Με αφορμή το νέο του βιβλίο « Το θαύμα και η τραγωδία- Το Εικοσιένα από τον κόσμο του Ομήρου στην παγκόσμια επαρχία» ο μελετητής για τον Σεφέρη, τον Καραγκιόζη, την προφορική παράδοση και τον λαϊκό πολιτισμό, ανοίγει το κεφάλαιο για τις Αντοχές και Αντιφάσεις του Νεότερου Ελληνισμού , σε μια πορεία 200 χρόνων , μέσα στη πραγματικότητα για το άτομο και την κοινωνία την εποχή της Πανδημίας.
- Μια στοχαστική αφήγηση «για τη μοίρα αυτού του τόπου στα διακόσια χρόνια της νεότερης Ιστορίας του: αυτό το αδιάκοπο πήγαιν’ έλα από την αναγέννηση στη κατάρρευση, από το θαύμα στην τραγωδία – που ξεπηδούν κάθε τόσο το ένα από το άλλο».
- Ο τραγικός πυρήνας που φωλιάζει στο θαύμα του Εικοσιένα: από τη μια, οι Αγωνιστές παλεύουν να γκρεμίσουν το οθωμανικό καθεστώς, ποθώντας κάποια θρησκευτική, πολιτική και εθνική χειραφέτηση. Από την άλλη, αυτός είναι ο μόνος κόσμος που γνωρίζουν· μ’ αυτόν έχουν ζυμωθεί οι συμπεριφορές, οι νοοτροπίες, οι αντιλήψεις τους, με μια λέξη η κουλτούρα τους.
- Γιατί ενώ η Ευρώπη την οποία φιλοδοξούν να «φτάσουν», τους είναι στο βάθος άγνωστη;
- Tο άγνωστο συγκεντρωτικό εθνικό κράτος στο οποίο υποχρεώνονται, θέλουν δεν θέλουν, να ενταχθούν.
- Πως ο λόγος των Αγωνιστών , απαρχαιώθηκε γρήγορα προς όφελος του «εκσυγχρονιστικού» λόγου των πολιτικών και των λογίων του νεοσύστατου κράτους.
- Πως ο πολιτισμικός διχασμός που προϋπήρχε, δεν θα πάψει εφεξής να βαθαίνει και να αναπαράγεται με νέες απρόβλεπτες μορφές· εν μέρει και ως σήμερα;
- Γιατί υποστηρίζει ότι η γλώσσα μας , είναι πιο ζωντανή από πολλές «μεγάλες» γλώσσες ;
- Η νέα γενιά και ο εορτασμός του 21
- Οι νέοι στα χρόνια των κρίσεων και την εποχή της Πανδημίας
- Θα καταφέρουμε να αλλάξουμε ως Έλληνες, αντί να πασχίζουμε μάταια να αλλάξουμε τους Έλληνες;
- Τι έχει να πει ο Καραγκιόζης ως αφήγημα του λαϊκού μας πολιτισμού στον Έλληνα και τον Κόσμο της Τεχνολογίας Αιχμής του 21ου αιώνα ;
- Παγκοσμιοποίηση και το παράδοξο της την ώρα που τσακίζει τις μικρές πατρίδες και την ιδέα μίας ανθρώπινης οικουμένης , γιατί ο Έλληνας στοχαστής υποστηρίζει πως κανένας σημαντικός πολιτισμός δεν μπορεί να γίνει οικουμενικός αν δεν είναι πρώτα τοπικός;
- Είναι το μεγάλο πρόβλημα του κόσμου μας η αδυναμία ενός αληθινού διαλόγου ;
- Γιατί ενώ η Ευρώπη την οποία φιλοδοξούν να «φτάσουν», τους είναι στο βάθος άγνωστη;
- Tο άγνωστο συγκεντρωτικό εθνικό κράτος στο οποίο υποχρεώνονται, θέλουν δεν θέλουν, να ενταχθούν.
- Πως ο λόγος των Αγωνιστών , απαρχαιώθηκε γρήγορα προς όφελος του «εκσυγχρονιστικού» λόγου των πολιτικών και των λογίων του νεοσύστατου κράτους.
- Πως ο πολιτισμικός διχασμός που προϋπήρχε, δεν θα πάψει εφεξής να βαθαίνει και να αναπαράγεται με νέες απρόβλεπτες μορφές· εν μέρει και ως σήμερα;
- Γιατί υποστηρίζει ότι η γλώσσα μας , είναι πιο ζωντανή από πολλές «μεγάλες» γλώσσες ;
- Η νέα γενιά και ο εορτασμός του 21
- Οι νέοι στα χρόνια των κρίσεων και την εποχή της Πανδημίας
- Θα καταφέρουμε να αλλάξουμε ως Έλληνες, αντί να πασχίζουμε μάταια να αλλάξουμε τους Έλληνες;
- Τι έχει να πει ο Καραγκιόζης ως αφήγημα του λαϊκού μας πολιτισμού στον Έλληνα και τον Κόσμο της Τεχνολογίας Αιχμής του 21ου αιώνα ;
- Παγκοσμιοποίηση και το παράδοξο της την ώρα που τσακίζει τις μικρές πατρίδες και την ιδέα μίας ανθρώπινης οικουμένης , γιατί ο Έλληνας στοχαστής υποστηρίζει πως κανένας σημαντικός πολιτισμός δεν μπορεί να γίνει οικουμενικός αν δεν είναι πρώτα τοπικός;
- Είναι το μεγάλο πρόβλημα του κόσμου μας η αδυναμία ενός αληθινού διαλόγου ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου