Μια μεγάλη συζήτηση με επίκεντρο την Ιστορική Αναφορά στην παρουσία του Χριστού αλλά και την Θεολογική προσέγγιση του Μεγάλου Γεγονότος της Σταύρωσης και της Ανάστασης για τον Χριστιανικό Κόσμο και η Επιρροή του στα άλλα Θρησκευτικά Δόγματα
-Τι ρόλο έπαιξε η κουλτούρα του «αναμενόμενου Μεσσία» για τον Εβραϊκό πληθυσμό της εποχής των Βασιλείων του Ισραήλ και της Ιουδαίας, ιδίως τον καιρό της Ρωμαϊκής Επικυριαρχίας
-Υπάρχουν και ποιες αναφορές σε «Βιβλικά» κείμενα για τον «Μεσσία» που θα μπορούσαν να συσχετιστούν με τον Χριστό ;
-Ποια ρεύματα σκέψης συνυπήρχαν στον Ιουδαϊσμό την εποχή του Χριστού και πού συναντιόταν ή συγκρούονταν;
-Ποια η διαφορά μεταξύ Σαδδουκαίων- Φαρισσαίων –Ζηλωτών- Εσσαίων κλπ αν δεχτούμε ότι υπάρχει αυτή η διάκριση όπως αναφέρουν τα Ευαγγέλια.
- Ο σκληρός στις διατυπώσεις του Μωσαϊκός Νόμος που γνωρίζουμε σήμερα (δέκα εντολές) παρέμεινε ίδιος από την εποχή του Μωυσή ή άλλαξε ακολουθώντας τις Ιστορικές αλλαγές για τους Εβραίους;
- Ποια ήταν η πολιτική/δικαστική εξουσία των Εβραίων την εποχή του Χριστού και πως εκφραζόταν;
- Μπορούσε οποιοδήποτε Εβραϊκό δικαστήριο να δικάσει και κυρίως να καταδικάσει σε θάνατο και για ποια αδικήματα;
- Ήταν η σύναξη στα σπίτια του Αννα και του Καϊάφα δικαστήριο; - Επιτρεπόταν να δικάσει Εβραίο για θρησκευτικό αδίκημα ο Ρωμαίος προκουράτορας Πιλάτος;
- Ποιες ήταν οι ιδεολογικές αναφορές μιας κοινωνία που ζούσε στην σκιά ενός ένδοξου βασιλικού παρελθόντος και μιας ηρωικής σκλαβιάς για αιώνες.
- Το κλίμα που διαμόρφωναν οι προφητείες στην συνείδηση του λαού δικαιολογούσε την αναμονή μιας νέας διασκαλίας/αφήγησης για τους Εβραίους και γιατί όχι για πλατιά στρώματα της εποχής, ανεξαρτήτως καταγωγής;
- Η σκληρότητα του Mαρτυρίου και η Aνάσταση , συνέβαλε στην καθιέρωση της Ιερότητας, δεδομένης της κουλτούρας των προσδοκιών
- Στο στούντιο των Αντιθέσεων ο Νομικός Μιχάλης Σφακιανάκης με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία- Εθνολογία στην Νίκαια της Γαλλίας
Στην εκπομπή καταθέτουν την οπτική τους οι :
-Άννα Ράζου , Ιατροδικαστής , Επίκουρη Επιμελήτρια του Τμήματος Ιατροδικαστικής του Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας, μέλος της Ιατροδικαστικής Ελληνικής Εταιρίας
-Και ο Ιωάννης Λίλης , Καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής θεολογίας στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης, Διδάκτορας Θεολογίας στο ΑΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου