MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Πληρώνουμε πανάκριβα τα δημόσια έργα στην Ελλάδα

Τα πρωτεία όμως του πιο ακριβού δρόμου και μάλιστα με διαφορά πανευρωπαϊκά κατέχει η Εγνατία Οδός και ειδικότερα το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο, το οποίο κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρo

H νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι στα οδικά έργα που έχουν συχρηματοδοτηθεί από την ΕΕ μέσω συμπράξεων δημοσίου - ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση αλλά και υπέρβαση του προϋπολογισμού τους, μόνο ως κεραυνός εν αιθρία δεν έπεσε στον κατασκευαστικό κλάδο.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στην Ελλάδα (η οποία είναι μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ, έχοντας λάβει το 59 % του συνολικού ποσού για όλη την ΕΕ, ή 3,3 δισ. ευρώ), το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε εξέταση αυξήθηκε έως και κατά 69%, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55%.

Για ποιό λόγο; Το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο κλάδος των δημοσίων έργων στην Ελλάδα είναι οι μεγάλες εκπτώσεις .

Οι κατασκευαστικοί Όμιλοι, λόγω απουσίας κατασκευαστικού αντικειμένου χτυπούν τα έργα με εκπτώσεις πάνω από 50%.

Πολλά δε από τα μικρά έργα τα οποία δημοπρατήθηκαν το τελευταίο διάστημα, οι ανάδοχοι τους τα πήραν με εκπτώσεις ακόμη και 70%, γεγονός που σημαίνει ότι είναι τουλάχιστον 25% χαμηλότερα του πραγματικού τους κόστους.

Το παράδοξο όμως είναι η τεράστια ψαλίδα που διαπιστώνεται όχι μόνο ανάμεσα σε οδικούς άξονες εντός και εκτός της Ελλάδας, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας.

Τα πρωτεία όμως του πιο ακριβού δρόμου και μάλιστα με διαφορά πανευρωπαϊκά.... κατέχει η Εγνατία Οδός και ειδικότερα το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο, το οποίο κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Ενδεικτική είναι και η περίπτωση τμήματος του Κηφισού που κατασκευάστηκε έναντι 60 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 45,5 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη το χιλιόμετρο μεγάλου δρόμου κοστίζει 30 εκατ. ευρώ. 

Παρά τις εκάστοτε υποσχέσεις και απόπειρες υπουργών για πάταξη του φαινομένου, το πάρτι στα δημόσια έργα καλά κρατεί.... 

Πηγή : www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου