MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Έλληνες εφοπλιστές: Γυρνούν την πλάτη στη γαλανόλευκη

Κάνουν πράξη τις απειλές περί φυγής από το εθνικό νηολόγιο.

Όλο και λιγότερο ταξιδεύει η ελληνική σημαία στις θάλασσες του πλανήτη, καθώς Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν να προβάλλουν στα γεωγραφικά μήκη και πλάτη αυτή των Νήσων Μάρσαλ, της Λιβερίας, της Μάλτας και άλλων «σημαιών ευκαιρίας».....

Η τάση φυγής από το εθνικό νηολόγιο, από το επίπεδο των απειλών έχει περάσει στην πράξη, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Tradewinds. Μόλις 819 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών σε σύνολο 3.901 χωρητικότητας 291 εκατ. dwt, φέρουν τη γαλανόλευκη. Την ώρα μάλιστα, που Έλληνες εφοπλιστές σπάνε ξανά ρεκόρ αγορών νέων πλοίων, τα πλοία που εγγράφονται στο εθνικό νηολόγιο μειώνονται. Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο 224 πλοία προστέθηκαν στο συνολικό στόλο των Ελλήνων εφοπλιστών, όμως το πρώτο τρίμηνο του έτους το ελληνικό νηολόγιο έχασε 10 πλοία σε σχέση με πέρυσι. Το 2013 τα πλοία υπό ελληνική σημαία αριθμούσαν 829, ενώ το 2012 ο αριθμός αυτός ανερχόταν στα 862.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Tradewinds, οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν από τις ξένες σημαίες αυτή τη Λιβερίας και ακολουθούν των Νήσων Μάρσαλ και της Μάλτας. Για το 2013 μάλιστα, «αγαπημένη» ξένη σημαία αναδείχτηκε αυτή του διάσημου φορολογικού παραδείσου, καθώς 123 ελληνικά πλοία εγγράφηκαν στο νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ.

Marshall-Islands

Ως βασική αιτία για το γεγονός ότι ελληνικά πλοία κατεβάζουν τη γαλανόλευκη αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «DEAL news», «η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί για το φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα μετά την αιφνιδιαστική κίνηση του υπουργείου Οικονομικών τον περασμένο Δεκέμβριο να αυξήσει τη φορολογία των ελληνόκτητων πλοίων η διαχείριση των οποίων γίνεται από την Ελλάδα, κατά πολύ περισσότερο από ό,τι είχαν –εθελοντικά κατόπιν διαβουλεύσεων με την κυβέρνηση- συμφωνήσει οι εφοπλιστές». Μάλιστα, το 2014 ενδέχεται να αποδειχθεί έτος σημαντικής μείωσης του στόλου στο εθνικό νηολόγιο, αφού είναι πολλοί οι Έλληνες εφοπλιστές που κάνουν σκέψεις όχι μόνο να μεταφέρουν τα πλοία τους, αλλά και τις διαχειρίστριες εταιρείες στο εξωτερικό.

Επιπλέον, για το μικρό ποσοστό του ελληνόκτητου τονάζ υπό ελληνική σημαία, που είναι 22%, Έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν ότι φταίει το «αυξημένο κόστος απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών».

Φαίνεται πως κάποιοι Έλληνες εφοπλιστές φωνάζουν προς το κράτος «δεν πληρώνω» φόρους, προς τους Έλληνες ναυτικούς «δεν πληρώνω» αξιοπρεπείς μισθούς και τελικά «δεν υψώνω» και την ελληνική σημαία. Αποδεικνύεται επομένως πώς εννοούν οι ίδιοι την «προσφορά» τους στην πατρίδα και τον ελληνικό λαό, που θα συνεχίσει για χρόνια να υπομένει τις συνέπειες της κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου