MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

ΕΛΛΑΔΑ: ΤΟ Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Πειραματόζωο του Δημόσιου Χρέους-Δ.Λυμπερόπουλος

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟY

ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ


1. Τα Εθνικά Διλήμματα


Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι: Είτε θα εφαρμόζει τα αποτυχημένα προγράμματα μακροοικονομικής προσαρμογής πού της επέβαλαν οι Δανειστές είτε θα προχωρήσει αποφασιστικά και μεθοδευμένα, σπάζοντας τα Δεσμά του Χρέους, για μια νέα πορεία.

Η πατρίδα μας, παρά τα φτιασιδώματα(πχ, Άρση της Αυστηρής Εποπτείας), θα εξακολουθήσει να τελεί υπό επιτήρηση, τουλάχιστον, μέχρι να εξοφλήσει το 75% του Χρέους της, σύμφωνα με τους όρους πού υπέγραψε η Ελλάδα, με τον ESM, γεγονός, πού κατεπανάληψη, μας έχει δηλώσει ο επικεφαλής του, Γερμανός Ρέγκλινγκ. Ψευδέστατα, Μητσοτάκης, Τσίπρας και Ανδρουλάκης, μας δηλώνουν, ότι «βγήκαμε από την Αυστηρή Εποπτεία», την ίδια ώρα πού το εγκληματικό ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ(ΤΑΙΠΕΔ), κατασκεύασμα των Δανειστών, «καταβροχθίζει» καθημερινά, ένα-ένα, Δημόσιο περιουσιακό στοιχείο, ξεπουλώντας τα σε αδίστακτους κερδοσκόπους, για να εισπράξει το αντίτιμο, το οποίο κατά μεγάλο μέρος, εμβάζει στους Τραπεζικούς λογαριασμούς των Δανειστών στο Λουξεμβούργο, για την εξόφληση, ενός κατασκευασμένου και μη Βιώσιμου Χρέους, το οποίο, σχεδόν, έχει διπλασιαστεί και βαίνει αυξανόμενο… 
 
Κανένα πολιτικό κόμμα δεν αναρωτάται, πώς θα γίνει η οικονομική ανάπτυξη της χώρας, χωρίς τα εργαλεία πού πρέπει να έχει υπό τον έλεγχό του το κράτος. Εννοούμε, την ΔΕΗ, τον ΟΣΕ, τα Λιμάνια, Αεροδρόμια, το νερό, την ενέργεια, την Αμυντική Βιομηχανία, τις Τράπεζες, κλπ.

Αυτά, λοιπόν, αναδεικνύουν, το βαθύ χάσμα, ανάμεσα, αφενός, στο σημερινό υποταγμένο και διαπλεκόμενο πολιτικό σύστημα και αφετέρου, στην δεινοπαθούσα Ελληνική κοινωνία, αλλά και την ανάγκη δημιουργίας ενός άλλου πολιτικού και κοινωνικού μετώπου, με άφθαρτους ανθρώπους, αποφασισμένους, να μας βγάλουν από το αδιέξοδο και όχι αυτούς πού μας προβάλλουν συστηματικά τά ΜΜΕ, πού έχουν δώσει η είναι πρόθυμοι να δώσουν «γη και ύδωρ». Όλες οι βαθιές αλλαγές πορείας πού χρειαζόμαστε συμπυκνώνονται σε μια μεγάλη πολιτική αλλαγή, αυτή της Εθνικής Ανασυγκρότησης.

Επανερχόμενοι, στο μέγα θέμα του Δημόσιου Χρέους, το «μαύρο κουτί» του Χρέους, εξακολουθεί να παραμένει σφραγισμένο. Κανείς δεν μας εξηγεί πώς η χώρα μας καθυποτάχθηκε στο καθεστώς των Δανειστών, εκχωρώντας την ολική της εθνική κυριαρχία, πράγμα, πού ούτε με τόσους πολέμους, δεν έγινε ποτέ.

2. Τά καίρια Ερωτήματα για το Δημόσιο Χρέος.

Αυτά μπορεί να συνοψισθούν στα ακόλουθα:

*Πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το Δημόσιο Χρέος;

*Με ποιους τρόπους και για ποιους λόγους συνάφθηκε;

*Πώς επηρέασαν την οικονομία και την ζωή των Ελλήνων, οι καταναγκα στικές προϋποθέσεις(conditionalities– αιρεσιμότητες),οι οποίες συνόδευαν τα νέα Δάνεια;

*Ποιες δουλείες και δεσμεύσεις συνδέονται με το Χρέος;

*Ποιες επιλογές υπάρχουν για την κατάργησή τους και ποιά είναι τά σχετι κά επιχειρήματα;

3. Δημόσιο Χρέος.

Α. Δομικοί παράγοντες του Δημόσιου Χρέους, όπως, η ραγδαία γήρανση του πληθυσμού της χώρας, θα συνεχίσει να εμποδίζει τον μακροπρόθεσμο Αναπτυξιακό Δυναμισμό της οικονομίας στο 1,2%,περίπου.Η Ελλάδα θα έχει ακόμα ένα από τά υψηλότερα Χρέη παγκοσμίως, μέχρι τότε.

Β.Η Συνομολόγηση των Δανειακών Συμβάσεων και των Μνημονίων, από διαδοχικές κυβερνήσεις ήταν προϊόν ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ («λεφτά υπάρχουν», «αναδιαπραγμάτευση», κλπ.).Στόχος; Η Ελλά δα να μετατραπεί σε Αποικία Χρέους και χρήσιμος παρίας, πού θα εξυπηρετεί μόνο τά Γερμανικά συμφέροντα.

Γ. Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής : «Τα όποια μέτρα εισοδηματικής στήριξης θα πρέπει να είναι προσωρινά, στοχευμένα και να χρηματοδοτούνται από πρόσθετα έσοδα ((ΣΣ: από επί πλέον φορολογία;), ώστε να μην επιβαρύνουν το Δημόσιο Χρέος». Ήδη, το Χρέος, κατά την διάρκεια της τριετίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αυξήθηκε κατά 50, περί που Δίς, τουλάχιστον.

4. Οι υπολογισμοί των Δανειστών.

Α.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε όλες τις εκθέσεις της απευθύνει διαρκείς συστάσεις στην κυβέρνηση να είναι προσεκτική με τον Δανεισμό.

Β.Η Κομισσιόν προβλέπει ότι το Χρέος θα παραμείνει σε επίπεδα άνω του 100% του ΑΕΠ, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2040,ενώ από το 2050 θα υπάρξει ουσιαστική σύγκλιση και το 2060 το Χρέος θα βρίσκεται στο 64%.Οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες διαμορφώνονται στο 15% του ΑΕΠ για τα επόμενα 20 χρόνια και σε περίπου 13% από το 2040 έως το 2060.

Όμως, ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση πού ακολούθησε, η παγκόσμια επισιτιστική κρίση, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η ακολουθούσα αύξηση των επιτοκίων Δανεισμού, ανατρέπουν, επί τά χείρω, Σχέδια, εκτιμήσεις και προβολές στο μέλλον.

5. Πληθωρισμός και Επιτόκια Δανεισμού.

Α. Με το εργατικό δυναμικό παγκοσμίως να συρρικνώνεται εξ αιτίας και του Δημογραφικού, πιέζοντας και την Δυνητική Ανάπτυξη, ως και την έξαρση των γεωπολιτικών κινδύνων να «δημιουργεί την ανάγκη, για μεγαλύτερη ασφάλεια, της επιστροφής στα «πάτρια» εδάφη, παραγωγικών μονάδων, σε αντίθεση με τις προηγούμενες δεκαετίες, ο πληθωρισμός αναμένεται να κινηθεί τα επόμενα πολλά χρόνια σε υψηλά επίπεδα, άρα και τά επιτόκια Δανεισμού.

Eκθεση της Moodys(Σεπτ.2022),για την Ελλάδα, αναφέρει σχετικά, ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί απότομα στο 1,8% το 2023,καθώς,οι υψηλές τιμές ενέργειας τροφοδοτούνται από ευρύτερες πιέσεις τιμών και αποδυναμώνουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, ενώ η αύξη ση των επιτοκίων θα επιβραδύνει τις επενδύσεις.

Β. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Alpha Bank,ο βαθμός ευαισθησίας των Ελληνικών ομολόγων στην άνοδο του κόστους Δανεισμού, διεθνώς, είναι υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες, αφού δεν διαθέτει την «επενδυτική βαθμίδα».

Γ. Η Αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ αυξάνει το κόστος Δανεισμού, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται η διαφορά επιτοκίων και ονομαστι κού ρυθμού μεγέθυνσης και άρα να μειώνεται η θετική επίδραση στο Δημόσιο Χρέος (ΔΧ).

Δ. Οι χώρες με υψηλό ΔΧ δύσκολα μπορούν να βελτιώσουν την παραγωγικότητα, να μειώσουν την φορολογία και να επιτύχουν Δημοσιονομική σταθερότητα.

Ε. Σχετικά με την σχέση ΔΧ και πληθωρισμού, ο γνωστός μας Milton Friedman δηλώνει ότι «ο πληθωρισμός είναι η φορολογία χωρίς νομοθεσία» και μπορεί να επηρεάσει θετικά το ΔΧ σε σχέση με το ΑΕΠ, αλλά μόνο υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις(απρόβλεπτος πληθωρισμός και πού δεν εκτοξεύει τα επιτόκια).

ΣΤ.Η ενεργειακή κρίση και η άνοδος του πληθωρισμού, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ, ως και τον τερματισμό της ποσοτικής χαλάρωσης, βάζουν ένα τέλος στον φθηνό Δανεισμό.

6. Η άρση της Ενισχυμένης Εποπτείας.

Η Ελλάδα θα τελεί υπό νέο καθεστώς (μεταενισχυμένη εποπτεία) έως ότου εξοφλήσει το 75% των Δανείων πού έλαβε. Παράλληλα, θα υπάρχει και εσωτερική αξιολόγηση πού θα διενεργείται από τον ESM,μέσω της διαδικασίας Early Warning(ταχεία προειδοποίηση),αυτή δε η αξιολόγηση θα καταγράφει κάθε τρίμηνο την πορεία υλοποίησης των δεσμεύσεων και την ευστάθεια των οικονομιών των χωρών-μελών και ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ (Γιατί άραγε; Πού είναι η πολυδιαφημισμένη διαφάνεια της ΕΕ; Μόνο οι Δανειστές και οι άνθρωποί τους θα ενεργούν και θα αποφασίζουν εν κρυπτώ, ερήμην, των ενδιαφερομένων κυβερνήσεων;).Κατά τα άλλα «βγήκαμε από τα Μνημόνια», διατυμπανίζουν χωρίς να ντρέπονται, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, μάλιστα, διαγκωνιζόμενοι, μεταξύ τους,ποιος έφερε την «απελευθέρωση»!

7. Αυτή ήταν η «Αναδιάρθρωση» τού Ελληνικού Χρέους.

*Στις 9 Μαρτίου 2012,η «αναδιάρθρωση» του Ελληνικού ΔΧ ολοκληρώθηκε. Ετσι, το συνολικό ποσό του ΔΧ μειώθηκε κατά 106(εκατόν έξι) Δίς Ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012 σε σχέση με αυτό πού υπήρχε πριν την ανταλλαγή: Όμως η μείωση αυτή δεν επηρέασε το ΔΧ μας, καθώς συμφωνήθηκε η Χορήγηση Νέου Δανείου Υψους 130(εκατόν τριάντα) Δίς Ευρώ, το οποίο συμπεριελάμβανε και το αρχικό ποσό ύψους 48(σαράντα οκτώ) Δίς ευρώ, πού αφορούσε την Ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών.

Αρα και η Συμφωνία αυτή σχεδιάστηκε για την Προστασία των Ξένων Τραπεζών και την ελαχιστοποίηση των δικών τους απωλειών. Πρωταγωνιστής της όλης μεθόδευσης ο τότε Τραπεζίτης και Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου Charles Dalara.

*Σύμφωνα, λοιπόν, με την ΤτΕ:

*Το προφίλ του ΔΧ άλλαξε από ομόλογα του 2010 σέ Δάνεια το 2014

*Εφαρμοστέο Δίκαιο, πλέον, έγινε το Αγγλικό Δίκαιο, πού αποτελεί την ταφόλακα στα κυριαρχικά δικαιώματά μας.

8. Τό θανατηφόρο PSI

*Η Βουλή, ψηφίζοντας, μέχρι τότε, 2(δύο) Μνημονιακούς νόμους, τα αποθεματικά δεκάδων Δημοσίων Οργανισμών, υπέστησαν απώλειες ύψους 16,2 Δίς ευρώ. Ομως, τις μεγαλύτερες απώλειες υπέστησαν τα Ασφαλιστικά Ταμεία, Ύψους 14,5 Δίς ευρώ από τα 21 των συνολικών Αποθεματικών τους. Παρόλα αυτά Το Χρέος Δεν Μειώθηκε, αφού το Ελληνικό Δημόσιο έπρεπε να Ξαναδανειστεί για να καλύψει τις Υποχρε ώσεις του.

*Τουλάχιστον,15.000 Μικροομολογιούχοι, έχασαν όλες τις αποταμιεύσεις μιάς ζωής, γκρεμίζοντας, πλέον, την γενική πεποίθηση ότι τα Ελληνικά Ομόλογα είναι ασφαλή.

Καμία, έστω και μερική αποζημίωση μέχρι σήμερα δεν τους έχει δοθεί.

Όμως, η ίδια η κυβέρνηση(συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου), πρόσφερε πλήρη Αποζημίωση στις συστημικές, κατόνομα, μόνο Ελληνικές Τράπεζες, προσφέρθηκαν δε και δελεαστικές ρήτρες (sweetners) στις Ξένες Τράπεζες.

*Έγιναν περικοπές Μισθών και Συντάξεων, ιδιωτικοποιήσεις, κλπ, με εντολή των Δανειστών, κατάργηση Εργασιακών Δικαιωμάτων,κλπ.

*Τά νέα ομόλογα πού εκδόθηκαν μετά, διέποντο, πλέον, από το Αγγλικό Δίκαιο(το Δίκαιο των Δανειστών),γεγονός πού καθιστά την Αναδιάρθρωση του ΔΧ πολύ δυσκολότερη. Πλέον, όλες οι σχετικές υποθέσεις θα εκδικάζονται σε Δικαστήρια του Εξωτερικού.

Επίσης, οι πληρωμές θα γίνονται μόνο σε Ευρώ, απαγορευομένης της μετατροπής από Ευρώ σε Δραχμές.

*Όλα αυτά αποτελούν κατάφωρη υπονόμευση των κυριαρχικών δικαιωμάτων μιας χώρας της ΕΕ, πού πουθενά στην ΕΕ, δεν υπάρχει προηγούμενο, όπως:

*Οι όροι του 2ου Μνημονίου και οι Συνθήκες ανταλλαγής των ομολόγων με Υποθήκευση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας στους Διεθνείς Δανειστές για 99 χρόνια.

*Επί πλέον, με το 3ο Μνημόνιο(ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ)και με τα νέα Δάνεια, η Ελλάδα έχει μετατραπεί σέ Χρεο-δουλοπαροικία. Τό Ελληνικό Σύνταγμα καί η Βουλή ουσιαστικά έχουν καταργηθεί.

9. Τό Σκάνδαλο τής ΕΛΣΤΑΤ

Σύμφωνα με την εφημερίδα ΕΣΤΙΑ νέες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο τής αλλοιώσεως τού ελλείμματος τού 2009 μετά καταγγελία καθηγητών Πανεπιστημίου σύμφωνα με την οποία το έλλειμμα τής χώρας τού συγκεκριμένου έτους καταγράφεται πλέον κατά περίεργο τρόπο στα επίσημα έγγραφα τής Eurostat ως 15,1% τού ΑΕΠ και όχι 15,8% πού υπολογίσθηκε επί κυβερνήσεως Παπανδρέου το 2010, προκειμένου να δικαιολογηθεί τότε ἡ προσφυγή στα Μνημόνια.

Όπως είναι γνωστό, κατά την διάρκεια τού 2010 μεθοδεύθηκε πει τής θητείας τού Ανδρέα Γεωργίου στην ΕΛΣΤΑΤ, αύξηση τού ελλείμματος τού 2009 από 13,6% τού ΑΕΠ στο ύψος τού 15,8% τού ΑΕΠ, με τον αυθαίρετο και αντικανονικό συνυπολογισμό σέ αυτό των ΔΕΚΟ και άλλων Δημοσίων οργανισμών. Πρόκειται για υπόθεση πού βρίσκεται σήμερα στην κρίση τῆς Δικαιοσύνης.

Αυτό πού οφείλει να πράξει η Ελληνική κυβέρνηση για να διευκολύνει την Δικαιοσύνη, είναι να δώσει εντολή σέ δύο πραγματικά ανεξάρτητες Ξένες Επιτροπές, χωρών, πού δεν επηρεάζονται από την Τρόικα και να ερευνήσουν επιστημονικά το θέμα, για να βρεθεί η αλήθεια, σχετικά με τίς Στατιστικές τού κ.Γεωργίου, ο οποίος ενήργησε χωρίς την συμμετοχή των υπολοίπων μελών τού Δ.Σ. τής ΕΛΣΤΑΤ(κυρίας Γεωργαντά, κ.Λογοθέτη, κλπ.).

10. Χρέος καί Ανάπτυξη(Μελέτη ΟΟΣΑ-ΔΝΤ)

*Με δεδομένη την παραμονή μας στην Ευρωζώνη, αν υποτίθεται ότι καταφέρναμε να γίνουμε, ως διά μαγείας, Σουηδία η Δανία, και πάλι το μόνο πού θα είχαμε πετύχει θα ήταν μια ανάπτυξη της τάξης του 1%–2%, ετησίως.

*Στην περίπτωση πού οι μεταρρυθμίσεις δεν συνοδεύονται από επεκτατική αναπτυξιακή πολιτική, μπορεί βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, να έχουν ακόμα και αρνητικές συνέπειες. Αυτό σημαίνει ότι και αν γίνουμε υπερσύγχρονο κράτος, με την σημερινή υφεσιακή πολιτική (πόλεμος της Ουκρανίας, ενεργειακή κρίση, επισιτιστική κρίση, κλπ),οι μεταρρυθμίσεις μπορεί να έχουν και αρνητικές συνέπειες.

*Είναι προφανές ότι η Ελληνική οικονομία δεν σώζεται με Διοικητικές μεταρρυθμίσεις μέσα στην Ευρωζώνη, όπου δεν υπάρχει πρόθεση αντιμετώπισης του τεράστιου Χρέους της Χώρας, το οποίο, περίπου, έχει διπλασιαστεί μετά την ένταξή μας.

11. Αυτός ήταν ο τελικός στόχος

Πολλές μελετες αποδεικνύουν ότι ολόκληρο το πρόγραμμα προσαρμογής στο οποίο καθυποτάχθηκε η χώρα μας, ήταν και παραμένει ένα πρόγραμμα με σαφείς πολιτικές στοχεύσεις.

Ο τεχνικός χαρακτήρας των Μακροοικονομικών Μεταβλητών και των προ βλέψεων για την εξέλιξη του Δημόσιου Χρέους, εστράφη, τεχνηέντως, μόνο, στη συζήτηση για την διευκόλυνση της αποπληρωμής του Χρέους, παρά το γεγονός ότι αυτοί οι αριθμοί επηρεάζουν άμεσα την επιβίωση τού Ελλη νικού Λαού.

Όλα τα στοιχεία των Μελετών αυτών καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα, όχι μόνο δεν μπορεί να πληρώσει αυτό το Χρέος αλλά και δεν πρέπει να το πληρώσει. Πρωτίστως, διότι το Χρέος πού δημιουργήθηκε από τις ρυθμίσεις πού επέβαλε η Τρόικα (διάβαζε Γερμανία),παραβιάζει ευθέως τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων. Ως εκ τούτου, η χώρα μας δεν πρέπει να πληρώσει αυτό το δυσθεώρητο Χρέος διότι είναι παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο. Επαυτού, η δήλωση του Σόϊμπλε, ότι «θα μειώσουμε το Χρέος σας, αρκεί να αποδεχθείτε πρώτα ολόκληρο το ποσό», τα λέει όλα.

12. Ο Διεθνής Διασυρμός τής Ελλάδας από τόν ίδιο τόν Πρωθυπουργό

Η μη βιωσιμότητα του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους ήταν πολύ γνωστή στους Διεθνείς Δανειστές, τις Ελληνικές κυβερνήσεις και τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ. Παρά ταύτα, όλοι αυτοί, συνωμότησαν κατά της Αναδιάρθρωσης του Χρέους, προκειμένου να προστατεύσουν τις Γερμανικές, Γαλλικές και Ολλανδικές τράπεζες. Τα δε διαπλεκόμενα ΜΜΕ των ολιγαρχών έκρυψαν την αλήθεια, παριστάνοντας, ότι δήθεν, η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις Ξένες Τράπεζες, αφετέρου, αναμεταδίδοντας το αφήγημα, πού κακόβουλα δημιούργησαν κάποια ΜΜΕ στην Γερμανία, κλπ, περί «τεμπέληδων και διεφθαρμένων Ελλήνων» πού αξίζουν αυτά πού τους επιβάλλουν, αφού ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, Γιώργος Παπανδρέου, συκοφαντούσε τους Ελληνες, με αποτέλεσμα η κερδοσκοπική επίθεση κατά της Ελλάδας να φουντώσει πιο πολύ. Έκτοτε, Σόϊμπλε και Μέρκελ, αξιοποιούσαν την απίστευτη αυτή δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού για να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους του Δ Ράϊχ.

13. Πώς μεθοδεύτηκαν τά Μνημόνια

Τα ποσά πού διατέθηκαν μέσω των προγραμμάτων Διάθεσης(των Μνημονίων) του 2010,2012 και μετά, ελέγχοντο από το εξωτερικό, μέσα από περίπλοκες διευθετήσεις, οι οποίες απέκλειαν, κάθε Δημοσιονομική Αυτονομία. Οι Δανειστές υπαγόρευαν αυστηρά τον τρόπο Διάθεσης των Δανειακών Κεφαλαίων «Διάσωσης». Τελικά κατευθύνθηκαν για την κάλυψη των τρεχουσών Δημόσιων Δαπανών λιγότερα από το 10% των κεφαλαίων πού εισπράχθηκαν.

14. Τά Αίτια τής Ελληνικής Υπερχρέωσης

Η διόγκωση του Δημόσιου Χρέους από την δεκαετία του 1980 και εντεύθεν δεν οφειλόταν στις δήθεν Δημόσιες Κοινωνικές Δαπάνες, πού άλλωστε, παρέμεναν συγκριτικά, χαμηλότερες, από τις άλλες χώρες της ΕΕ. Η διόγκωση του Δημόσιου Χρέους οφειλόταν, μάλλον :

*Στην πληρωμή εξαιρετικά υψηλών επιτοκίων Δανεισμού στους πιστωτές.

*Στις υπερβολικά υπερκοστολογημένες, αλλά και πολλές φορές, άχρηστες προμήθειες πολεμικού υλικού, πού δυστυχώς, γίνονται και σήμερα, με την λογική του «supermarket», δηλαδή, αγορά από μεγάλες Χώρες, προκειμένου να έχουμε ευνοϊκή διπλωματική υποστήριξη, πράγμα πού ποτέ δεν είδα με να υλοποιείται..

*Στην απώλεια φορολογικών εσόδων, εξαιτίας των αθέμιτων και παράνομων εκροών στο εξωτερικό, σημαντικών κεφαλαίων, πού όχι μόνο δεν εκλέχθηκαν από την Τράπεζα της Ελλάδας, αλλά απεκρύβησαν επιμελώς (υπόθεση λίστας Lagard με υπουργό Οικονομικών τον Ευάγγελο Βενιζέλο, τά papers Παναμά, κλπ, και το εσκεμμένο ναυάγιο για συμφωνία με την Ελβετική κυβέρνηση, απόκτησης λιστών ονομάτων Ελλήνων μεγαλοκαταθετών στην Ελβετία, κλπ).

*Στις 3(τρείς) ανακεφαλαιώσεις Τραπεζών, όπου, τα ποσά αυτά, επιβάρυναν το Δημόσιο Χρέος, σε αντίθεση με Ιταλία και Ισπανία, όπου τά ποσά ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών τους, δεν επιβάρυναν το Δημόσιο Χρέος τους, αλλά έγινε ξεχωριστός διακανονισμός, με την ΕΚΤ. Εδώ,οι Ελληνικές κυβερνήσεις «ποιούν την νήσσαν»!…

*Στις Διεθνείς ανισορροπίες πού δημιουργήθηκαν από την προβληματική λειτουργία της ΟΝΕ.

*Η υιοθέτηση του ευρώ από την χώρα μας το 2001,οδήγησε στην δραστική αύξηση του Ιδιωτικού Χρέους στην Ελλάδα, στό οποίο βρέθηκαν εκτεθειμένες, όχι μόνο, οι Ελληνικές αλλά και οι μεγάλες Ευρωπαϊκές Ιδιωτικές Τράπεζες. Αυτό κλιμάκωσε την τραπεζική κρίση του 2009, πού αλυσιδωτά, επιβάρυνε το Δημόσιο Χρέος.

Η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου, υπερτονίζοντας την σημασία των Δημόσιων Ελλειμμάτων και του Χρέους, συνέτεινενα παρουσιαστεί η εν εξελίξει Τραπεζική κρίση αποκλειστικά, ως κρίση Χρέους.

15. Κατασκευή Μηχανισμών Δημόσιου Χρέους


Οι μηχανισμοί αυτοί δημιούργησαν ένα βαρύ φορτίο νέου Χρέους προς άλλα κράτη της ΟΝΕ και τον EFSF(Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας), ενώ, ταυτοχρόνως, παρήγαγαν καταχρηστικά κόστη, οξύνοντας περισσότερο την κρίση. Έτσι, αντί να ωφελήσουν την Ελλάδα, αντίθετα, επιτάχυναν, με την χρήση χρηματοπιστωτικών εργαλείων(πού οι Έλληνες διαπραγματευτές είχαν πλήρη άγνοια),τις διαδικασίες των Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ),αφού το μεγαλύτερο μέρος των Δανειακών Κεφαλαίων μεταβιβάστηκε απευθείας στους «θεσμούς».

16. Κατά συρροή παραβιάσεις τών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

*Οι Δανειστές επέβαλαν μαζί με τις Δανειακές Συμβάσεις και αιρεσιμότητες (προϋποθέσεις) παραβιαστικές, πού, κυριολεκτικά, μηδενίζουν, τις προοπτικές βιωσιμότητας του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους. Οι Δανειστές εμμένοντας στις παραπάνω αιρεσιμότητες, προκάλεσαν σημαντική μείωση του ΑΕΠ και σοβαρή αύξηση του Χρέους, επιδεινώνοντας, έτσι, την αναλογία ΔΧ/ΑΕΠ καθιστώντας, έτσι, το Δημόσιο Χρέος, ακόμη λιγότερο βιώσιμο.

*Tά «προγράμματα Διάσωσης» έχουν παραβιάσει τα ανθρώπινα Δικαιώματα του Ελληνικού Λαού, τά οποία ωστόσο, τόσο οι Ελληνικές κυβερνήσεις όσο και οι Ευρωπαίοι Εταίροι μας, όφειλαν να σέβονται, να τα προστατεύουν και να τα προαγάγουν, σύμφωνα με το Εσωτερικό, το Ευρωπαϊκό και το Διεθνές Δίκαιο. Οι δραστικές «προσαρμογές» πού επιβλήθηκαν στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία, προκάλεσαν ραγδαία υποβάθμιση του επιπέδου ζωής και παραμένουν ασύμβατες προς την Κοινωνική Δικαιοσύνη, την απαραίτητη Κοινωνική Συνοχή (ενόψει επαπειλούμενων σοβαρών εθνικών κινδύνων),την Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Καί όμως, ακόμη και σήμερα, άνθρωποι, πού πρέπει να ντρέπονται και να μην ομιλούν, προκαλούν, εξοργίζοντας, τον Λαό μας. Παράδειγμα, ο περιβόητος υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Σόϊμπλε, ο οποίος δήλωσε, πρόσφατα, ότι για όσα έγιναν, στην Ελλάδα, δεν «έχει τύψεις» εκφράζοντας, έτσι, τα συναισθήματα «νίκης», ενός φανατικού ζηλωτή της Λουθηρανικής πίστης πού πιστεύει. Άραγε, ποιες, τελικά, είναι οι αξίες της πολυθρύλητης Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Παράλληλα, όλες αυτές οι πολιτικές, επέφεραν δραματικές αλλαγές στην Ελληνική κοινωνία(Brain Drain), με την μετανάστευση 600.000 νέων Επιστημόνων και ταλαντούχων Ελλήνων, πού οι οικογένειές τους και το κράτος, επένδυσαν πολλά για την εκπαίδευσή τους και πού τώρα τους «χαρίζουμε» για να αυξήσουν, ακόμη περισσότερο, τον Δημόσιο πλούτο τους οι πλούσιες Βορειοκεντρικές Ευρωπαϊκές χώρες, κλπ.

Επίσης, χιλιάδες ήταν οι Έλληνες πού βρέθηκαν σε τραγικά οικονομικά αδιέξοδα και έδωσαν τέλος στη ζωή τους. Εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις έκλεισαν από τα απηνή φορολογικά μέτρα, σαν αποτέλεσμα των Μνημονιακών πολιτικών, με χιλιάδες εργαζομένους να μένουν άνεργοι, χωρίς μέλλον, και μόνο λιγοστοί να λαμβάνουν τα γλίσχρα επιδόματα ανεργίας. Ποια κοινωνική συνοχή να υπάρξει, όταν ,σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 49% των Ελληνικών νοικοκυριών, πλησιάζει η είναι κάτω από το όριο της φτώχειας; Επίσης, πολύ σημαντικές είναι και οι επιπτώσεις στο Δημογραφικό, αφού, σχεδόν, όλοι όσοι μετανάστευσαν, είναι σε αναπαραγωγική ηλικία. Όμως, καμία κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έπραξε τίποτε σημαντικό, τόσο για να ανακόψει την φυγή αλλά και να πείσει τους νεομετανάστες μας να γυρίσουν να εργαστούν και να κάνουν οικογένειες στην Ελλάδα. Για να υπάρξουν, όμως, οι κατάλληλες προϋποθέσεις χρειάζεται να υπάρξει μια ριζική αλλαγή πορείας, με πραγματική οικονομική ανάπτυξη, πράγμα πού εμποδίζουν οι Δανειστές,αλλά και η εγχώρια ελίτ.

Σήμερα το Δημόσιο Χρέος είναι εξαιρετικά ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ. Αρκεί μια απλή σύγκριση για να το διαπιστώσει κανείς: έτος 2009: 126% του ΑΕΠ, έτος 2022: 235%.Η κυβέρνηση με διάφορες αλχημείες προσπαθεί νά παρουσιά σει μικρότερο Χρέος.

17. Τά Νομικά Ζητήματα μέ τά Μνημόνια καί τίς Δανειακές Συμβάσεις

*Υπήρξε παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τόσο από τις Ελληνικές κυβερνήσεις όσο και από τους Δανειστές, της Ευρωπαίκής Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, που επέβαλαν τά μέτρα αυτά στην χώρα μας. Οι ανωτέρω παρέλειψαν σκοπίμως να εκτιμήσουν τις παραβιάσεις αυτές, οι οποίες καταρρακώνουν, επίσης, και το Ελληνικό Σύνταγμα.

*Οι Συμφωνίες περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους, όπου, η Ελλάδα, παρέδωσε, για τά 100(εκατό), τουλάχιστον, επόμενα χρόνια, την Εθνική της κυριαρχία, στους Δανειστές. Επίσης, εφαρμόζεται, πλέον, η ρήτρα πού προβλέπει το Αγγλικό Δίκαιο,(μέσω του PSI) ως εφαρμοστέου Δικαίου, καταργώντας, έτσι, και πάλι, το Ελληνικό Σύνταγμα.

*Οι παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Εθιμικού Δικαίου, πολλά φαινόμενα κακόπιστης, εκδικητικής και ταπεινωτικής συμπεριφοράς των Δανειστών , πχ, δηλώσεις από την ΥΠΕΞ Σκανδιναβικής χώρας, ότι «η Ελλάδα είναι ο καρκίνος της Ευρώπης», επίσης, ότι «Δάνεια θα δώσουμε στην Ελλάδα, μόνο αν μας δώσει για εγγύηση, τα όποια αποθέματα χρυσού πού διαθέτει», και πολλά οργισμένα τηλεφωνήματα από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ομπάμα προς την Καγκελάριο Μέρκελ» να σταματήσουν, άμεσα, τόσο αυτή όσο και ο Υπουργός της των Οικονομικών Σόϊμπλε, την συκοφαντική δυσφήμιση κατά της Ελλάδας», πού πάντως, τέτοια διαμαρτυρία από Ελληνική κυβέρνηση δεν υπήρξε ποτέ, καθιστούν, επίσης, αυτές τις συναφθείσες Συμβάσεις, Ακυρες, το δε Χρέος, παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο. Άλλωστε, η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το εξυπηρετήσει χωρίς να πλήξει καίρια την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις βασικές υποχρεώσεις του Λαού της. Η δε, κατά 35%,πτώση τού Ελληνικού ΑΕΠ, τά καταμαρτυρά όλα.

18. ΠΟΙΑ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΗ

Η Άποψη πού φαίνεται να επικρατεί είναι μια λύση, η οποία θα περιλαμβάνει νέα περίοδο χάριτος και επιμήκυνση των Δανείων, ως και ένα «πλαφόν» στο ποσό πού θα πληρώνει κάθε χρόνο η Ελλάδα για την εξυπηρέτηση των Δανείων. Το ΔΝΤ υπολογίζει το «πλαφόν» αυτό ότι θα ανέρχεται στο 15% του ΑΕΠ. Αυτό ήδη το είχε αναφέρει η Μέρκελ για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2018. Το ποσοστό, όμως, αυτό θεωρείται υψηλό και υπάρχει διάθεση να ξανασυζητηθεί από όλες τις εμπλεκό μενες πλευρές.

Πάντως, το μεγάλο πρόβλημα με το Δημόσιο Χρέος, εντοπίζεται, κυρίως, στα έτη 2022, 2023 και 2024,οπότε οι Δαπάνες Εξυπηρέτησης είναι ιδιαίτερα υψηλές(από 33Δίς το 2022 έως 24 Δίς το 2024).Γι αυτό πρέπει να δοθεί νέα περίοδος χάριτος και ουσιαστική επιμήκυνση.

19. Επίλογος

* Ένα Σχέδιο σωτηρίας έχει πιθανότητες και δυνατότητες να συμβεί, μόνο αν ανακτηθεί η απωλεσθείσα Εθνική Κυριαρχία, η εθνική αξιοπρέπεια των Ελλήνων αλλά και ο απωλεσθείς σεβασμός της πατρίδας μας από τις άλλες χώρες, πού έχει τρωθεί καίρια. Θά χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια για να μεταπείσουμε εκατομμύρια απελπισμένους συμπολίτες μας. Πρέπει να το προσπαθήσουμε. Δέν υπάρχει μόνο ο Μνημονιακός μονόδρομος. Θα τα καταφέρουμε μέσα από μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση αυτής της πατρίδας,με νέες και άφθαρτες πολιτικές δυνάμεις, που αντιστάθηκαν και δεν παραδόθηκαν στους Δα νειστές και στις Μνημονιακές Σειρήνες.

*Άλλωστε, ελλείψει συγκροτημένου και σαφούς Σχεδίου και Στρατηγικής, συνιστά, εκ των πραγμάτων, αποδοχή των Μνημονιακών πολιτικών πού μας έχουν επιβληθεί. Ας συγκρίνουμε μόνο την διαπραγματευτική πολιτική της Τουρκίας με την επιδεικτική όσο και απόλυτη προβλεψιμότητα και υποταγή των Ελληνικών πολιτικών ηγεσιών, τόσο της κυβέρνησης όσο και Αντιπολίτευσης. Γιατί μια μικρή χώρα πρέπει να είναι απρόβλεπτη.

*Σήμερα στην ΕΕ διαθέτουμε, ακόμη, μια σειρά θεσμικών και πολιτικών «όπλων», πού απορρέουν από την συμμετοχή μας και τα οποία δεν έχουμε χρησιμοποιήσει.

*Μία Επιτροπή, λοιπόν, για το Ελληνικό Δημόσιο Χρέος,(Ομάδα Διαπραγμάτευσης)αποτελούμενη από μία ισχυρότατη ομάδα Ελλήνων και Ξένων επιστημόνων και εμπειρογνωμόνων, εγνωσμένου κύρους, με ένα εξονυχιστικά καταστρωμένο λεπτομερές Σχέδιο, με βιώσιμες και ρεαλιστικές εναλλακτικές προτάσεις, πρέπει να προετοιμάσει το έδαφος για μια τέτοια, ουσιαστική και σοβαρή διαπραγμάτευση με τους Δανειστές.

Είδαμε και το κατάντημα των, υποτιθέμενων εκπροσώπων, του σημερινού πολιτικού κόσμου. Γιατί, όπως έλεγε και ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας «ο φιλήκοος των ξένων προδότης εστί». Γιατί, επίσης, όπως έλεγε από το 1923 και ο Κέϋνς» είναι προτιμότερο να δυσαρεστήσουμε τον ραντιέρη πού ζει από τους τόκους, παρά να προκαλέσουμε εκτίναξη της ανεργίας σε ένα πληθυσμό πού υποφέρει από την φτώχεια». 
 

 

 ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
 
 
 
 
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου