Γράφει ο
Χρήστος Κουτσούκος
Σμχος (ΜΤ) ε.α. Π.Α.
Το εκ των πραγματικών περιστατικών εύστοχο ερώτημα του
Επίτιμου Α/ΓΕΣ Γ. Καμπά «Ο πανίσχυρος στρατιωτικά Έβρος, «ανοχύρωτος»
στη φωτιά;» (*), αναδεικνύει τις εξής πιθανές ελλείψεις (παρόμοια ισχύουν για τις υπόλοιπες πυρκαϊές, Ρόδος, Πάρνηθα, Στείρι-Οσιος Λουκάς, κλπ) και οι οποίες πρέπει να εξεταστούν:
1)– Κατ’ αρχήν (ελλείψεις ) επαρκούς ετήσιας πρόβλεψης/Γραπτής Εκτίμησης, πιθανών και ενδεχομένων πυροκινδύνων (ΓΕΠΚ). Δηλαδή αν πιάσει φωτιά στο τάδε σημείο, πως μπορεί να εξελιχθεί και τι να απειλήσει.
Ταυτόχρονα πρέπει να γίνεται διερεύνηση/ εξέταση σύμφωνα με όλα τα επιστημονικά και δικαιϊκά εργαλεία και όχι ωμή συγκάλυψη βάσιμων αιτιών-υπαιτιοτήτων. Αιτιών “αμέσων”/αμέσως ορατών, συνήθως γνωστών και επαναλαμβανομένων εκ της εμπειρίας, π.χ. εμπρησμοί εκ προθέσεως ή “εξ αμελείας” κλπ, και αιτιών “εμμέσων” καλουμένων και βασικών, που προδιαγράφουν κακή κατάσταση (π.χ. σπινθήρας ανασφαλούς δικτύου ΔΕΗ) ή προδιαγράφουν έλλειψη μέσων και οργάνωσης πυρόσβεσης (π.χ. μη διάθεση επαρκούς χρήματος για την πρόληψη και προστασία σε σχέση με την ΓΕΠΚ και προ παντός, με το εντός της ΓΕΠΚ εντοπιζόμενο προς προστασία ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ, που σε αυτό, ενώ σωστά τοποθετήθηκε η ανθρώπινη ζωή, αποκλείστηκε αυθαίρετα η βιοποικιλότητα)
2) — Έλλειψη Επαρκούς Επιχειρησιακού Σχεδίου αντιμετώπισης των εκ της ΓΕΠΚ κινδύνων, όπου περιλαμβάνεται εκτός από το πλαίσιο ΠΡΟΛΗΨΗΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ και η απαιτούμενη διεπιστημονική συνεργασία. Για την πρόληψη, καταγγέλλεται πως η Δασική Υπηρεσία υποβαθμίστηκε απελπιστικά, ενδεικτικά, Δασικές πυρκαγιές: Αποδεκατισμένη η δασική υπηρεσία της χώρας.
Επισημαίνεται πως δεν μας λείπουν οι ιδιάζουσες γνώσεις επιστήμης
(αυτό αφορά και την Δικαιοσύνη που “δεν καταλαβαίνει τις μεθόδους
διερεύνησης για μεγάλες πυρκαϊές…), λείπει η θεσμοθετημένη σχετική
διεπιστημονική συνεργασία επιστημόνων (που τοποθετούνται μόνο στην
τηλεόραση… π.χ. Ζερεφός για κλιματική αλλαγή: Το κόστος αν δεν κάνουμε τίποτα θα υπερβεί τα 700 δισ. στο τέλος του αιώνα και Συνολάκης: Θα έχουμε μέγα πυρκαγιές και του χρόνου),
λείπει η συνειδητοποίηση για δυνατότητες (υποχρεώσεις) περί εξελιγμένων
υποβοηθητικών τεχνολογικών μέσων και ανάλογης οργάνωσης-συνεργειών, για
πληροφόρηση-επικοινωνίες έγκαιρου εντοπισμού και αντιμετώπισης
ανάφλεξης πχ με δορυφόρους, drones, κλπ.
3) — Μόνιμες Ελλείψεις Πυροσβεστικών και υποβοηθητικών για πληροφόρηση επί του πεδίου και των συνθηκών, μέσων για επικοινωνίες, και ελλείψεις προσωπικού
4) — (Ελλείψεις)
Λόγω αστοχίας ενεργειών πυρόσβεσης, απομάκρυνσης πληθυσμού-ζώων,
προστασίας ευαίσθητων και ιστορικής σημασίας σημείων
5) — (Ελλείψεις) Λόγω αναποτελεσματικής ομαδικότητας και συνεργασίας στην οργάνωση από πυροσβεστική υπηρεσία κλπ έως πολιτική προστασία και αντίστροφα
6) — Σε συνδυασμούς επί των παραπάνω και ότι άλλο μπορεί να προστεθεί.
Υστερόγραφο:
α) — Δικαιολογίες δεν χωρούν, διότι χρήματα για υπέρτερα αναγκαία μέσα
και οργάνωση υπάρχουν, αλλά συσσωρεύονται από λίγους λόγω όχι ορθής
φορολογίας, με ευθύνη των εδώ κυβερνήσεων κατά το υπόδειγμα κοινωνικής
και οικονομικής πολιτικής και πλουσίων κρατών ακόμα (όπου όχι και
πλουσίων πολιτών πάντα).
Γι’ αυτό και δεν πρέπει να παίρνουμε ως “παράδειγμα” και
“δικαιολογία” αντίστοιχες πυροκαταστροφές σε Καναδά και Ισπανία, όπου
τουλάχιστον ο Καναδάς μπορούσε εύκολα να κρατικοποιήσει και να
μεγαλώσει, για τις δικές του ανάγκες, την Bombardier (Canadair) και να
εξάγει κιόλας. Βέβαια επισημαίνουμε πως στην Ελλάδα λειτουργεί αρνητικά ως μια έμμεση=βασική αιτία, αυτή της μη επαρκούς χρηματοδότησης πυροπρόληψης-πυροπροστασίας (ανεπάρκεια που προκύπτει βάσιμα εκ των πραγματικών περιστατικών και που χρειάζεται και επανεξέταση και διερεύνηση).
Πρόκειται, πέραν των συνήθων προ του 2010 πρακτικών σύνταξης
προϋπολογισμών, για βάπτισμα των αναγκών (εν προκειμένω
πυροπρόληψης-πυροπροστασίας) ως “πλεονάσματα” για την εξυπηρέτηση ενός
από το 2010 επιβληθέντος ως αναγκαστικού, επαχθούς και απεχθούς (νομικά)
δημόσιου χρέους.
β) — Συμπληρωματικά
(ως δυνατόν να θεραπευθεί αλλά όχι και σε περίπτωση ταυτόχρονης
εμφάνισης και πυρκαϊάς σε ευαίσθητο στρατιωτικό σημείο και εκμετάλλευσης
του γεγονότος από εχθρική δύναμη), υπάρχει και το διακύβευμα της
εθνικής ασφάλειας, όπως αναδεικνύει και ο Επίτιμος Α/ΓΕΣ Γ. Καμπάς.
γ) — Κρίσιμο ερώτημα: Ποιά η από την Ηγεσία της Ελληνικής Δικαιοσύνης οφειλόμενη (ως εν δυνάμει θεραπευτική των κακώς κειμένων αντιλήψεων-πρακτικών) διερεύνηση επί των παραπάνω;
Ουσιαστικά, το άρθρο Πυρκαγιές: Πώς φτάσαμε στην κόντρα της κυβέρνησης με το Αστεροσκοπείο […Τελικά δεν υπάρχει η πολιτική βούληση».],
αναδεικνύει την σύγκρουση των επιστημόνων με την Ηγεσία της Δικαιοσύνης
ως προς την αξιολόγηση του μεγέθους της καταστροφής και ακόμα πιο
ουσιαστικά, αποτελεί κόλαφο κατά της Ηγεσίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης, η
οποία βγάζει ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ (από το προκαταρκτικό στάδιο έως και το τελικό
στάδιο της προδικασίας) τελείως έξω (πάει και τελείωσε, πολιτικό
πρόσωπο, ούτε που διανοούμαστε να το αγγίξουμε!) από το κάδρο των ΑΙΤΙΩΝ τις πιο σοβαρές ΕΜΜΕΣΕΣ/ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ (πρώτα-πρώτα ανυπαρξία ή κακή ΓΕΠΚ) και από το κάδρο των ποινικών ευθυνών πολιτικά πρόσωπα (Τσίπρας/Μάτι, Κ. Καραμανλής Τέμπη, κλπ) και πρόσωπα που έχουν την ευθύνη σύνταξης και υπογραφής/επικύρωσης και της ΓΕΠΚ και του αντίστοιχα οφειλόμενου επιχειρησιακού σχεδίου.
“Στην τελική” (τελικά προδιαγεγραμμένη λόγω των εμμέσων αιτιών ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ), Τι
κάνει (πως δεν καταλαβαίνει) η Ηγεσία του Αρείου Πάγου (ο/η Πρόεδρος
& Εισαγγελέας Α.Π.), δηλαδή οι Πρόεδροι Α.Π. (επειδή ο/η εκάστοτε
Πρόεδρος Α.Π. είναι ο πρώτος μεταξύ ίσων, Προέδρου-Εισαγγελέα Α.Π.) των
ετών των μεγαπυρκαϊών;
—————-
(*) «Ο πανίσχυρος στρατιωτικά Έβρος, «ανοχύρωτος» στη φωτιά»;
Πηγή : https://www.militaire.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου