( John.k - Εμείς εδώ στο Blog , θα προτείναμε στον Κ. Μητσοτάκη , με μια ΚΥΑ κα καταργήσει τις εκλογές και να μείνει να κυβερνάει αιώνια …. )
Δεν έχει υπάρξει κυβέρνηση που να έχει ψηφίσει εκλογικό νόμο και να τον αλλάζει ενώ δεν έχουν γίνει εκλογές βάσει του νόμου.
Η κυβέρνηση προχωράει από θεσμική εκτροπή σε θεσμική εκτροπή.
Μετά το σκάνδαλο των υποκλοπών το οποίο βαραίνει τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, μετά την απαγόρευση να αρθεί το απόρρητο στην εξεταστική επιτροπή και την επιτροπή θεσμών και διαφάνειας ώστε να αποκαλυφθούν οι λόγοι παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, προχωρούν στην αντιθεσμική αλλαγή στον εκλογικό νόμο.
Δεν έχει υπάρξει κυβέρνηση που να έχει ψηφίσει εκλογικό νόμο και να τον αλλάζει ενώ δεν έχουν γίνει εκλογές βάσει του νόμου.
Ο Πρωθυπουργός αποφάσισε να αλλάξει το νόμο – και θα το ανακοινώσει στη ΔΕΘ – μήπως μπορέσει να ξαναείναι Πρωθυπουργός, όχι γιατί ενδιαφέρεται για την κυβερνησιμότητα της χώρας. Εξάλλου το ίδιο το Σύνταγμα προσφέρει τη δυνατότητα συγκυβέρνησης με άλλο πρωθυπουργό, οικουμενικής ή κυβέρνησης μειοψηφίας.
Έλεγχος και στο υπόλοιπο 20% των ΜΜΕ
Ωστόσο, μετά από όλα αυτά τα οποία έχουν επικρίνει γνωστοί και μετριοπαθείς συνταγματολόγοι, οι ιθύνοντες του Μεγάρου Μαξίμου σκέφτηκαν να ελέγξουν το άλλο 20% του Τύπου και των ΜΜΕ, διότι το άλλο 80% το ελέγχουν άμεσα μέσω των επιδοτήσεων και της λίστα Πέτσα.
Ο Πρωθυπουργός αποφάσισε να αλλάξει το νόμο – και θα το ανακοινώσει στη ΔΕΘ – μήπως μπορέσει να ξαναείναι Πρωθυπουργός, όχι γιατί ενδιαφέρεται για την κυβερνησιμότητα της χώρας. Εξάλλου το ίδιο το Σύνταγμα προσφέρει τη δυνατότητα συγκυβέρνησης με άλλο πρωθυπουργό, οικουμενικής ή κυβέρνησης μειοψηφίας.
Έλεγχος και στο υπόλοιπο 20% των ΜΜΕ
Ωστόσο, μετά από όλα αυτά τα οποία έχουν επικρίνει γνωστοί και μετριοπαθείς συνταγματολόγοι, οι ιθύνοντες του Μεγάρου Μαξίμου σκέφτηκαν να ελέγξουν το άλλο 20% του Τύπου και των ΜΜΕ, διότι το άλλο 80% το ελέγχουν άμεσα μέσω των επιδοτήσεων και της λίστα Πέτσα.
Παράδειγμα, οι υποκλοπές.
Ενώ το θέμα είχε γίνει γνωστό μέρες πριν, τα ΜΜΕ δεν το είχαν καν θέμα. Μόνο όταν παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Δημητριάδης, το ανέβασαν ψηλά.
Το δωράκι στους καναλάρχες
Τα νεότερα είναι τα εξής: Στο νομοσχέδιο για τον Τύπο που βρίσκεται στη δημόσια διαβούλευση υπάρχει διάταξη (άρθρο 29) που δίνει τη δυνατότητα στους καναλάρχες να μειώνουν τις μισθωτές θέσεις εργασίας που τους υποχρέωνε ο νόμος και να μπορούν να συμπληρώνουν εργαζομένους από εξωτερικές παραγωγές (με μικρότερους μισθούς και χωρίς πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα).
Είναι ξεκάθαρο ότι αν ισχύσει, θα είναι ένα δωράκι στους καναλάρχες που με αυτό τον έμμεσο τρόπο θα μπορέσουν να απολύσουν εργαζόμενους και να τους πάρουν μετά με χειρότερους όρους ως μέλη εξωτερικών παραγωγών.
Ένα δωράκι με αντάλλαγμα, το θάψιμο των θεμάτων που βαραίνουν τη κυβέρνηση όπως οι υποκλοπές, η ακρίβεια κτλ.
Θα αποβάλλονται από το μητρώο και από την κρατική διαφήμιση…
Όμως, δεν μένει σε αυτό μόνο.
Η κυβέρνηση προχωρεί και σε άλλη μία απαράδεκτη διάταξη.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με διάταξη της συστήνει επιτροπή, η οποία ελέγχει αν κάποια εφημερίδα ή κάποιο ηλεκτρονικό Μέσο Ενημέρωσης τηρεί τη δεοντολογία και εφόσον κρίνει ότι δεν το κάνει, θα τη διαγράφει από το Μητρώο Έντυπου Τύπου και για τουλάχιστον δύο χρόνια θα της στερεί πλήρως την πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση.
Επιτροπή Λογοκρισίας στα ΜΜΕ;
Η κυβέρνηση δείχνει να ξεχνάει, με την προωθούμενη ρύθμιση που βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης, πως για τα Μέσα Ενημέρωσης και για τα ζητήματα δεοντολογίας, υπάρχουν τα αρμόδια δημοσιογραφικά όργανα και οι ενώσεις.
Σύμφωνα με την διάταξη στην Επιτροπή αυτή θα μετέχουν εκπρόσωπος του Ιδρύματος Μπότση, ο οποίος θα καταλάβει την θέση του Προέδρου της Επιτροπής, τρεις εκπρόσωποι ιδιοκτητών μέσων ενημέρωσης, δηλαδή ένας ιδιοκτήτης ενημερωτικής ιστοσελίδας, ένας ιδιοκτήτης εφημερίδας πανελλαδικής κυκλοφορίας και ένας ιδιοκτήτης εφημερίδας της περιφέρειας.
Δύο εκπρόσωποι δημοσιογραφικών συνδικαλιστικών ενώσεων, δηλαδή της ΕΣΗΕΑ και της ΠΟΕΣΥ, δύο καθηγητές πανεπιστημίου με αντικείμενο τη δημοσιογραφία και την επικοινωνία και ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
Ουσιαστικά στήνεται μία επιτροπή λογοκρισίας στα ΜΜΕ που θυμίζει άλλες εποχές…
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 22:
«Άρθρο 22 Σύσταση Επιτροπής για την τήρηση των αρχών της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας» και αναφέρει:
Συστήνεται Ειδική Επιτροπή για την κρίση περί τήρησης ή μη των αρχών της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας κατά την εφαρμογή του Μέρους Β’. Για την κρίση αυτή, λαμβάνονται υπόψη οι ισχύοντες Κώδικες Επαγγελματικής Ηθικής και Δεοντολογίας των δημοσιογράφων, ιδίως ο Κώδικας Επαγγελματικής Ηθικής και Δεοντολογίας της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α.) και ο Κώδικας Δεοντολογίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.Σ.Υ.).Η Ειδική Επιτροπή της παρ. 1 αποτελείται από εννέα (9) μέλη, με τα αναπληρωματικά τους, ως εξής: α) έναν (1) εκπρόσωπο του κοινωφελούς Ιδρύματος «Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Αθανασίου Βασιλείου Μπότση», ως Προέδρο, β) δύο (2) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ελληνικού Α.Ε.Ι. με γνωστικό αντικείμενο τη δημοσιογραφία, την επικοινωνία ή τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, εκ των οποίων το ένα (1) ορίζεται Αντιπρόεδρος, γ) έναν (1) εκπρόσωπο της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α.), δ) έναν (1) εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ.), ε) έναν (1) εκπρόσωπο της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝ.Ε.Δ.), στ) ένα (1) μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.), ζ) έναν (1) εκπρόσωπο της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Ι.Η.Ε.Α.) και η) έναν (1) εκπρόσωπο του επαρχιακού τύπου. Η θητεία των μελών της είναι διετής. Με την επιφύλαξη της παρ. 7 του άρθρου 24, το φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην Επιτροπή ορίζεται από έκαστο μέλος αυτής.Η Επιτροπή συγκαλείται οποτεδήποτε, είτε αυτεπαγγέλτως κατά την κρίση των μελών της, είτε κατόπιν καταγγελίας οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον εναντίον μέσου του έντυπου ή ηλεκτρονικού τύπου, κατά την έννοια του άρθρου 3, και επιλαμβάνεται των υπό εξέταση ή των καταγγελλομένων θεμάτων. Η Επιτροπή αποφαίνεται εντός δέκα (10) ημερών από τότε που περιήλθε σε γνώση της η κρινόμενη υπόθεση, για τη διατήρηση ή τη διαγραφή της επιχείρησης από τα Μητρώα.Η Επιτροπή είναι αρμόδια για την έγγραφη διατύπωση γνώμης, προς τον σκοπό έκδοσης των αποφάσεων των άρθρων 9 και 16.Επιχείρηση που διαγράφεται από τα Μητρώα, δύναται να υποβάλλει εκ νέου αίτηση ένταξης μετά την πάροδο δύο (2) ετών, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις των άρθρων 4 και 11 και κατόπιν γνώμης της Ειδικής Επιτροπής. Σε περίπτωση μεταβίβασης της επιχείρησης έκδοσης του εντύπου ή λειτουργίας της ιστοσελίδας, το εναπομείναν της διετίας διάστημα ισχύει για τη διάδοχο επιχείρηση.Η Επιτροπή δύναται να καλεί στις συνεδριάσεις της προς διατύπωση γνώμης, παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, πρόσωπα εγνωσμένου κύρους με εμπειρία στον χώρο των μέσων ενημέρωσης, ιδίως σε θέματα τήρησης της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας, εμπειρογνώμονες και μεταφραστές και εν γένει οποιουσδήποτε ειδικούς επιστήμονες κατά την κρίση της.Η Επιτροπή συνεδριάζει στην έδρα της Γ.Γ.Ε.Ε. σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί συλλογικών διοικητικών οργάνων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας [ν.2690/1999 (Α’ 45)]. Τα μέλη της Επιτροπής δεν λαμβάνουν για τη συμμετοχή τους σε αυτή οποιαδήποτε αμοιβή ή αποζημίωση.Η Ειδική Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γ.Γ.Ε.Ε..
Μαξιμιλιανός
Πηγή : www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου