Εκλεισαν χθες 25 καταστήματα, ενώ στις 17
Ιουλίου, σύμφωνα με ανάρτηση στη Διαύγεια, θα κατεβάσουν ρολά ακόμη 40 ●
Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα κλείσουν τουλάχιστον 168
καταστήματα σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης των
ταχυδρομείων ● Θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες και στους
δήμους, καθώς κλείνουν καταστήματα ακόμη και σε μεγάλους δήμους της
Αττικής ● «Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την πολιτική που
ανακοινώθηκε από τα ΕΛΤΑ. Θα κάνουμε παρέμβαση στο αρμόδιο υπουργείο»,
διαμήνυσε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ● Σιγή από την κυβέρνηση για την
κακοδιοίκηση και τις απευθείας αναθέσεις που οδηγούν στη συρρίκνωση των
ΕΛΤΑ.
Φυσική
συνέχεια της πολιτικής του Κυριάκου Πιερρακάκη, της κακοδιοίκησης
χρόνων, της κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος, των απευθείας αναθέσεων
αλλά και του απώτερου σκοπού της κυβέρνησης να βρεθεί στρατηγικός
επενδυτής αποτελεί το τσουνάμι λουκέτων στα καταστήματα ΕΛΤΑ της χώρας.
Χθες
έκλεισαν 25 καταστήματα, στις 17 Ιουλίου σειρά παίρνουν άλλα 40 (όπως
αναρτήθηκε στη Διαύγεια), ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα
έχουν κατεβάσει ρολά τουλάχιστον 168 σημεία σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο
υλοποίησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης των ταχυδρομείων, το οποίο έχει
προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες και στους
δημάρχους.
Σε αυτά που κλείνουν περιλαμβάνονται και τα καταστήματα
μεγάλων δήμων της Αττικής, όπως της Καισαριανής, του Παπάγου, της
Παιανίας, της Αγίας Παρασκευής, ενώ μετά το λουκέτο στο κατάστημα του
Κολωνακίου από χθες, σειρά παίρνει και αυτό του Βοτανικού, σύμφωνα με
τον νέο κατάλογο.
Το
δίκτυο των φυσικών καταστημάτων των ΕΛΤΑ αριθμούσε μέχρι σήμερα 1.150
φυσικά σημεία πρόσβασης και εκτιμάται ότι ποσοστιαία θα κλείσει πάνω από
το 10% του συνόλου μέχρι το τέλος του χρόνου, αν και οι ανακοινώσεις θα
έρχονται σταδιακά για να μετριαστούν οι αναμενόμενες αντιδράσεις των
αυτοδιοικητικών εν όψει και των επερχόμενων εκλογών.
Παράλληλα
προχωρά και η λύση της συνεργασίας και των συμβολαίων με αρκετά
ταχυδρομικά πρακτορεία στην περιφέρεια. Σημειώνεται πως από τα 40
καταστήματα που θα κλείσουν, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», τα 22
ήταν ήδη σχεδόν κλειστά ή είχαν ξεμείνει με 1-2 υπαλλήλους και
λειτουργούσαν ως «προωθημένες θυρίδες» με ωράριο λειτουργίας 1-2 φορές
την εβδομάδα για 2-3 ώρες ημερησίως.
Η είδηση
του κλεισίματος των καταστημάτων δεν αποτέλεσε έκπληξη για τους
εργαζομένους καθώς τρεις μέρες μετά τις εκλογές του Ιουνίου η διοίκηση
τους είχε ενημερώσει για την άσχημη κατάσταση και το σημαντικό
οικονομικό έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο εμμέσως χρεώθηκε στα
πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης.
Το
συμπέρασμα ήταν πως δεν έχει μείνει ούτε σεντ μέσα σε τρία χρόνια από
την κρατική ενίσχυση των 280 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τα συνολικά 280
εκατ. ευρώ που έλαβε ως ενίσχυση ο οργανισμός τα τρία τελευταία χρόνια
μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ από το
υπερταμείο στο οποίο ανήκουν οργανικά τα ΕΛΤΑ, καθώς και άλλα 180 εκατ.
ευρώ ως αποζημίωση για την καθολική υπηρεσία για τα έτη 2013-2021.
Βάσει
των ανακοινώσεων, από τα 280 εκατ. ευρώ τα 130 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν
στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου περίπου 2.000 εργαζομένων. Ωστόσο, ενώ ο
σχεδιασμός ανέφερε πως η εθελουσία θα ολοκληρωνόταν σε διάστημα δύο
χρόνων, έγινε τελικά πολύ γρηγορότερα -μέσα σε ένα εξάμηνο- με
αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν 30 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως κατά έναν
παράδοξο τρόπο... αγνοούνται, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα ο
διαχειριστικός έλεγχος.
Το 2019 οι εργαζόμενοι
στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν περίπου 8.700 και σήμερα δεν ξεπερνούν
τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι
«ενοικιαζόμενοι» (μηνιαίες συμβάσεις έργου με τον κατώτατο μισθό).
Οι
μόνιμοι εργαζόμενοι, ενώ γνωρίζουν τα υπέρογκα χρέη του οργανισμού
(πάνω από 250 εκατ. ευρώ), είναι επιφυλακτικοί για το νέο σχέδιο
διάσωσης, αντιλαμβάνονται ότι ο οργανισμός οδηγείται σε τροχιά
συρρίκνωσης και θέτουν ως «κόκκινη γραμμή» να μην υπάρξουν μισθολογικές
διαφοροποιήσεις και να μη γίνουν εξοντωτικές μετακινήσεις των
εργαζομένων στα τμήματα που κλείνουν ή συγχωνεύονται. Οι πρώτοι που θα
πληρώσουν το τίμημα των λουκέτων είναι οι ενοικιαζόμενοι, πολλοί εκ των
οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», είχαν προσληφθεί τα
τελευταία χρόνια με αμιγώς κομματικά κριτήρια.
Το
ζήτημα των κλειστών ΕΛΤΑ θεωρείται μείζον για τις δημοτικές αρχές,
δεδομένου ότι οδηγεί στην περαιτέρω απομόνωση περιοχών της περιφέρειας,
με την ΚΕΔΕ να ετοιμάζει ηχηρή, αν και προβλέψιμη, παρέμβαση:
«Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας με την πολιτική που ανακοινώθηκε
από τα ΕΛΤΑ και για την οποία οι δήμοι δεν είχαμε καμία προηγούμενη
ενημέρωση. Θα κάνουμε άμεσα παρέμβαση στο αρμόδιο υπουργείο», ανέφερε
χθες (ethnos.gr) ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου.
Στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δεν
αντιτάχθηκε στη συρρίκνωση του δικτύου, θεωρώντας πως τα ΕΛΤΑ
οδηγούνται σε «καλύτερο μέλλον», αν και αναγνώρισε ότι έγιναν λάθη,
χωρίς να προσδιορίσει ποια είναι αυτά. Προφανώς μέσα σε αυτά ήταν και το
πλιάτσικο Πάτση με τις 27 απευθείας αναθέσεις, σκάνδαλο που οδήγησε
στην παραίτηση της προηγούμενης διοίκησης.
Εν
τω μεταξύ, χθες το πρωί εκδικάστηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών κατεπείγουσα
αίτηση που κατέθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι και κάτοικοι της Αγίας
Παρασκευής σχετικά με το κλείσιμο του υποκαταστήματος της περιοχής
Κοντοπεύκου.
Σημειώνεται πως τα ΕΛΤΑ βάσει
σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013) έχουν καταστεί φορέας παροχής
καθολικής υπηρεσίας ώς το τέλος του 2028, κάτι που πλέον
καταστρατηγείται, ενώ παράλληλα βάσει του Ν.4053/2012 αλλά και από το
καταστατικό τους έχουν υποχρεωτική αποστολή την «παροχή καθολικών και
προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα». Ακριβώς γι’ αυτό
αποζημιώνονται από το ελληνικό Δημόσιο, ενώ πρόσφατα (9.5.2023) έλαβαν
και προκαταβολή επιπλέον 15 εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή : https://www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου