MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

Οι Έλληνες σε ποσοστό 80% έκοψαν ότι έχει να κάνει με τη ψυχαγωγία τους και το 62% δεν συντηρεί σπίτι και αυτοκίνητο

Οι Έλληνες πολίτες έχουν προχωρήσει σε καθολικές περικοπές σε όσες δαπάνες έχουν να κάνουν με τη διασκέδαση τους και δεν αναφερόμαστε σε συνήθειες των εύπορων όπως «μεγάλες πίστες» και άλλα παρόμοια. Σύμφωνα με έρευνα του  ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου οι Έλληνες έχουν «κόψει» το φαγητό εκτός σπιτιού, διακοπές και ταξίδια και όποιος χαρακτηρίσει κάτι απ΄ αυτά …πολυτέλεια για τον μέσο πολίτη, μάλλον ήταν ή παραμένει θαυμαστής του Σόϊμπλε.
 
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
 
Το 80% τ δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.
 
Ποσοστό 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ 62%του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
 
Το 55% – παραπάνω από 1 στους 2 – δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
 
Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
 
Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
 
Ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του,
 
Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του. Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.
 
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας COVID-19, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.
 
Ξεκάθαρη είναι επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου