Σε «λουκέτα» οδηγεί η παρατεταμένη καραντίνα αλλά και το “click away” που επέλεξε η κυβέρνηση, ευνοώντας σκανδαλωδώς τις μεγάλες εταιρείες σε βάρος των μικρών εμπορικών καταστημάτων που δεν διέθεταν eshop.
Έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς κατά
την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, έδειξε πτώση του τζίρου κατά 95%!
Αν και πρόκειται για μια περίοδο αυξημένης εμπορικής κίνησης που αντιστοιχεί παραδοσιακά σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, καθώς ξεπερνάει το 1/4 του ετήσιου τζίρου, οι έμποροι πέρασαν …μαύρα Χριστούγεννα.
Μετά την χαμένη περίοδο του Πάσχα και το μειωμένο τζίρο του καλοκαιριού, οι έμποροι δέχθηκαν το τελειωτικό χτύπημα αυτήν την εορταστική περίοδο με το “click away” το οποίο επέλεξε η κυβέρνηση, ενισχύοντας ουσιαστικά τις μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν eshop, εν αντιθέσει με τα μικρά καταστήματα.
Η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά αναφέρει σχετικά:
“Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.
Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα.
Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που αταδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει ηλεκτρονικό κατάστημα το ένα τρίτο απάντησε θετικά».
Λειτουργία των καταστημάτων με ραντεβού ζητούν οι έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ξεκαθαρίζει πως το λιανεμπόριο παρέμεινε ουσιαστικά κλειστό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Ζητά δε επανασχεδιασμό του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων, ενώ ζητά τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων με ραντεβού σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα τους.
Αυξήθηκαν τα «λουκέτα»
Πάντως, πολλοί έμποροι φαίνεται πως δεν άντεξαν τη δεύτερη καραντίνα και οδήγησε σε οικονομική καταστροφή τους.
Σε κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, όπως η Ηρώων Πολυτεχνείου, καταστήματα ακόμα και αυτά που λειτουργούσαν επί δεκαετίες, έχουν βάλει «λουκέτο».
Έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς κατά
την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, έδειξε πτώση του τζίρου κατά 95%!
Αν και πρόκειται για μια περίοδο αυξημένης εμπορικής κίνησης που αντιστοιχεί παραδοσιακά σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, καθώς ξεπερνάει το 1/4 του ετήσιου τζίρου, οι έμποροι πέρασαν …μαύρα Χριστούγεννα.
Μετά την χαμένη περίοδο του Πάσχα και το μειωμένο τζίρο του καλοκαιριού, οι έμποροι δέχθηκαν το τελειωτικό χτύπημα αυτήν την εορταστική περίοδο με το “click away” το οποίο επέλεξε η κυβέρνηση, ενισχύοντας ουσιαστικά τις μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν eshop, εν αντιθέσει με τα μικρά καταστήματα.
Η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά αναφέρει σχετικά:
“Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.
Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα.
Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που αταδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει ηλεκτρονικό κατάστημα το ένα τρίτο απάντησε θετικά».
Λειτουργία των καταστημάτων με ραντεβού ζητούν οι έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ξεκαθαρίζει πως το λιανεμπόριο παρέμεινε ουσιαστικά κλειστό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Ζητά δε επανασχεδιασμό του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων, ενώ ζητά τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων με ραντεβού σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα τους.
Αυξήθηκαν τα «λουκέτα»
Πάντως, πολλοί έμποροι φαίνεται πως δεν άντεξαν τη δεύτερη καραντίνα και οδήγησε σε οικονομική καταστροφή τους.
Σε κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, όπως η Ηρώων Πολυτεχνείου, καταστήματα ακόμα και αυτά που λειτουργούσαν επί δεκαετίες, έχουν βάλει «λουκέτο».
Πηγή : https://crashonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου