MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Οι 10 τρόποι με τους οποίους δίνεις δεδομένα χωρίς να το γνωρίζεις.

Από τον Ryan Broderick και Emanuella Grinberg, BuzzFeed / CNN
Ενημέρωση 14:30 EDT, Πεμ 13 Ιουν, 2013

(Αναδημοσίευση παλαιότερου άρθρου)

Η διαρροή του Snowden, αποκάλυψε το συγκλονιστικό πλήθος των πληροφοριών,που συλλέγει η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας για τον εντοπισμό ξένων στόχων.


Και ενώ η τακτική της NSA μπορεί να είναι ενοχλητική...., δεν είναι μόνο αυτή, που συλλέγει τα δεδομένα σας.


(BuzzFeed / CNN) - Edward Snowden,

Ο 29χρονος πρώην τεχνικός βοηθός της CIA, δείχνει να είναι μία, από τις πλέον διαβόητες διαρροές πληροφοριών, στην πρόσφατη ιστορία των ΗΠΑ.

1. Το Facebook, ξέρει τι αγοράζετε.
Το Facebook αγόρασε τα δεδομένα το 2012 για 70 εκατομμύρια νοικοκυριά της Αμερικής,

από μια εταιρεία εξόρυξης δεδομένων, που ονομάζεται Datalogix. Το Facebook στην συνέχεια αποκάλυψε το Φεβρουάριο, αυτό που πολλοί χρήστες είχαν ήδη παρατηρήσει: «Το κοινωνικό δίκτυο είναι στην πραγματικότητα, η παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών», για την καλύτερη διαφήμιση προς αυτούς.
Κάποιες σπασμωδικές κινήσεις από creeped-out χρήστες, οδήγησαν έκτοτε το Facebook, να γίνει ακόμη πιο «καθαρό», σχετικά με τη στόχευση των προγραμμάτων του. Οι χρήστες έχουν πλέον επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν σχετικά.

2. Του Facebook του αρέσει να αποκαλύπτει, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας σας.
Το Like στο Facebook είναι ένας απλός, και σχεδόν ανόητος τρόπος για να περάσει κανείς την ώρα του στην ιστοσελίδα της κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, επιλέγοντας μου "αρέσει" η μπύρα, ή το ψάρι ή η σειρά "Real Housewives", αυτό επιτρέπει στους ερευνητές να «δούν» πολύ πιο προσωπικές λεπτομέρειες για σας, όπως ο σεξουαλικός σας προσανατολισμός, ο πολιτικός σας προσανατολισμός, τη θρησκεία σας κ.α., σύμφωνα με μια μελέτη του πανεπιστημίου του Cambridge πού κυκλοφόρησε τον Μάρτιο.
Εάν είστε περίεργοι, μπορείτε να επισκεφθείτε το youarewhatyoulike.com και να δείτε ακριβώς, πόσο το Facebook μπορεί να προβλέψει.

3. Οι επιχειρήσεις διαφημίσεων, παρακολουθούν τα tweets σας, για την καλύτερες πωλήσεις προς εσάς.
Το Twitter, δεν έχει μένει πίσω, από την αντίστοιχη στόχευση των διαφημίσεων του Facebook, και το κάνει με δικό του τρόπο. Η κορυφαία εταιρεία διαφημίσεων WPP ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι συνεργάζεται με το Twitter, σε αυτό που οι δύο εταιρείες αποκαλούν «παγκόσμια στρατηγική εταιρική σχέση.»
Τι σημαίνει αυτό για σας; Το Twitter επιτρέπει την WPP να αναλύσει τα δεδομένα του Twitter, και να δημιουργήσει έναν τρόπο για την καλύτερη παρακολούθηση τους σε πραγματικό χρόνο, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

4. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν ανιχνευτές του αμφιβληστροειδή χιτώνα, για να δούνε πώς κινούνται τα μάτια σας, στο κατάστημα.
Οι εταιρείες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, δεν είναι οι μόνες που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα σας, για πιο ακριβή στόχευση. Οι έμποροι στα προϊόντα των εταιρειών, έχουν καταλήξει σε μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο, (επιστημονικής φαντασίας), για να παρακολουθούν καλύτερα τον τρόπο, που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με αυτά, σύμφωνα με έκθεση της Wall Street Journal.
Χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις σε υπολογιστές για τον σχεδιασμό των προϊόντων και σχεδιαγράμματα από κατάστημα, οι εταιρείες, όπως η Procter & Gamble και η Kimberly-Clark πειραματίζονται με την τεχνολογία παρακολούθησης των ματιών, για να κατανοήσουν καλύτερα, πώς τα είδη θα μπορούν να τοποθετηθούν σε ένα ράφι, ή για το μέγεθος του logo της φίρμας τους, στο πως επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

5. Τα μεγάλα καταστήματα, μπορούν να παρακολουθούν το smartphone σας.
Ομοίως, ένας σταθμός ειδήσεων του Ντένβερ έμαθε ότι ορισμένοι Nordstroms, χρησιμοποιούσαν το WiFi του δικτύου τους, για την παρακολούθηση των smartphones των πελατών, και δημιούργησαν μια υπογραφή των κινήσεών τους, και πόση ώρα έμειναν σε κάθε τμήμα του καταστήματος.

Το WiFi πρόγραμμα παρακολούθησης δεν έχει opt-out, και για τα οποίο, μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

6. Η Amazon έχει διαφημίσεις, που βλέπει τι κοιτάς, σε απευθείας σύνδεση.
Η Amazon ήταν μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποίησε αυτό που είναι τώρα πια, γνωστή πρακτική: εντοπισμό με cookies. Στην πιο βασική τους έννοια, τα cookies εντοπισμού, κάνουν την ανάλυση που είστε, που κάνετε περιήγηση, ή τι ψάχνετε, και στη συνέχεια σας διαφημίζουν στο Amazon προϊόντα που ταιριάζουν, με όλα αυτά.

Ήταν μία από τις πρώτες χρήσεις των cookies -εντοπισμού και σίγουρα αναστατωμένα μερικούς. Η Amazon παρακολουθεί ακόμα και τα cookies των χρηστών, αλλά υπάρχουν επίσης και πολλές σελίδες πλέον, που σας βοηθάνε να κλείσετε τους ανιχνευτές τους.

7. Ο «Στόχος» μπορεί να ξέρει αν είστε έγκυος, πριν το αντιληφθείτε.
Ο «Στόχος» έγινε είδηση ​​πέρυσι, όταν αποκαλύφθηκε το σύστημα παρακολούθησης e-mail “mailer” του ιστορικού αγορών και μηνυμάτων με κουπόνια, που βασίζονται σε αυτές τις αγορές.

Το σύστημα βγήκε λίγο-πολύ ακριβές για την πρόβλεψη του, για έναν «Στόχο» στη Μινεάπολη, όταν διαπίστωσε ότι μια έφηβη ήταν έγκυος πριν το καταλάβει.

Το σύστημα mailer ανέλυσε προηγούμενες αγορές της, και παρατήρησε ότι αυτό που αγόραζε, από τα διάφορα είδη ενός παντοπωλείου στα προϊόντα περιποίησης, ταιριάζει σε ένα μοτίβο, που συνήθως σήμαινε, πως η πελάτισσα αυτή, ήταν στα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης της. Δυστυχώς, το κορίτσι και η οικογένειά της, δεν το γνώριζαν ακόμα. Σίγουρα όμως, το σύστημα mailer είχε δίκιο, ότι η κοπέλα ήταν έγκυος, και η ανάλυση της αγοράς της, σαν «στόχος», το κατάλαβε πριν τους ανθρώπους γύρω της.

8. Η αεροσυνοδοί της Qantas Airlines, φέρουν iPads με «στοιχεία του λεπτού» για τους συχνούς ταξιδιώτες τους.
Με τον ίδιο τρόπο με τους αλγόριθμους του «στόχου», η Qantas Airlines «φρίκαρε» τους ανθρώπους, με το πόσα γνώριζε η ίδια για τους πελάτες της, και αυτό ήταν ένα μπούμερανκ. Σύμφωνα με το Harvard Business Review, όταν οι αεροσυνοδοί της Qantas, πήγαν με δεδομένα εντοπισμού πραγματικού χρόνου των iPads, για να φιλοξενήσουν καλύτερα τους συχνούς ταξιδιώτες τους, οι πελάτες άρχισαν να αισθάνονται λίγο άβολα. Η Qantas αποφάσισε ότι οι αεροσυνοδοί της χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση, αν πρόκειται να συμπεριλάβει αυτό το επίπεδο της πληροφορίας, στην εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά δεν είπε τίποτα για την ηθική, της χρήσης του.

9. Μια εφαρμογή, μπορεί να χρησιμοποιήσει φωτογραφίες από το smartphone σας για να εντοπίσει, που τραβήξατε τη φωτογραφία.
Οι πιθανότητες είναι, εάν έχετε ένα smartphone, που το έχετε χρησιμοποιήσει για να τραβήξετε φωτογραφίες, και τις «ανεβάσετε» για να τις μοιραστούν στην οικογένεια, οι φίλοι και οι θαυμαστές. Αυτό που ίσως δεν ξέρετε, είναι ότι, όλες αυτές οι φωτογραφίες έχουν ειδικά ψηφιακά δακτυλικά αποτυπώματα, γνωστά ως δεδομένα EXIF​​, τα οποία αποκαλύπτουν πού ελήφθησαν, πότε ελήφθησαν και πώς «ανέβηκαν». Λοιπόν, τι θα μπορούσε να κάνει ένας online κυνηγός, με όλα αυτά τα δεδομένα; Εύστοχα ονομάστηκε «Ανατριχιαστικό», είναι μια εφαρμογή που μπορεί βλέπει συνολικά τις θέσεις των φωτογραφιών γεωλογικά, από όλο το Web. Υπάρχουν και άλλες ιστοσελίδες που μπορούν να το κάνουν επίσης αυτό, και αυτό πολύ συχνά το χρησιμοποιούν οι Anonymous για να παρακολουθούν τους «στόχους» τους.

10. Οι Βάσεις δεδομένων του DNA, δεν είναι μόνο για το FBI πια.
Οι τοπικές υπηρεσίες επιβολής του νόμου, σε ολόκληρη τη χώρα, έχουν φτιάξει άναρχες βάσεις δεδομένων DNA, «κάτω από το ραντάρ», ανέφερε το The New York Times αυτή την εβδομάδα. Η Βάση δεδομένων της Νέας Υόρκης, περιλαμβάνει 11.000 υπόπτους για εγκλήματα, ενώ η έκδοση στο Orange County, Καλιφόρνια, έχει ένα επιβλητικό πλήθος από 90.000. Το DNA συνήθως λαμβάνεται από χαμηλού επιπέδου κατηγορούμενους που δίνουν το DNA τους, για την επιβολή του νόμου, και με αντάλλαγμα ότι θα μειωθούν οι κατηγορίες εναντίον τους. Έτσι, αν έχετε δώσει DNA στην αστυνομία τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια πιθανότητα ότι θα μπορούσε να το έχει ακόμα.


Σημείωση Συντάκτη:

Το άρθρο αυτό δημιουργήθηκε για την ευχαρίστηση ανάγνωση σας
σαν μια συλλογική προσπάθεια, μεταξύ των συντακτών του

BuzzFeed και του CNN.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου