Αυτό προκύπτει -μεταξύ άλλων- από έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) με την υποστήριξη της Ericsson σε ανθρώπους εξοικειωμένους με τις νέες τεχνολογίες
Κάτω από τη... βάση βαθμολογούν τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου οι Ελληνες καθημερινοί χρήστες του Διαδικτύου, οι οποίοι θα ήθελαν να μπορούν να ολοκληρώνουν μέσω υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου όλο και περισσότερες εργασίες προκειμένου να γλιτώσουν από το... γραφειοκρατικό τέρας του Δημοσίου.
Οι μισοί απ΄αυτούς επισημαίνουν ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των τελευταίων χωρών παγκοσμίως στην ποιότητα της ευρυζωνικής σύνδεσης, ενώ ακόμα περισσότεροι (66%) δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την οργάνωση, τις υποδομές και τις υπηρεσίες προς τον πολίτη στις αστικές περιοχές και τις μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα.
Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με το "Εθνος", από έρευνα που διενήργησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) με την υποστήριξη της Ericsson σε ανθρώπους εξοικειωμένους με τις νέες τεχνολογίες.
«Υπάρχει μια αναντιστοιχία, ένα χάσμα. Το κοινό εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το κράτος υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημοσίων αγαθών» εξηγεί ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου, Γιώργος Δουκίδης.
Σύμφωνα με την έρευνα, δημόσιες υπηρεσίες, εκπαίδευση και υγεία είναι οι βασικοί τομείς, στους οποίους θα ήθελαν να δουν βελτίωση οι συμμετέχοντες.
Σε ό,τι αφορά μάλιστα στο Δημόσιο, το 87% δηλώνει πως θα ήθελε βελτίωση στην εξυπηρέτησή του, ενώ το 84% απαιτεί αλλαγή του μοντέλου των δημοσίων υπηρεσιών και μείωση της γραφειοκρατίας υποστηρίζοντας ότι θα επιθυμούσε ευκολότερη διεκπεραίωση σε κοινωνικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες, μείωση του χρόνου αναμονής σε κρατικές και κοινωφελείς υπηρεσίες, όπως η ΔΕΗ κλπ. Επίσης το 67% απαιτεί καινοτομία στην εκπαίδευση μέσω των νέων τεχνολογιών αλλά και ποιοτικότερες υπηρεσίες υγείας.
Τι ζητούν
Τα βασικά αιτήματα των πολιτών ανά τομέα συνοψίζονται:
-Στις δημόσιες μεταφορές (άμεση ενημέρωση για τον χρόνο άφιξης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις στάσεις, ηλεκτρονικό εισιτήριο και ενημέρωση για τις καθυστερήσεις).
-Στη σχέση κράτους-πολιτών (έκδοση και προμήθεια δημοσίων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω Διαδικτύου, καταγραφή προβλημάτων της πόλης και καταγγελίες, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των πολιτών).
-Στην εκπαιδευτική διαδικασία (πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο από απόσταση με χαμηλό ή καθόλου κόστος, σύνδεση με κοινότητες και πανεπιστήμια του εξωτερικού και παρακολούθηση on line μαθημάτων).
-Στις υπηρεσίες υγείας (ψηφιακή εφαρμογή για κλείσιμο ιατρικών ραντεβού, ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικο).
-Στις εμπορικές συναλλαγές (ψηφιακή εφαρμογή για άμεση σύγκριση τιμών, ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές).
Ως προς τα πρακτικά θέματα, σύμφωνα με τις απαντήσεις των 1.040 συμμετεχόντων, το 71% θα ήθελε να εξοφλεί από το κινητό μηνιαίους λογαριασμούς, το 69% εισιτήρια για μεταφορές και το 57% υποχρεώσεις προς το Δημόσιο.
Σημαντική θεωρούν επίσης την επίδραση των νέων τεχνολογιών στην οικονομία και την ανάπτυξη και κυρίως στις νέες επιχειρήσεις/startups αλλά και τις μεγάλες εταιρείες.
Εκτιμούν μάλιστα ότι μια διαδικτυωμένη κοινωνία θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη (66%), θα δώσει ώθηση στα ελληνικά προϊόντα, ώστε να φτάνουν στις ξένες αγορές γρηγορότερα (65%) και θα συντελέσει στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Πηγή : http://pcnea.blogspot.gr
Thanks to Traveller
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου