Σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών καταδικάστηκε
η πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου για τη διαρροή
στοιχείων [emails] αποδήμων Ελλήνων ψηφοφόρων λίγο πριν τις ευρωεκλογές
του 2024.
Η πρώην ευρωβουλευτής Άννα Μισέλ
Ασημακοπούλου κηρύχθηκε ένοχη ομόφωνα για παράβαση της νομοθεσίας περί
προστασίας προσωπικών δεδομένων και ένοχη κατά πλειοψηφία (2-1) με την
πρόεδρο να έχει την άποψη ότι θα πρέπει να αθωωθεί για την πράξη της
παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου.
Αντιστοίχως ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης
καταδικάστηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, σε ποινή
φυλακισης 18 μηνών αφού κρίθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία (2-1)
μειοψηφούφης της πρόεδρου για το αδίκημα της παράβασης της νομοθεσίας
περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και για την πράξη της παραβίασης
υπηρεσιακού απορρήτου.
Ο τότε γραμματέας Αποδήμων της ΝΔ
Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο τότε γραμματέας τοπικής αυτοδιοίκησης και
διαχείρισης κρίσεων της Νέας Δημοκρατίας, Μένιος Κορομηλάς κηρύχθηκαν
ομόφωνα αθώοι για το αδίκημα της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου, ενώ
για την πράξη της παράβασης της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών
δεδομένων ο πρώτος κηρύχθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία (2-1) και ο δεύτερος
ομόφωνα ένοχος. Ο Νικ. Θεοδωρόπουλος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 8
μηνών και ο Μένιος Κορομηλάς σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η εκτέλεση των ποινών ανεστάλη για όλους τους καταδικασθέντες επί
τριετία. Ως προς τα ελαφρυντικά το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους τους
καταδικασθέντες να χορηγηθεί το ελαφρυντικό του πρότερους σύννομου βίου.
Μαρινάκης: Δεν τίθεται θέμα διαγραφής
Υποκριτικές και γελοίες χαρακτήρισε ο Παύλος Μαρινάκης κατά την
ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τις αντιδράσεις για την απόφαση του
δικαστηρίου σχετικά με την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου για την υπόθεση της
αποστολής των mail τονίζοντας ότι δεν τίθεται θέμα διαγραφής. Ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ακόμη ότι ότι «δεν τίθεται ζήτημα
επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας» και ότι πρόκειται για «ένα
μεμονωμένο περιστατικό».
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει δικαστικές
διαδικασίες, επισημαίνοντας πως ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρι την
τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης. Σε πολιτικό επίπεδο, τόνισε ότι «δεν
μπορεί να γίνεται εξίσωση ενός τέτοιου περιστατικού με σοβαρές
εγκληματικές υποθέσεις και να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους αυτούς σαν
εμπόρους ναρκωτικών, εμπόρους λευκής σαρκός και δεν ξέρω κι εγώ τι
άλλο».
ΠΑΣΟΚ για Ασημακοπούλου
Για «κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος και των πολιτικών τους
φίλων» κάνει λόγο το ΠΑΣΟΚ, σε ανακοίνωσή του για την τοποθέτηση του
κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, σχετικά με τη δικαστική
εξέλιξη της υπόθεσης της διαρροής προσωπικών δεδομένων αποδήμων.
Όπως αναφέρει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Η πρώην
ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο πρώην γγ
του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης, οι γραμματείς
Αποδήμων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος
Θεοδωρόπουλος και Μένιος Κορομηλάς, δεν καταδικάστηκαν από το Τριμελές
Πλημμελειοδικείο Αθηνών για 1 email, όπως προπαγάνδισε σήμερα ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος».
Σημειώνει, αντίθετα, ότι «καταδικάστηκαν για τη διαρροή προσωπικών
δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα
τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά».
«Αλλά στην αντίληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τα
δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες, έγιναν φέιγ βολάν στον
κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος. Η επιτομή δηλαδή της
“επιτελικής αριστείας” της Νέας Δημοκρατίας: το κράτος λάφυρο στα χέρια
του κόμματος και των πολιτικών τους φίλων», σχολιάζει καταληκτικά το
ΠΑΣΟΚ.
ΣΥΡΙΖΑ
«Τα προσωπικά δεδομένα δεν είναι δεδομένα για προεκλογική χρήση»,
αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και εξηγεί: «Η καταδίκη της κ.
Ασημακοπούλου και των υπολοίπων κατηγορουμένων για το email-gate
επιβεβαιώνει ότι η υπόθεση της παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων
χιλιάδων αποδήμων δεν ήταν ούτε μία παρεξήγηση, ούτε αθώο λάθος. Ήταν
ένα σοβαρό πλήγμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, στη διαφάνεια
και στην εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοκρατικούς θεσμούς».
Γενικεύοντας υποστηρίζει: «Η ΝΔ οφείλει να σταματήσει να υποβαθμίζει
την υπόθεση και να δώσει πλήρεις απαντήσεις για το πώς διακινήθηκαν
προσωπικά δεδομένα πολιτών για προεκλογικούς σκοπούς. Η προστασία των
προσωπικών δεδομένων και η λογοδοσία δεν μπορεί να είναι υπόθεση δύο
μέτρων και δύο σταθμών. Ίσως τελικά το πραγματικό σύνθημα της ΝΔ να
ήταν: “Τα προσωπικά δεδομένα είναι δεδομένα… για προεκλογική χρήση”. Οι
πολίτες, όμως, αξίζουν δημοκρατία, διαφάνεια και σεβασμό στα δικαιώματά
τους».
ΕΛΑΣ
“Η πρωτόδικη καταδίκη της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου για την παράνομη
χρήση προσωπικών δεδομένων αποτελεί μια ηχηρή απάντηση στην κυβερνητική
αλαζονεία. Σήμερα η Δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι το «σκάνδαλο των email»
δεν ήταν ένα μεμονωμένο λάθος, αλλά η απόδειξη της εργαλειοποίησης του
κράτους για ψηφοθηρικούς σκοπούς. Η μετατροπή των προσωπικών δεδομένων
των πολιτών σε κομματική «λίστα» αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του κράτους
δικαίου και προσβολή προς κάθε πολίτη», αναφέρει η ΕΛΑΣ και συνεχίζει:
«Είναι τουλάχιστον προκλητική η στάση της κυβέρνησης, η οποία δια
στόματος του κυβερνητικού εκπροσώπου επιχείρησε σήμερα να υποβαθμίσει το
ζήτημα σε ένα απλό «mail». Η προσπάθεια αποσύνδεσης της παράνομης
διαρροής από το κύρος της εκλογικής διαδικασίας και η επίκληση του
«τεκμηρίου αθωότητας» για να καλυφθεί η πολιτική ανυποληψία των στελεχών
της, επιβεβαιώνει την έλλειψη συναίσθησης της σοβαρότητας της
παραβίασης των προσωπικών δεδομένων. Η άρνηση ανάληψης πολιτικής ευθύνης
και η επιμονή στη συγκάλυψη συνιστούν θεσμική εκτροπή.
Καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει τις πρακτικές συγκάλυψης και να
αναλάβει στο ακέραιο τις πολιτικές της ευθύνες. Η σημερινή απόφαση
υπενθυμίζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι το κράτος δεν αποτελεί
κομματικό λάφυρο και κανένας δεν βρίσκεται υπεράνω της προστασίας των
δικαιωμάτων των πολιτών”.
ΚΚΕ
«Οι καταδίκες της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου και άλλων υπηρεσιακών και
κομματικών παραγόντων της ΝΔ, για την απαράδεκτη διαρροή των email
Ελλήνων του εξωτερικού το 2024 και την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών
τους δεδομένων, εκθέτουν βαρύτατα την κυβέρνηση, παρά τις αστείες
προσπάθειες του κυβερνητικού εκπροσώπου να υποβαθμίσει την υπόθεση.
Επιπλέον, επιβεβαιώνουν για μία ακόμα φορά τις σοβαρές καταγγελίες
που εγκαίρως είχε θέσει το ΚΚΕ και για το διαβλητό της διαδικασίας της
επιστολικής ψήφου, για την οποία είχαν συμπράξει με την κυβέρνηση της ΝΔ
και άλλα κόμματα. Ενόψει και της εφαρμογής της επιστολικής ψήφου των
αποδήμων στις επόμενες βουλευτικές εκλογές, το ελάχιστο που πρέπει να
γίνει είναι να αποσυρθούν όλες εκείνες οι διατάξεις που μετατρέπουν τα
προσωπικά δεδομένα των ψηφοφόρων σε “φέιγ βολάν” κι ενέχουν τεράστιους
κινδύνους νόθευσης και χειραγώγησης της λαϊκής ψήφου».
Πηγή : https://slpress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου