσερ για την Süddeutsche Zeitung του Μονάχου. Το δημοσίευμα ξεκινά με μία γενική αναφορά στα ελληνικά μίντια: «Πολλά μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα κινούνται, όπως και το κράτος, στο χείλος του οικονομικού γκρεμού. 

Τα έσοδα από καταχωρήσεις είναι τόσο πενιχρά όσο και η οικονομική κατάσταση ενώ ακόμη και μεγάλοι δημοσιογραφικοί οίκοι είναι καταχρεωμένοι. Οι επιφανέστεροι εξ αυτών είναι στενά συνδεδεμένοι με την πολιτική και την οικονομία. Οι ιδιοκτήτες τους πλούτισαν ως εφοπλιστές ή εργολάβοι οικοδομών».

«Πριν την άφιξη των εποπτών… »

Πιο εύκολη στο εξής η αναδιάρθρωση χρέους σύμφωνα με την Die Welt

Όπως επισημαίνει η δημοσιογράφος, «στις 16 Ιανουαρίου οι ελληνικές τράπεζες αναμένεται να αποκτήσουν ειδικούς επόπτες. Αυτοί θα είναι επιφορτισμένοι κατ’ επιθυμία της ΕΕ να επιτηρούν τη χορήγηση μεγάλων δανείων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ειδικούς πελάτες: συγγενείς μετόχων, ελληνικά κόμματα ή και μέσα ενημέρωσης. Πριν την άφιξη των εποπτών, μία γνωστή δημοσιογραφική επιχείρηση καλύφθηκε γρήγορα με ένα δάνειο από τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας: πρόκειται για το Mega, τον μεγαλύτερο ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό».

Ρεπορτάζ της εφημερίδας Die Welt αναφέρει ότι τα κράτη της ευρωζώνης θα εισαγάγουν φέτος μία νέα ρύθμιση για τη λειτουργία των λεγόμενων ρητρών συλλογικής δράσης (CAC). Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «όλα τα νέα ομόλογα των κρατών της ευρωζώνης θα περιλαμβάνουν τέτοιες ρήτρες. (…) 

Με αυτές τις ρήτρες τα κράτη θα μπορούν στο εξής να αρνούνται την εξόφληση χρεών, ακόμη και αν μεμονωμένοι πιστωτές δεν συμφωνούν». Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα της Welt, «πρότυπο για αυτήν την καινοτομία αποτέλεσε ειδικά η Ελλάδα. Καθώς το κούρεμα χρέους την περασμένη άνοιξη επιτεύχθηκε μόνο χάρη στις CAC. Αυτές προβλέπουν ότι οι όροι συμβολαίου ενός ομολόγου μπορούν να καθοριστούν εκ νέου σε περίπτωση συγκατάθεσης του 75% των πιστωτών. (…) Στην ουσία πρόκειται για ένα μέτρο που στοχεύει να απλοποιήσει την αναδιάρθρωση χρεών σύμφωνα με τον Λούκα Κατσουλάνι, επικεφαλής του τμήματος στρατηγικής ομολόγων της Unicredit, το οποίο, όμως, πλήττει -σύμφωνα με την Die Welt- τα συμφέρονται των μικροεπενδυτών.

«Ρεζίλι» εντός και εκτός συνόρων

Στο επίκεντρο της κριτικής ο Κλάους Βόβεραϊτ

Σε πολλά γερμανικά πρωτοσέλιδα κυριαρχεί σήμερα το ζήτημα της νέας καθυστέρησης στα έργα ολοκλήρωσης του καινούριου αεροδρομίου στο Βερολίνο. Στο στόχαστρο της σφοδρής κριτικής μπαίνει ο δήμαρχος του Βερολίνου Κλάους Βόβεραϊτ, ο οποίος παραιτήθηκε χθες από τη θέση του επικεφαλής του συμβουλίου που εποπτεύει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου της γερμανικής πρωτεύουσας.

Η Frankfurter Rundschau σχολιάζει σχετικά: «Το άνοιγμα του αεροδρομίου Βερολίνου-Βρανδεμβούργου έπρεπε να αναβληθεί για τέταρτη φορά και κανείς δεν υφίσταται τις συνέπειες. Οι υπεύθυνοι πρωθυπουργοί του Βερολίνου και του Βρανδεμβούργου Βόβεραϊτ και Πλάτσεκ αντίστοιχα αφήνουν τους πολίτες να αναρωτιούνται που οφείλεται (σ.σ.: η καθυστέρηση). Αν η αιτία του σκανδάλου είναι η προχειρότητα, η ανικανότητα ή η κακή διαχείριση. Είναι πικρό το να πρέπει κανείς να υπενθυμίζει κάθε τόσο στους πολιτικούς τι σημαίνει η ανάληψη πολιτικής ευθύνης. Πολιτική ευθύνη σημαίνει να αποδέχεται κανείς τις συνέπειες για λάθη που σημειώνονται στον τομέα ευθύνης του».

Για το ίδιο θέμα σχολιάζει η Die Welt του Βερολίνου: «Σιγά-σιγά πρέπει να καθίσταται σαφές στον Βόβεραϊτ ότι δεν έχτισε αεροδρόμιο, αλλά έσκαψε τον πολιτικό του λάκο. Ο κυβερνήτης του Βερολίνου κατόρθωσε μέσω ενός έργου γοήτρου να προκαλέσει ένα ρεζιλίκι -σε εθνικό και διεθνές επίπεδο». 

Πηγή : http://sfairika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου