MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Τα «παιδιά της Ελλάδος» στρίμωξαν τον Γερμανό!

Δύσκολες ώρες πέρασε προχτές το απόγευμα ο υφυπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας και απεσταλμένος της Ανγκελας Μέρκελ στην Ελλάδα. Ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας (αυτός είναι ολόκληρος ο τίλος του αξιώματός του), λίγα μόνο λεπτά μετά την κατάθεση στεφανιού που έκανε στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος, βρέθηκε αντιμέτωπος με μαθητές από το Γυμνάσιο και το Λύκειο του Χορτιάτη. 

Εκεί, στην αίθουσα του αμφιθέατρου «Ιωάννης Μανωλεδάκης», η νέα γενιά του μαρτυρικού χωριού παρέδωσε μαθήματα πατριωτισμού, θέτοντας πολλές και κρίσιμες ερωτήσεις προς τον Γερμανό διπλωμάτη Μίχαελ Ροτ.

Είναι χαρακτηριστικά και τα θέματα που τέθηκαν προς τον Γερμανό υφυπουργό Εξωτερικών. Η πρώτη ερώτηση ήρθε από δεκαπεντάχρονο χρονο μαθητή και αφορούσε το κατοχικό δάνειο. «Κύριε υφυπουργέ, πότε θα επιστρέψετε στην Ελλάδα το κατοχικό δάνειο του 1940; Και γιατί δανείζετε την Ελλάδα με τόσο διαφορετικό επιτόκιο; Από εμάς ζητάτε επιτόκιο 2,5% και εσείς, ως χώρα, παίρνετε δάνεια με πολύ μικρότερο ποσοστό;» ήταν η πρώτη ερώτηση που έγινε προς τον Γερμανό, που φάνηκε μάλλον να αιφνιδιάζεται. 

Μάλιστα, μετά την απάντηση που έλαβε από τον κ. Ροτ, ο οποίος ουσιαστικά είπε ότι το θέμα νομικά έχει λήξει και ότι, αν κάποιοι θεωρούν ότι δεν έχει λήξει, μπορεί να δημιουργηθεί μια επιτροπή ειδικών για το θέμα, ο μαθητής επανήλθε. «Δεν θέλω να κατηγορήσω συνολικά τους Γερμανούς ως λαό. Παρ' όλα αυτά, το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων πρέπει να λυθεί άμεσα και το γερμανικό κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του» επέμεινε ο μαθητής. Σε αυτό ο κ. Ροτ δεν απάντησε κάτι. Λίγο νωρίτερα είχε επισημάνει ότι σε όλον τον κόσμο υπάρχουν διαφορετικά επιτόκια που δίνονται σε κράτη και ιδιώτες πελάτες, ενώ πέταξε και ένα σχόλιο ότι βρίσκει «θαυμάσιο το γεγονός ότι μαθητές ασχολούνται με τέτοια θέματα»

«Δεν είναι λογικό» 

Η επόμενη ερώτηση ήρθε πάλι από μαθητή, ο οποίος αναρωτήθηκε αν είναι σωστό να γίνονται συγκρίσεις μεταξύ των δύο χωρών. «Δεν νομίζω ότι είναι λογικό να συγκρίνετε τις καταστάσεις των δύο χωρών. Αλλο η οικονομική κατάσταση της Γερμανίας και άλλο η αντίστοιχη της Ελλάδας» σημείωσε ο μαθητής, αναγκάζοντας τον Γερμανό υφυπουργό να μιλήσει για την ευρωπαϊκή κρίση που έχει χτυπήσει όλες τις χώρες του κόσμου, αλλά και να παραδεχτεί ότι στην Ελλάδα «η κατάσταση είναι πολύ πιο δραματική». «Να ξέρετε ότι βοηθούμε με διάφορους τρόπους, αλλά και με την αποστολή ειδικών. Αλλά αυτό χρειάζεται χρόνο. Κατανοώ, λοιπόν, την απογοήτευση και την ανυπομονησία» σημείωσε. 

Τα σχολικά βιβλία 

Η επόμενη ερώτηση αφορούσε τα σχολικά βιβλία της Γερμανίας. «Κύριε υφυπουργέ, τα διδάσκετε όλα αυτά στα βιβλία του σχολείου, έτσι ώστε οι Γερμανοί μαθητές να μάθουν για τα λάθη της Ιστορίας; Ετσι ώστε να μην ξαναγίνουν τα ίδια λάθη στο μέλλον;» αναρωτήθηκε ο επόμενος μαθητής. Τι απάντησε ο Γερμανός υφυπουργός; Οτι παρά το γεγονός ότι διδάσκεται η πρόσφατη Ιστορία, υπάρχουν άνθρωποι στη Γερμανία που δεν τη γνωρίζουν. 

Τέλος, άλλη μια ερώτηση που τέθηκε αφορούσε τη μετανάστευση που γίνεται από την Ελλάδα στη Γερμανία. «Είναι σωστό να μεταναστεύουν οι νέοι της Ελλάδας στη Γερμανία επειδή εδώ δεν μπορούν να βρουν δουλειά;» ήταν η ερώτηση του μαθητή. Με τον Γερμανό υφυπουργό να απαντά λέγοντας ότι οι περισσότεροι νέοι που μεταναστεύουν στη Γερμανία είναι οι Ισπανοί και όχι οι Ελληνες, ενώ πρόσθεσε ότι ο ίδιος ελπίζει ότι οι νέοι θα γυρίσουν πίσω, στην πατρίδα τους. Πάντως, δεσμεύτηκε να βοηθήσει τα παιδιά να διοργανώσουν μια εκδρομή ανταλλαγής με μαθητές από σχολείο της Γερμανίας. 

Νίκος Οικονόμου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου