MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: Διαρροή τοξικών υλικών της Ελληνικός Χρυσός στο λιμάνι

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μετατραπεί σε διακομιστή επικίνδυνων τοξικών της Ελληνικός Χρυσός ...
 χωρίς, όπως φαίνεται, κάποια υπηρεσία της Περιφέρειας να έχει διενεργήσει κάποιο έλεγχο  για τα επικίνδυνα υλικά που μεταφέρονται μέσα από την συμπρωτεύουσα και  φορτοεκφορτώνονται εκεί. 

Τα παραπάνω αναφέρονται σε ρεπορτάζ του alterhtess  με αφορμή ένα περιστατικό που σημειώθηκε το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 


Συγκεκριμένα, την επίμαχη ημέρα ο καπετάνιος του πλοίου paris.gr της ΜSC που μεταφέρει συμπυκνώματα μετάλλων της Ελληνικός Χρυσός αρνήθηκε να φορτώσει containers με φορτίο της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός.

Η άρνηση του καπετάνιου οφείλεται στο γεγονός οτι διαπιστώθηκε διαρροή τοξικών σε κάποια από τα containers. 

Όπως έγινε γνωστό, ενώ είχαν φορτωθεί τα 28 από τα 128 containers με τους αρσενοπυρίτες διαπιστώθηκε η διαρροή υγρών τοξικών.

Μετά από αυτή τη διαπίστωση το φορτίο ξεφορτώθηκε στο λιμάνι και από εκεί μεταφέρθηκε με φορτηγά σε χώρο όπου η εταιρεία τα αποθηκεύει προσωρινά.

Υπενθυμίζεται, ότι όπως αποδείχθηκε από το ατύχημα στη Ρεντίνα που σημειώθηκε πριν ένα μήνα, συμπυκνώματα αρσενοπυρίτη της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός  περιέχουν τοξικά υλικά, λόγω μεγάλης περιεκτικότητας σε αρσενικό, τα οποία είναι  άκρως επικίνδυνα για την υγεία και το περιβάλλον.

Τα επίμαχα συμπυκνώματα μετάλλων αποθηκεύονται στις λίμνες τελμάτων στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα και στη συνέχεια μεταφέρονταν μέχρι και πριν ένα μήνα στην ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης στην Σίνδο στην αποθήκη της Balkan Logistics.

Στη συνέχεια, το πλοίο της MSC τα μεταφέρει μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και από εκεί με μεγαλύτερα πλοία  τα συμπυκνώματα μεταφέρονται στην Κίνα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή διοξειδίου του θείου και θειικού οξέως.

Μετά το ατύχημα στη Ρεντίνα και τη διαπίστωση ότι τα φορτηγά της «Μαγουνάκης» δεν είχαν την κατάλληλη αδειοδότηση ADR για την μεταφορά τοξικών υλικών και επικίνδυνων φορτίων, τη μεταφορά των συμπυκνωμάτων, σύμφωνα με πληροφορίες του alterthess,  ανέλαβε, η εταιρεία  ΧΑΡΟΥΠΑΚΗΣ ΟΕ η οποία αποθηκεύει τα container με τα συμπυκνώματα πιθανότατα σε δικό της χώρο αφού δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος αδειοδοτημένος χώρος μέσα στο λιμάνι.

Ωστόσο, οι  εργαζόμενοι της εταιρείας Χαρουπάκης ισχυρίζονται ότι δεν αποθηκεύονται τα φορτία της Ελληνικός Χρυσός σε δικό τους χώρο αλλά μεταφέρονται κατευθείαν από την Χαλκιδική στο λιμάνι.

Αντίθετα,  από τη διεύθυνση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) υποστηρίζεται ότι  τα φορτία είναι αδύνατον να μεταφέρονται κατευθείαν από την Χαλκιδική στο λιμάνι λόγω του μεγάλου όγκου τους και των μεγάλων ταχυτήτων που απαιτεί η φορτοεκφόρτωση στα πλοία.

Όπως είπε ο διευθυντής του Σ.ΕΜΠΟ,  συνηθίζεται  να αποθηκεύονται προσωρινά σε κάποιον χώρο εκτός λιμανιού και από εκεί να φορτώνονται στο πλοίο.

Ερωτήματα

Κατόπιν όλων αυτών προκύπτουν πολλά ερωτήματα, όπως:
χουν γίνει οι κατάλληλοι έλεγχοι ασφαλούς μεταφοράς τοξικών και επικίνδυνων υλικών από την Χαλκιδική στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης;

*εφόσον αποθηκεύονται τα υλικά προσωρινά σε ειδικό χώρο υπάρχει η κατάλληλη αδειοδότηση για αυτό δεδομένου ότι η μεταφορά και η αποθήκευση συμπυκνώματος αρσενοπυρίτη, ενός ιδιαιτέρως τοξικού υλικού, υπόκειται στις διατάξεις της Οδηγίας SEVESO ΙΙ, που αφορά επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα και ατυχήματα που μπορούν να προκαλέσουν επιμόλυνση πληθυσμού και εκτάσεων γης;

*τηρούνται οι όροι ασφαλείας συσκευασίας του φορτίου αυτού σε container και ποιος ο κίνδυνος που θα προκαλούταν για το πλοίο και το πλήρωμα αν η διαρροή αυτή δεν γινόταν εγκαίρως αντιληπτή από τον πλοίαρχο;

Το ατύχημα στην Ρεντίνα και ο δήμος Βολβης 

Το ζήτημα του μη ελέγχου της μεταφοράς τοξικού φορτίου της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός ήρθε στο προσκήνιο στις 12 Σεπτεμβρίου με το ατύχημα στη Ρεντίνα. 
Τότε το φορτηγό που μετέφερε τα συμπυκνώματα της εταιρείας σταμάτησε την μέρα εκείνη σε ένα τοπικό βουλκανιζατέρ για να επιδιορθώσει βλάβη που είχε αντιληφθεί ο οδηγός, η πόρτα του φορτηγού ήταν χαλασμένη και το ρευστό, σε ένα βαθμό υλικό, ξεχύθηκε στο έδαφος.

Από αυτό το περιστατικό  διαπιστώθηκε ότι η Ελληνικός Χρυσός, δεν τήρησε κανέναν όρο όσον αφορά την μεταφορά του φορτίου αλλά ούτε και τους όρους για την αποκατάσταση της βλάβης.

Μάλιστα, οι  αρμόδιες υπηρεσίες συνέλεξαν τότε δέιγματα από το υλικό τα οποία εστάλησαν σε διαπιστευμένα εργαστήρια που θα αποφανθούν σχετικά με το μέγεθος της τοξικότητας του υλικού και τις συνεπαγόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων.

Ο δήμος Βόλβης, μετά από αυτό το ατύχημα και αφού προηγήθηκε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, αποφάσισε να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών της εταιρείας μέσα από την κατοικημένη και ταυτόχρονα ιδιαίτερα τουριστική περιοχή του Σταυρού.

Νέα καταγγελία - Ευθύνες στο ΥΠΕΚΑ και την Περιφέρεια

Επίσης, όπως αναφέρει το alterthess, πριν λίγες μέρες νέα καταγγελία ήρθε στην δημοσιότητα η οποία επιρρίπτει ευθύνες στο ΥΠΕΚΑ και την Περιφέρεια σχετικά με την μέχρι τώρα λειτουργία μονάδας αποθήκευσης επικίνδυνων τοξικών στην ΒΙΠΕ Σίνδου όπου μεταφέρονται τα συμπυκνώματα της Ελληνικός Χρυσός.

Ενώ υπήρχε η τροποποίηση του ΓΠΣ της Δημοτικής Ενότητας Εχεδώρου του Δήμου Δέλτα που απαγόρευε την εγκατάσταση νέας μονάδας "SEVESO" στην περιοχή, το ΥΠΕΚΑ υπέγραψε την περιβαλλοντική αδειοδότηση της εταιρίας BALKAN LOGISTICS που αποθηκεύει τα τοξικά αυτά συμπυκνώματα. Η παράνομη αδειοδότηση του ΥΠΕΚΑ αλλά και η παράνομη γνωμοδότηση από την Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης έγκειται στο γεγονός ότι η τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής του 2011 απαγορεύει ρητά νέα εγκατάσταση SEVEZO.

Μετά από σχετική καταγγελία της περιφερειακής παράταξης "Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα" το ζήτημα αυτό θα συζητηθεί στην Μητροπολιτική επιτροπή της Περιφέρειας το μεσημέρι της Παρασκευής.

Καταλήγοντας, το  alterthess διερωτάται : Αναρωτιέται λοιπόν κανείς, δεν είναι αρκετά τα «ατυχήματα» που έχουν συμβεί για να αναλάβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης τον έλεγχο της εταιρείας αυτής;

Τι πρέπει ακόμη να συμβεί για να συνειδητοποιήσουν οι αρχές τον ανεξέλεγκτο τρόπο με το οποίο δρα η εταιρεία σε όλα τα επίπεδα;

Πηγή : directNEWS.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου