Το Facebook ως κύρια πηγή εσόδων έχει τις στοχευμένες διαφημίσεις στους χρήστες του. Για να μεγαλώσει τα κέρδη του συνεχώς κάνει μελέτες συσχέτισης και συλλογή δεδομένων των χρηστών του ώστε να έχει μία καλύτερη εικόνα του τι πρέπει να τους πουλήσει. Ωστόσο, όπως έχει δείξει πρόσφατη η ιστορία, συχνά τα δεδομένα αυτά καταλήγουν στις εκάστοτε κυβερνήσεις για παρακολουθήσεις ατόμων και συλλογή πληροφοριών. Πρόσφατα η εφημερίδα Washington Post σε συνεργασία με προσωπικό της εταιρίας Facebook δημοσίευσε μία λίστα από 98 πράγματα τα οποία γνωρίζει το Facebook για τους χρήστες του. Αυτά θα δούμε σε αυτό το άρθρο.
Αρχικά, προτού προχωρήσουμε στη λίστα των 98 αυτών πραγμάτων εδώ μπορείτε να βρείτε την αυθεντική δημοσίευση από την εφημερίδα Washington Post που έχει τίτλο «98 personal data points that Facebook uses to target ads to you» (98 προσωπικά δεδομένα που το Facebook χρησιμοποιεί για να σας στέλνει στοχευμένες διαφημίσεις). Και χωρίς άλλα λόγια, ακολουθεί η λίστα μεταφρασμένη στα Ελληνικά.
Πηγή: BusinessInsider.com
• Τοποθεσία
• Ηλικία
• Γενιά
• Φύλο
• Γλώσσα
• Επίπεδο Εκπαίδευσης
• Τομέας σπουδών
• Σχολείο/α
• Εθνικότητα
• Έσοδα και καθαρό εισόδημα
• Είδος κατοικίας και ιδιοκτησίας
• Αξία ιδιοκτησίας
• Μέγεθος ιδιοκτησίας
• Τετραγωνικά μέτρα οικείας
• Έτος που κτίστηκε η οικεία σας
• Διακόσμηση του σπιτιού σας
• Χρήστες που έχουν κάποια επέτειο τις επόμενες 30 ημέρες
• Χρήστες που ζουν μακρυά από τη πατρίδα και την οικογένεια τους
• Χρήστες που είναι φίλοι με κάποιον που έχει επέτειο, είναι νιόπαντρος ή αρραβωνιασμένος, πρόσφατα μετακόμισε, ή έχει σύντομα γενέθλια
• Χρήστες με σχέσεις από απόσταση
• Χρήστες που έκαναν νέα σχέση
• Χρήστες που βρήκαν νέα δουλειά
• Χρήστες που μόλις αρραβωνιάστηκαν
• Χρήστες που μόλις παντρεύτηκαν
• Χρήστες που πρόσφατα μετακόμισαν
• Χρήστες που έχουν σύντομα γενέθλια
• Γονείς
• Ζευγάρια που περιμένουν παιδί
• Μητέρες, χωρισμένες ανά «τύπο» (ποδόσφαιρο, μοδάτη, κτλ.)
• Χρήστες που είναι πιθανό να ασχοληθούν με τη πολιτική
• Συντηρητικούς και φιλελεύθερους
• Κατάσταση σχέσεων
• Εργοδότη
• Τομέας εργασίας
• Τίτλος εργασίας
• Τύπος γραφείου
• Ενδιαφέροντα
• Χρήστες που έχουν μοτοσυκλέτα
• Χρήστες που σχεδιάζουν να αγοράσουν αυτοκίνητο (και τι είδος/μάρκα αυτοκινήτου, και πόσο σύντομα)
• Χρήστες που πρόσφατα αγόρασαν ανταλλακτικά ή αξεσουάρ αυτοκινήτου
• Χρήστες που είναι πιθανό να χρειαστούν ανταλλακτικά ή σέρβις
• Είδος και μάρκα του αυτοκινήτου που οδηγείτε
• Έτος κατασκευής του αυτοκινήτου που αγοράσετε
• Χρονολογία αυτοκινήτου
• Πόσα λεφτά πρόκειται ένας χρήστης να ξοδέψει για το επόμενο αυτοκίνητο του
• Από που είναι πιθανότερο να αγοράσει το νέο του αυτοκίνητο
• Πόσους υπαλλήλους έχει η εταιρία σας
• Χρήστες που έχουν μικρές επιχειρήσεις
• Χρήστες που εργάζονται στη διοίκηση ή ηγεσία
• Χρήστες που έχουν κάνει δωρεά για φιλανθρωπίες (χωρισμένους ανά τύπο)
• Λειτουργικό σύστημα
• Χρήστες που παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια
• Χρήστες που έχουν κονσόλα παιχνιδιών
• Χρήστες που έχουν κάνει κάποιο event μέσω Facebook
• Χρήστες που έχουν χρησιμοποιήσει πληρωμές Facebook
• Χρήστες που έχουν ξοδέψει πάνω από το μέσο όρο σε πληρωμές Facebook
• Χρήστες που διαχειρίζονται σελίδες
• Χρήστες που πρόσφατα ανέβασαν φωτογραφίες στο Facebook
• Τι περιηγητή ιστού χρησιμοποιείτε
• Τι υπηρεσία email χρησιμοποιείτε
• Ποιος υιοθετεί νέες τεχνολογίες γρήγορα/αργά
• Ομογενής (χωρισμένους ανά χώρα από την οποία προέρχονται)
• Χρήστες που ανήκουν σε πιστωτικά ιδρύματα, εθνικές ή τοπικές τράπεζες
• Χρήστες που επενδύουν (χωρισμένους ανά τύπο επενδύσεων)
• Αριθμός πιστωτικών γραμμών
• Χρήστες που είναι εν ενεργεία κάτοχοι πιστωτικών καρτών
• Είδη πιστωτικών καρτών
• Χρήστες που έχουν προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες
• Χρήστες που έχουν χρέος στις πιστωτικές τους κάρτες
• Χρήστες που ακούνε ραδιόφωνο
• Προτιμήσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές
• Χρήστες που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα (χωρισμένοι ανά μάρκα τηλεφώνου)
• Είδος σύνδεσης στο διαδίκτυο
• Χρήστες που πρόσφατα αγόρασαν έξυπνη συσκευή κινητής τηλεφωνίας ή τάμπλετ
• Χρήστες που μπαίνουν στο διαδίκτυο μέσω έξυπνων συσκευών κινητής τηλεφωνίας ή τάμπλετ
• Χρήστες που χρησιμοποιούν εκπτωτικά κουπόνια
• Είδη ρούχων που αγοράζουν όσοι ζουν στο σπίτι του χρήστη
• Περίοδος του χρόνου όπου κάθε νοικοκυριό αγοράζει περισσότερο
• Χρήστες που αγοράζουν πολύ μπύρα, κρασιά ή ποτά
• Χρήστες που αγοράζουν καθημερινά ψώνια (και τι είδος)
• Χρήστες που αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς
• Χρήστες που αγοράζουν φάρμακα για αλλεργίες, φάρμακα για κρύωμα/βήχα, παυσίπονα, και άλλα φάρμακα γενικής χρήσης
• Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα σε προϊόντα για το σπίτι
• Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα σε προϊόντα για παιδιά ή κατοικίδια, και τι είδους κατοικίδια
• Χρήστες των οποίων η οικεία κάνει περισσότερα έξοδα από το μέσο όρο
• Χρήστες που συνηθίζουν (ή όχι) να ψωνίζουν στο διαδίκτυο
• Είδη εστιατορίων στα οποία τρώει ο χρήστης
• Είδη καταστημάτων από τα οποία ψωνίζει ο χρήστης
• Χρήστες που «δέχονται» προσφορές από εταιρίες που προσφέρουν ασφάλεια αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου, ανώτερη εκπαίδευση ή δάνεια, και προπληρωμένες κάρτες/δορυφορική τηλεόραση
• Χρονικό διάστημα για το οποίο ο χρήστης ζει σε ένα σπίτι
• Χρήστες που είναι πιθανό να μετακομίσουν σύντομα
• Χρήστες που ενδιαφέρονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ποδόσφαιρο, κρίκετ ή ραμαζάνι
• Χρήστες που ταξιδεύουν συχνά, για εργασία ή διακοπές
• Χρήστες που ταξιδεύουν για να πάνε στη δουλειά τους
• Είδη διακοπών που προτιμάει ο κάθε χρήστης
• Χρήστες που πρόσφατα επέστρεψαν από ταξίδι
• Χρήστες που πρόσφατα χρησιμοποίησαν ταξιδιωτική εφαρμογή
• Χρήστες που συμμετέχουν σε ένα timeshare
Πηγή: ActivistPost.com
Προφανώς δεν ωθούμε τους ανθρώπους στο να μην έχουν επικοινωνία με τους φίλους και τις οικογένειες τους μέσω αυτής της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, αλλά καλό θα είναι να σκεφτόμαστε το τι ανεβάζουμε και το που αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Το ίδιο εύκολα που μπορεί το Facebook να αναγνωρίσει εάν πρόσωπα βρίσκονται σε μία φωτογραφία, μπορεί να αναγνωρίσει έπιπλα, αυτοκίνητα, κτλ. Και με αρκετές φωτογραφίες μπορεί να δημιουργήσει συνδέσεις όπως τι αυτοκίνητο οδηγείτε, τι έπιπλα έχετε σπίτι σας, κτλ. Επίσης, το ίδιο ισχύει και για όλες τις αναζητήσεις σας ή τα «Like» σας ή ακόμα και για πράγματα που δεν αντιλαμβάνεστε άμεσα όπως από τι συσκευή συνδέεστε, από ποιόν πάροχο, ποια χώρα, συνεχείς συντεταγμένες GPS που στέλνουν οι έξυπνες συσκευές κινητής τηλεφωνίας και τα τάμπλετ προς το Facebook για καλύτερες υπηρεσίες, και πολλά ακόμα. Όλα αυτά χρησιμοποιούνται για τη κατηγοριοποίηση και παρακολούθηση των χρηστών σε ομάδες όπως αυτές που περιγράφονται σε αυτή τη λίστα. Άρα, όσο περισσότερα δεδομένα μοιράζεστε μέσω του Facebook τόσο πιο εύκολη γίνεται αυτή η κατηγοριοποίηση και παρακολούθηση και, όπως έχει δείξει η ιστορία, τα δεδομένα αυτά μπορεί να καταλήξουν σε λάθος χέρια.
Thanks to Theo_k
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου