MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Περί περουσιολογίου και ληστείας

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί κάποιος θα πρέπει να φορολογείται βάσει της περιουσίας του ακίνητης ή κινητής. 

Λογικά θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε κάποια πράγματα για τα οποία, ο οποιος αντίλογος θα υπάρξει θα πρέπει να πατάει σε κάποια λογική...
 
Παράδειγμα :

Α) ο Χ με πτυχίο ΑΕΙ κάνει μια εργασία για την οποία αμείβεται με 1500 ευρώ.
ήδη από αυτή την εργασία που κάνει πληρώνεται λιγότερο μιας και ο εργοδότης του,  κράτος ή ιδιώτης κερδίζει από αυτήν , το ίδιο συμβαίνει και αν είναι ελεύθερος επαγγελμτίας δηλ βγάζει μέσο όρο 1500 ευρώ από τα οποία πληρώνει κάποια χρήματα σε προμηθευτές ή στο κράτος.

Β) ο Χ καταβάλλει στο κράτος φόρους για τους οποίους το κράτος ποτέ δεν τον ενημερώνει τι γίνονται τα χρήματά το.

Το κράτος θα πρέπει να δημοσιεύει τα έσοδά του και τα έξοδά του επακριβώς
π.χ πηραμε  από τους χ, ψ, ζ,…. τα εξής χρήματα και ξοδέψαμε στα  α, β,  γ,    τα κάτωθι ποσά για το κάθε ένα αναλυτικά Φυσικά όλα αυτά πρέπει να είναι προσιτά στον καθένα  σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Γ) ο Χ καταθέτει προκαταβολικά στο κράτος κάποια χρήματα  για την συνταξιοδότησή του και την υγειονομική του περίθαλψη.

Το κράτος θα πρέπει να τον ενημερώνει ότι στο ταμείο του υπάρχει το τάδε αποθεματικό που αντιστοιχεί σε δείνα χρηματικό ποσό ανά έτος σύνταξης.

Δεν θα πρέπει το ταμείο να έχει το δικαίωμα χωρίς την σύμφωνη γνώμη του ασφαλισμένου να «τζογάρει» – επενδύει   τα χρήματά του σε μετοχές, σε χρηματιστήρια, ή όπου αλλού. Επείσης θα πρέπει να του δίνει πλήρη είκόνα για τα έσοδα και έξοδα του τανείου αναλυτικά.

Δηλαδή η σύνταξή του πρέπει να είναι ανταποδοτική.

Δ) ο Χ δεν θέλει να ξοδεύει τα χρήματά του αλλά να τα επενδύει σε κατοικίες (για τον ίδιο, την οικογένειά του),  ο Ψ θέλει να ξοδεύει τα χρήνατά του  σε καζίνα, σε ταξίδια, σε αυτοκίνητα που τα αλλάζει κάθε 5 χρόνια, σε γούνες , αγορά χρυσαφικών, σε διαμονές στα καλύτερα ξενοδοχεία κλπ

Το κράτος  αφού φορολογεί τις απολαβές τους ,  φορολογεί εποπλέον τον Χ και στην ακίνητη και κινητή περιουσία του επί δεν είναι σπάταλος  (και στην οποία δεν συνείδφερε φυσικά το κράτος)  τον τιμωρεί δηλαδή δια την αποταμίευσή του και τον μη έκλυτο βίο του Αντιθέτως δεν φορολογεί παραπάνω τον Ψ

Ερώτηση : είναι δημοκρατική ή δίκαια η διαφορετική αντιμετώπιση των δύο αυτών πολιτών; 

- Τον φόρο που βάζει το κράτος στην ιδιοκτησία του καθενός που νόμιμα απέκτησε, πληρώνοντας επί πλέον φόρους για να το κτίσει ή να το αγοράσει το θεωρούμε ΚΛΟΠΗ

- Αν το κράτος δεν μπορεί ή δεν θέλει να πιάσει την φοροδιαφυγή τότε το πρόβλημα είναι του κράτους και ας πληρώσουν οι υπεύθυνοι τα λάθη τους ή τις παραβλέψεις τους,  εσκεμμένες ή μη

- Αν δεν μπορεί το κράτος να ελέγξει το πόθεν έσχες του καθενός τότε είναι υπόλογο αυτό και οι υπεύθυνοι θα πρέπεο να πληρώσουν

- το δε πρώτο που θα πρέπει να κάνει το ίδιο το κράτος είναι ο έλεγχος του πόθεν έσχες των υπαλλήλων του,  όλων αυτών των υπηρεσιών που ασχολούνται με τα παραπάνω   

- Ευάγγελος Δούκας

Πηγή : olympiada

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου