( John.k - Αυτούς προστάτευαν τα ΜΑΤ δέρνοντας τους κατοίκους της περιοχής. Το "Ελληνικός Χρυσός" είναι Trade Mark, η εταιρία είναι του Ρότσιλντ )
Ο νυν και ο πρώην διευθυντής της εταιρείας καθώς και ένας εργολάβος δικάζονται σήμερα στο Τριμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης για ρύπανση περιβάλλοντος με αφορμή τις διαρροές τοξικών αποβλήτων από φορτηγά που τα μετέφεραν
Η Θέμις καλείται να αποτιμήσει πόσο χρυσάφι αξίζει το περιβάλλον της βορειοανατολικής Χαλκιδικής, σε μια δίκη που ουσιαστικά καθίζει στο εδώλιο την εταιρεία χρυσού με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις… Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης κάθονται σήμερα ο νυν και ο πρώην διευθυντής της «Ελληνικός Χρυσός», καθώς και ένας εργολάβος, για ρύπανση περιβάλλοντος κακουργηματικού χαρακτήρα, με αφορμή τις διαρροές τοξικών αποβλήτων από φορτηγά που τα μετέφεραν.
Η ποινική δίωξη σε βάρος τους ασκήθηκε ύστερα από καταγγελία δημοτών του Δήμου Αριστοτέλη αλλά και το πόρισμα των επιθεωρητών Περιβάλλοντος, τον Μάιο του 2018, μετά την περαίωση σχετικής προκαταρκτικής εξέτασης που είχε παραγγείλει η Εισαγγελία. Τα αδικήματα με τα οποία βαρύνονται αφορούν, κατά περίπτωση, την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2015 έως τον Μάρτιο του 2018.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν κάποια σημεία του παραπεμπτικού βουλεύματος που καταδεικνύουν τις ευθύνες τις εταιρείας χρυσού, αλλά και τις επαναλαμβανόμενες παραλείψεις της.
«Η εταιρεία "Ελληνικός Χρυσός", παρά το γεγονός ότι έχει ήδη βεβαιωθεί η ίδια παράβαση και έχει ήδη επιβληθεί πρόστιμο, εντούτοις δεν έχει συμμορφωθεί και δεν έχει προβεί στη διενέργεια των προβλεπόμενων αναλύσεων και δοκιμών χαρακτηρισμού των αποβλήτων…», αναφέρει χαρακτηριστικά μεταξύ πολλών άλλων.
Και σε άλλο σημείο για τον διαχωρισμό ποινικών και αστικών ευθυνών: «Άλλως θα οδηγούμασταν στο άτοπο να μην τιμωρείται ουδείς για την υποβάθμιση ή ρύπανση του περιβάλλοντος, σε περίπτωση που τούτη προερχόταν από την επιχειρηματική δράση νομικών προσώπων, παρά μόνο θα υπήρχε αξίωση για τυχόν αποζημίωση».
Για την πολιτική της εταιρείας χρυσού να απευθύνει εξώδικο σε βάρος της επιθεωρήτριας Περιβάλλοντος Βορείου Ελλάδος, το Δικαστικό Συμβούλιο αποφαίνεται: «Υπό το πρίσμα της επιχειρηματικής δράσης, θεωρούνται νόμιμες ενέργειες προάσπισης συμφερόντων της ανώνυμης εταιρείας, όμως όταν ερμηνεύονται υπό το πρίσμα της προστασίας του περιβάλλοντος, για την προάσπιση του οποίου και έχoυν τεθεί οι διατάξεις των νόμων, ΚΥΑ κ.λπ., δεν μπορεί παρά να ξενίζουν αλλά και να εγείρουν ερωτήματα για τις πραγματικές διαθέσεις της “Ελληνικός Χρυσός”, εκπεφρασμένες από τον εκάστοτε εκπρόσωπό της. Άραγε, η προάσπιση του περιβάλλοντος, της υγείας των εργαζομένων της αλλά και των κατοίκων της περιοχής είναι πράγματι κυρίαρχο μέλημά της;», σημειώνει εύλογα.
Το θέμα βεβαίως δεν είναι απλώς και μόνο η σημερινή δίκη και πώς θα εξελιχθεί, εφόσον δεν αναβληθεί… Το θέμα είναι ότι η εταιρεία χρυσού έχει επιδείξει τεράστια αδιαφορία στα θέματα ασφαλείας, όπως προκύπτει από το ιστορικό «τοξικών ατυχημάτων» του παρελθόντος.
● Τον Μάρτιο του 2018, στον επαρχιακό δρόμο Ολυμπιάδος-Στρατωνίου στη Χαλκιδική, το φορτηγό αυτοκίνητο εργολαβικής εταιρείας (τράκτορας με επικαθήμενο) ανατράπηκε φορτωμένο με υλικά, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί «επικίνδυνα» στο παρελθόν.
● Το πρώτο παρόμοιο ατύχημα είχε σημειωθεί τον Σεπτέμβριο του 2013 στην περιοχή της Ρεντίνας, όταν και πάλι φορτηγό ιδιωτικής εταιρείας που μετέφερε συμπυκνώματα μετάλλων της «Ελληνικός Χρυσός» στη Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης. Καθώς όμως το βαρύ όχημα πήρε κλίση, μετακινήθηκε το φορτίο και μια ποσότητα αρσενοπυρίτη χύθηκε στο έδαφος.
● Ακολούθησε τον Οκτώβριο του 2013 άλλο ατύχημα σε φορτίο της εταιρείας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όταν ο καπετάνιος του πλοίου paris.gr της ΜSC που μεταφέρει συμπυκνώματα μετάλλων της «Ελληνικός Χρυσός» αρνήθηκε να φορτώσει εμπορευματοκιβώτια με φορτίο της εταιρείας λόγω διαρροής.
● Ακόμα ένα ατύχημα καταγράφηκε στις 21 Νοεμβρίου 2013, στην παλιά εθνική οδό Ρεντίνας- Θεσσαλονίκης, όταν πήραν φωτιά τα ελαστικά άλλου φορτηγού αυτοκινήτου που μετέφερε κοντέινερ της «Ελληνικός Χρυσός» με υλικό από τις εγκαταστάσεις της στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα. Όταν ο οδηγός αντιλήφθηκε τι συμβαίνει, αποσυνέδεσε τον τράκτορα από το υπόλοιπο φορτηγό. Τότε εκφράστηκαν και πάλι φόβοι για τις συνέπειες στην περιοχή αν σημειωνόταν ανάφλεξη του επικίνδυνου υλικού.
Πηγή : https://www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου